Het lukt niet om Hi8 tape te importeren

Ed-Caminada schreef op 02.01.2019 om 17:02 uur

Ik heb een video grabber gekocht en met het bijgeleverde gratis programma lukt het wel maar ben niet echt tevreden met met kwaliteit. Op sommige gedeelte keren de kleuren om (groen wordt rood enz) en dat knippert dan, even goed en dan weer niet. Dus heb ik een paar dagen geleden het Magix programma Video Easy aangeschaft. Ik wil toch de gedigitaliseerde opnames gaan bewerken, maar met dit programma lukt het niet de opname van mijn camera te importeren. Ik zie geen beeld in het venster en als ik iets aan de instelling verander slaat mijn computer op tilt en krijg ik een blauw scherm. Waarna ik de boel weer opnieuw moet opstarten. Ik heb dus alles wel al geimporteerd met het gratis programma en als ik de gedeelte waar de kleuren van het beeld knippert met jullie programma kan herstellen ben ik er ook uit. Is dat misschien mogelijk? Ik gebruik HP pavilion Laptop met een Intel HD Graphics 620, Windows 10, Video Easy 6, .

Reacties

mi-bo schreef op 02.01.2019 om 17:39 uur

@Ed-Caminada

Beste Ed,

Welkom op het MAGIX.INFO.Forum.

U schrijft ik heb een videograbber gekocht is deze van MAGIX,

Hi8 bandjes is het zelfde als Super VHS, ik weet niet of bij de connector van de Grabber ook een S-VHS aansluiting zit.

Dan het verhaal digitaliseren,U ziet een welkom scherm, geef aan Nieuwe Videoproject aanmaken, dan is projectnaam zichtbaar hier staat nu de datum van heden klik op Ok, dan het volgende scherm

klik hier de laatste optie rechts aan,

dan gaat er weer een scherm openhier wordt aangegeven of het composiet of S-VHS is.klik op verder en dan bent op de opname pagina aangekomenen als U op uitgebreide weergave klikt is nog evt stuurprogramma te installeren.

En dan begint pas de opname mogelijkheid, als MAGIX video Easy de Videograbber kan vinden

een lang verhaal maar wel de juiste volg orde

Mvg

Michael

Ed-Caminada schreef op 04.01.2019 om 17:16 uur

Deze stappen heb ik allemaal al geprobeerd. De videograbber is niet van Magix. Hebben jullie er ook een? en ja de grabber heeft ook een video-S aansluiting en die heb ik ook geprobeerd. Ga er morgen nog weer even mee aan de slag. gr Ed

 

mi-bo schreef op 04.01.2019 om 17:54 uur

@Ed-Caminada

Beste Ed.

Dank voor Uw Feedback.

De beantwoorders op dit Forum zijn Freaken en zijn niet in dienst bij MAGIX.

Ja MAGIX verkoopt ook een eigen USB-grabber (te vinden op magix.com onder toebehoren))(ook bij bol.com)die wel perfect met MAGIX Video Easy samen werkt.

Maar misschien is er toch een driver te vinden van U gekochte USB-grabber die wel goed met MAGIX VIdeo Easy werkt

Mvg

Michael