Hoe kan ik geluid van een film "cleanen" met Audio Cleaning Lab

wittefiets schreef op 11.11.2009 om 23:09 uur
Ik gebruik VDL16+ en heb nu enkele films waar veel storend windgeruis/geflakker op is te horen. Nu las ik in de aanbeveling voor Audio Cleaning Lab dat je die storende geluiden er met dat programma uit kunt filteren, ook bij filmopnames.... Ik heb nu als proef zo'n stukje film in VDL16+ geladen en er een proefproject van gemaakt. Daarin heb ik het beeld en het geluid gescheiden en het beeld verwijdert. Als ik dat geluid dan zou willen cleanen met ACL16, kan ik dat geluidspoor niet laden, althans niet meer vinden in de directories. Hoe moet e.e.a., of waar kan ik dat in de gebruiksaanwijzing/hulp vinden? Bij voorbaat dank.

Reacties

RiViS schreef op 12.11.2009 om 12:12 uur

In VdL kun je het geluid exporteren met: Bestand/Film exporteren/Audio als Wave. Of nog simpeler met: Alt H. Geef gewenste directory en filenaam op voor het bestand.
Het is hiervoor niet nodig om in VdL beeld en geluid te scheiden, gewoon het gewenste filmdeel markeren en dan Alt H toetsen. Vergeet niet om dan aan te vinken: Alleen deel tussen begin- en eindmarker exporteren, anders wordt het geluid van de hele film geëxporteerd.

groet,
Rijk