Hoe kan ik opnemen van de webradio

hupietd schreef op 20.06.2011 om 19:52 uur

Betreft: Magix Audio Cleaning Lab 17 deluxe
Geachte Heer/Mevrouw,
Omdat ik dit programma special gekocht om op te nemen van de webradio, is het des te teleurstellender dat het niet werkt althans niet zoals het in de PDF-handleiding staat. Het programma lijkt de geluidskaart niet te kunnen vinden.
WIE KAN ME HELPEN???

Ik werk met het programma op een nieuwe  laptop met Windows 7.

Als ik na opening van de opname -dialoog op Audioingang klik, zie ik onder zowel audioingang als actief ingangskanaal:  microphone Real tek High definition. Hier is niets aan te veranderen want het is de enige optie. Bovendien  lijkt me dit de gewone microfooningang te zijn, hij neemt (zonder microfoon!!) huiskamergestommel op.
Klik ik vervolgens op automatisch ingangskanaal zoeken , dan gaat deze knop knipperen maar na een uur knippert hij nog zonder iets gevonden te hebben.
Ook windows-mixer helpt niet, hiermee kom ik op geluid uit met tabs: afspelen, opnemen, geluiden en communicatie. Dit gaat alleen over speakers en microfoon.
Hoe krijg ik die geluidskaart te pakken?
Voor de volledigheid: Ik werk op een laptop merk Samsung R530. Onder configuratiescherm en dan realtek HD Audio configuratie   trof ik naast het al genoemde “microphone real …….”  nog audiosystem  HD SRS 3D maar daar zijn alleen instellingen voor de speakers en microfoon te doen

H. ten Dam
huubtendam@planet.nl

Reacties

lucky_me schreef op 02.07.2011 om 07:12 uur

op je taakbalk van windows-> rechtsonder staat een luidsprekertje. rechtsklikken en opname apparaten kiezen. (dit is ook toegankelijk vanuit het programma zelf). nu moet je in dat tabbad rechts klikken en de optie" uitgeschakelde apparaten weergeven" aanvinken. Nu zou je iets moeten zien als "realtec high def. audio". Vink deze aan om hem in te schakelen en zet hem standaard.

de internetradio laten spelen en opnemen maar.

mvg

Luc