Magix Music Maker 2014 Premium heb ik onlangs geïnstalleerd heb op een nieuwe Windows 8 computer. Ik neem op met een USB Microfoon (Fame Studio CU2) die ik gewoon in een USB poort van de laptop steek.
Ik werk dus met de interne geluidskaart van mijn laptop (ACER Aspire E1-522) en niet met een externe kaart. Bij de oudere versies van MMM werkte dat prima.
Ik had veel moeite om in het audio/MIDI hoofdstuk van de programmainstellingen een instelling te vinden die werkte. De enige werkende optie lijkt te zijn het WAV stuurprogramma 16-bits (al het andere werkt echt he-le-maal niet), maar daarbij hapert de reeds opgenomen track zo erg, dat meezingen geen optie is. Van de hele timing klopt dan helemaal niets meer.
Ik heb er al eerder een vraag over gedeponeerd, maar er kwam gewoon geen antwoord op. Ik heb dit programma nu al maanden in huis en ik popel om er mee aan de slag te gaan, maar kom geen stap dichter bij een resultaat. MOET ik naar een externe geluidskaart om verder te komen? Wat kan ik nog doen met bijvoorbeeld de audio-buffer? Ik heb al wel e.e.a. uitgeprobeerd, maar zonder reslutaat. Ik heb wel heel vaak dat ik de opname niet meer kan afbreken. Ik moet dan MMM via Taakbeheer van Windows afsluiten omdat helemaal niets meer regaeert. Zie ik iets over het hoofd?