Herinstallatie Video Deluxe 2018, geen geluid, probleem CODEC

Satviewer schreef op 20.03.2021 om 18:49 uur

Hallo allen,

Ik gebruik al jaren diverse versies van Video Deluxe, de huidige is versie 2018. De laatste tijd heb ik echter regelmatig crashes, programma loopt vast of valt eruit. Resultaat dat zelfs het laatste opgeslagen werk niet meer opent en ik naar eerdere backups moet grijpen. Indien ik op "effect" of andere klikte, viel ik steeds op een fatal error. Daarom heb ik gisteren het programma compleet verwijderd vanuit de uninstall van Magix zelf. Tijdens deze uninstall kreeg ik enkele malen een foutmelding over bepaalde (?) files die hij niet vond, daar deed ik een skip en de uninstall werd compleet doorlopen. Daarna van nul af aan de 2018 terug geïnstalleerd. Daarna eerst up to date gezet en daarna alle extra inhoud geïnstalleerd. Het probleem van "effect" selectie is hierdoor verholpen. Indien ik echter een camerabeeld met geluid naar mijn montagespoor sleep, krijg ik een foutmelding dat ik eerst een MPEG activering moet uitvoeren. Indien je dit aanklikt, zie je update even lopen en terug sluiten, maar nog steeds geen geluid. Programma afsluiten en terug opstarten zowel als gewone gebruiker of als administrator lost niets op, geen geluid. Zet ik op een ander spoor bijvoorbeeld een MP3, dan speelt deze wel correct af. Indien ik naar extra inhoud ga en daar de MPEG-4 codec wil activeren, vraagt hij een installatiecode. Ik kocht een nieuwe aan tegen 4.99€ en kreeg deze doorgemaild. Deze code ingevoerd en ik kreeg melding van een succesvolle installatie. Bij programma instellingen heb ik de "mainconcept" geselecteerd en programma opnieuw opgestart, zowel als gewone gebruiker en als administrator. Helaas nog steeds geen geluid. Heb al vanalles geprobeerd, maar krijg het niet opgelost. Ik las een vergelijkbaar probleem bij een andere gebruiker die ook problemen had bij het verwijderen en daar zat er een probleem in het register van de PC (werk met Windows 7). Zou dit hier ook het geval kunnen zijn en hoe kan ik dit nagaan en opgelost krijgen? In het slechste geval schaf ik mij de VDL 2021 aan, maar denk niet dat er zoveel vernieuwing inzit tov de 2018, dus liefst deze opgelost krijgen. Bedankt alvast voor alle tips, liefst ook de gouden :-) .. Mvg, Frank

 

Reacties

mi-bo schreef op 20.03.2021 om 19:33 uur

@Satviewer

Beste Frank.

Dit is geen positief bericht.

waar U problemen mee heeft zijn dit m2ts bestanden.

Als u Windows 7 heeft,dan er niet over nadenken om MAGIX vdl 2021 aan te kopen.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

Wijziging aangebracht i.v.m met woord toevoeging

Satviewer schreef op 20.03.2021 om 20:02 uur

Beste Michael,

Bedankt voor uw reply.

Denk je dat de versie 2021 correct zou lopen MET geluid onder Windows 7?

Mvg, Frank

Bol schreef op 20.03.2021 om 20:04 uur

@Satviewer

Hallo Frank,

Het advies, dat u krijgt in het bovenstaand antwoord is niet correct. VDL 2021 zal niet goed functioneren onder Windows 7. zie: SYSTEEMEISEN.

Uw probleem is ontstaan, na een update van VDL 2021 eind oktober 2020.

Magix Duitsland hebt toen het volgende verwijderd:

  • Verwijderd: "Uitgebreid audiopakket"
  • Verwijderd: AC-3 import/export op Windows 7 en 5.1 Surround export op Windows 8/10
  • Verwijderd: Importeren/exporteren van bestanden via "MAGIX Intermediate codec"

Een vraagje aan u, wat voor versie VDL 2018 hebt u: standaard, plus of premium?

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 20.03.2021 om 20:27 uur

@Satviewer

Hallo Frank,

Een aanvulling.

Wat u zou kunnen doen, is om uw niet afspeelbare bestanden te converteren met bv. Handbrake. Te downloaden vanaf: https://handbrake.fr/

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.03.2021, 20:29, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Satviewer schreef op 20.03.2021 om 20:34 uur

Beste Rob,

Tnx voor uw aanvullend advies. Ik heb de Video Deluxe Premium 2018. Zoals gemeld heb ik nooit problemen gehad met de codecs, wel met vervelende crashes en diverse foutmeldingen. Het is pas NA de herinstallatie dat het geluidsprobleem begonnen is. Ik lees in diverse forums dat er veel problemen ontstaan, ook bij andere gebruikers. Uiteraard zou ik liefst het geluidsprobleem bij de 2018 opgelost zien. Ik zie in Windows een installatiepunt uit begin 2018, zou het programma kunnen herinstalleren volgens deze datum, maar heb daar geen goed oog in :-(

 

mi-bo schreef op 20.03.2021 om 20:36 uur

@Satviewer

Beste Frank.

Dank voor Uw Feedback

Niet wetend wat verkeerd is geschreven om 19.33 uur.

"Als U Windows 7 heeft er niet over nadenken om MAGIX vdl 2021 aan te kopen."

m.a.w niet kopen want Windows 7 zal het niet ondersteunen.

M.vr. gr

Michael

Satviewer schreef op 20.03.2021 om 20:40 uur

Hallo Michael,

Bedankt voor de verduidelijking. Maw zit ik momenteel met een niet bruikbare versie en gaat een nieuwe ook niet werken ... zucht ...

mi-bo schreef op 20.03.2021 om 20:50 uur

@Satviewer

Beste Frank.

Dank voor Uw Feedback.

Om 20.27 uur heeft iemand een voorstel omschreven waar U zeker iets aan heeft..

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Satviewer schreef op 20.03.2021 om 21:08 uur

Beste allen,

Bedankt voor de diverse tips en verduidelijkingen. In de praktijk bestaat een montage dikwijls uit vele tientallen shots, soms van meerdere camera's. Als ik het goed begrijp moeten deze dan eerst allemaal in een ander formaat worden gezet vooraleer je deze dan kan gebruiken voor montage met geluid?

Satviewer schreef op 20.03.2021 om 22:58 uur

Ik heb daarjuist een originele file die geen geluid gaf geconverteerd via "handbrake" in een m4v formaat met AAC geluid. Indien ik deze dan op een spoor zet, heb ik inderdaad WEL geluid. Ik vind het dan wel bizar dat deze problemen optreden als je een oudere versie van 2018 opnieuw installeert.

Bedankt voor de oplossing, maar het zou uiteraard veel vlotter werken als het weer kon als voorheen :-( ...

Bol schreef op 20.03.2021 om 23:08 uur

@Satviewer

Hallo Frank,

Uw probleem is ontstaan, doordat u VDL 2018 geheel opnieuw hebt geïnstalleerd en daarmee alleen de basisversie hebt geïnstalleerd.

Zoals ik al reeds eerder heb beschreven, is uw probleem ontstaan, doordat Magix Duitsland eind 2020 het volgende hebt verwijderd:

  • Verwijderd: "Uitgebreid audiopakket"
  • Verwijderd: AC-3 import/export op Windows 7 en 5.1 Surround export op Windows 8/10
  • Verwijderd: Importeren/exporteren van bestanden via "MAGIX Intermediate codec"

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.03.2021, 23:15, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 21.03.2021 om 14:32 uur

@Satviewer

Beste Frank.

Dank voor Uw Feedback

Niet wetend wat verkeerd is geschreven om 19.33 uur.

"Als U Windows 7 heeft er niet over nadenken om MAGIX vdl 2021 aan te kopen."

m.a.w niet kopen want Windows 7 zal het niet ondersteunen.

M.vr. gr

Michael

Hallo Satviewer, mi-bo heeft een onduidelijk taalkundige opmerking gegeven daarom wat verwarring bij U
Mvg Kees