Hoe kan ik mijn eigen stemgeluid hoorbaar opnemen

hannekerolloos schreef op 21.01.2014 om 16:18 uur

Magix Music Maker 2014 Premium heb ik onlangs geïnstalleerd heb op een nieuwe Windows 8 computer. Ik neem op met een USB Microfoon (Fame Studio CU2) die ik gewoon in een USB poort van de laptop steek. 

Ik werk dus met de interne geluidskaart van mijn laptop (ACER Aspire E1-522) en niet met een externe kaart. Bij de oudere versies van MMM werkte dat prima.

Ik had veel moeite om in het audio/MIDI hoofdstuk van de programmainstellingen een instelling te vinden die werkte. De enige werkende optie lijkt te zijn het WAV stuurprogramma 16-bits (al het andere werkt echt he-le-maal niet), maar daarbij hapert de reeds opgenomen track zo erg, dat meezingen geen optie is. Van de hele timing klopt dan helemaal niets meer. 

Ik heb er al eerder een vraag over gedeponeerd, maar er kwam gewoon geen antwoord op. Ik heb dit programma nu al maanden in huis en ik popel om er mee aan de slag te gaan, maar kom geen stap dichter bij een resultaat. MOET ik naar een externe geluidskaart om verder te komen? Wat kan ik nog doen met bijvoorbeeld de audio-buffer? Ik heb al wel e.e.a. uitgeprobeerd, maar zonder reslutaat. Ik heb wel heel vaak dat ik de opname niet meer kan afbreken. Ik moet dan MMM via Taakbeheer van Windows afsluiten omdat helemaal niets meer regaeert. Zie ik iets over het hoofd?

 

 

Reacties

magixagent schreef op 25.02.2014 om 09:49 uur

Beste hannekerolloos.
na het installeren, heeft u toen ook via help online activeren gedaan, dan komt er een download update die U misschien juist nodig heeft, en heeft u het pakket online gekocht dan staat er ook free download, dit is om het pakket volledig te maken
succes met het mooie MAGIX product

hannekerolloos schreef op 25.02.2014 om 11:50 uur

Beste hannekerolloos.
na het installeren, heeft u toen ook via help online activeren gedaan, dan komt er een download update die U misschien juist nodig heeft, en heeft u het pakket online gekocht dan staat er ook free download, dit is om het pakket volledig te maken
succes met het mooie MAGIX product

Dat heb ik gedaan. En later regelmatig gekeken of het programma nog te actualiseren is, maar blijkbaar ben ik geheel actuuel. Wat is de exacte naam van deze download? Wellicht kan ik het nog een keer proberen. 

hannekerolloos schreef op 08.06.2014 om 19:42 uur

Ik ben inmiddels eenpaar maanden verder. Ik kan nog steeds niets met het programma. Ik heb ook al weer enige tijd contact met de Magix Support via de email, ik heb al asio4All gedownload, ik heb allerlei varianten geprobeerd. Omdat het met de voorloper van Magix Music Maker Premium 2014, die van 2013, niet eens lukt om het programma na installatie te openen, zie ik geen andere weg dan te stoppen met Magix voor het opnemen van muziek. Maar dat betekent dat alles wat ik de afgelopen jaren geproduceerd heb, en alle euro's die ik gestopt heb in de software voor niets zijn geweest. U begrijpt: het huilen staat me nader dan het lachen. Is er echt geen manier om dit programma aan de praat te krijgen?