Hoe kan ik een titel/ sjabloon goed verplaatsen (zonder verspringen)?

SusanB schreef op 10.02.2021 om 17:02 uur

Hoi,

Ik heb Video Deluxe Plus 2021. Ik heb een titel toegevoegd via sjablonen -> gesuikerd links. Deze titel wil ik verplaatsen in het beeld. Dit heb ik gedaan via effecten -> positie/ grootte. Alleen wanneer ik de video afspeel verplaatst deze titel nu door het beeld heen, gaat deels terug naar zijn oude positie.

Hoe zorg ik ervoor dat de titel op zijn nieuwe plek (maar wel gesuikerd = kleine bewegingen) blijft?

Groet,

Susan

Reacties

mi-bo schreef op 10.02.2021 om 17:33 uur

@SusanB

Beste Susan,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum

U heeft een tekst gemaakt

de wilt U verplaatsen klik dan op de titel deze word geactiveerde en te zien in Mediapool onder tetelbewerking.

klik nu in de preview op de tekst en kunt U daar verplaaten verkleinen, vergroten en naar een andere plaatst verslepen

kan daarna via animatie waar nu geen staat de tekst van links naar rechts laten gaan of bv van boven naar beneden/.

Ik hoop dat dit de vraag is,

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 10.02.2021 om 19:52 uur

@SusanB

Hallo Susan,

... Ik heb Video Deluxe Plus 2021. Ik heb een titel toegevoegd via sjablonen -> gesuikerd links. Deze titel wil ik verplaatsen in het beeld.....

U wilt het titelsjabloon (gesuikerd links) verplaatsen in het beeld.

U gebruik hiervoor effecten -> positie/ grootte  op deze manier werk het niet.

Ik heb voor u twee filmpjes gemaakt, mocht het nog niet duidelijk zijn, laat het mij weten.

Alleen verplaatsen

Verkleinen en verplaatsen

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

SusanB schreef op 11.02.2021 om 09:24 uur

Hoi Rob, super bedankt! Zo werkt het inderdaad wel. Kan ik weer verder :-)

Groet,

Susan

SusanB schreef op 11.02.2021 om 09:26 uur

Hoi Michael,

Bedankt voor je reactie. Ik kan op deze manier echter geen effecten van de sjablonen titels toepassen (zoals gesuikerd), alleen bewegingen zoals van links naar rechts. Met Rob zijn oplossing kan dit wel :-)

Groet,

Susan

mi-bo schreef op 11.02.2021 om 09:55 uur

@SusanB

Beste Susan,

Dank voor Uw Feedback.

Dit is correct dat met mijn uitleg dit niet mogelijk is/was wat U wilde doen.

Maar U heeft een oplossing gekregen dat werkt en dat is voor U het belangrijkst

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Kees-Haremaker schreef op 11.02.2021 om 10:20 uur

Hallo Susan, bovenstaande antwoord van Rob is helemaal goed maar ik wil je nog een tip geven als je het project hebt geexporteerd en je wil het op een TV scherm laten zien dan is de tip die ik je wil geven om te zorgen dat teksten binnen een bepaald gebied blijven.
Dit kan je instellen door in het preview scherm een kader aan te zetten.

Dit doe je als volgt:
zie de volgende plaatjes

Effecten kiezen en dan de bovenste keuze
dan komt onderstaande plaatje in beeld en zet dan een vinkje aan

Dit plaatje krijg je als je met sneltoetsen CTRL+SHIFT+H en dan het laatste tab selecteerd
Daarmee zorg je dat titels altijd goed in beeld zijn en niet helemaal aan de uiterste randen van een TV beeld staan.
Mvg Kees

Bol schreef op 11.02.2021 om 14:12 uur

@SusanB

Hallo Susan,

Het doet mij deugd om te lezen, dat mijn twee filmpjes duidelijk zijn overgekomen. Mocht u nog andere vragen hebben over het programma dan verneem ik dat wel van u.

Groet, Rob

PS Wat @Kees-Haremaker (Kees) u als antwoord geeft, gebruik ik ook regelmatig. Hiermee voorkomt u, dat er stukken tekst c.q. afbeeldingen niet goed op het beeldscherm zichtbaar zijn.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

SusanB schreef op 12.02.2021 om 15:10 uur

@Kees-Haremaker Bedankt voor de tip: heb het meegenomen in mijn film!
@Bol Ook bedankt, wanneer ik andere vragen heb (zal ongetwijfeld gebeuren) dan weet ik waar ik moet zijn :-)