Herinstallatie

Ernst-SPOOR schreef op 05.08.2022 om 16:37 uur

Ik heb een MAGIX Video deluxe met een verlenging van de updateservice van 2019.

Door de pandemie heb ik geen vakantie foto/video's gemaakt in 2020/2021.

Bij het recent maken van een video ondervind ik grote problemen bij het maken en vooral afmonteren van mijn project in mp4 formaat. Een eerdere suggestie om een programma reset te doen heeft wel een keer geholpen, maar niet consistent.

Ik zou graag het programma willen verwijderen en opnieuw installeren. Ik heb de orderbevestiging, bestelnummers, serienummer van het pakket en de links en bestelcodes van de aanvullende programma's.

Kan ik dit zonder problemen doen?

Met vriendelijke groet.

Reacties

mi-bo schreef op 05.08.2022 om 17:58 uur

@Ernst-SPOOR

Beste Ernst,

op 30.06.2022 heeft U een gouden tip gekregen, daarna werkte het mooie MAGIX product weer goed,(vraag)waarom wilt U nu het programma verwijderen en opnieuw installeren.

Zijn er dan veranderingen aangebracht aan de configuratie.

Vriendelijke groet

Michael (sinds 2008 Forum Moderator )

Bol schreef op 05.08.2022 om 19:21 uur

@Ernst-SPOOR

Hallo Ernst,

Wanneer bij u de updateservice datum is verlopen, dan raad ik u sterk af om uw Video Deluxe te herinstalleren, omdat u dan alleen nog maar de basisversie installeert.

optie -1-

Zij uw videokaart drivers up-to-date. Als u een Nvidiakaart hebt ga dan naar: Nvidia.com anders naar de leverancierssite van uw videokaart.

optie -2-

Wat u nog zou kunnen proberen is om het videodeluxe.ini bestand te verwijderen.

Als u deze verwijdert, dan wordt het programma op de standaardwaarde teruggezet en eventuele configuratiefoutjes hersteld. Bij het opstarten van VDL wordt het INI bestand weer automatisch aangemaakt.

Met vriendelijke groet.

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 05.08.2022, 19:22, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ernst-SPOOR schreef op 07.08.2022 om 16:25 uur

Heren, dank voor uw reacties. Helaas bleek de gouden tip slechts van korte duur. Ik heb daarom nog een aantal keren een reset uitgevoerd. Maar blijf problemen houden met exporteren in MP4. Zwart scherm (secties), of zwart scherm daar waar teksten zijn ingevoegd.

Kort na mijn vraag over herinstallatie ontdekte ik dat het uitschakelen van "calculate video effects on GPU" het probleem van de zwarte schermen in MP4 oplost. Maar ik krijg de indruk dat het resultaat wat bibberig is. Zowel in 25 als 50 fps.

De driver versie van mijn NVIDIA kaart is de laatste die NVIDIA op de website heeft staan. Ik heb ACER gevraagd, aanbevolen door NVIDIA, of zij die adviseren. Ik stel mij voor een refresh te doen.

De ini file heb ik verwijderd. Maar zie geen duidelijk resultaat.

mi-bo schreef op 07.08.2022 om 17:12 uur

@Ernst-SPOOR

Beste Ernst.

Dank voor uitgebreide Feedback.

Is het correct dat U hier mee werkt,

Intel Core2 Duo P7350 NVIDIA GeForce 9600M GS 512 Mb.

Ik heb een vermoeden dat Uw Pc niet geschikt is om met MVDL 2019/2020 te werken.

Wat voor harde schijven heeft U zijn dat toerenschijven of ssd schijven.

Vriendelijke groet

Michael (sinds 2008 Forum Moderator )

 

 

Bol schreef op 07.08.2022 om 17:46 uur

@Ernst-SPOOR

Hallo Ernst,

In een van uw vorige topic lees ik, dat u werkt met:

  • Video Deluxe Premium 2019 met update service t/m/ 2020.
  • Windows 10 64-bit Intel Core2 Duo P7350 NVIDIA GeForce 9600M GS

Even voor u op de Nvidia.com site gekeken en daar zie ik, dat uw NVIDIA GeForce 9600M GS vanaf 2017 niet meer wordt ondersteund. GeForce 342.01 met de releasedatum 14-12-2016 is de laatste driver.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ernst-SPOOR schreef op 08.08.2022 om 15:41 uur

Beste Rob en Michael,

dank voor snelle reacties.

Betreffende de driver wacht ik even het antwoord van Acer af. Wellicht dat de driver van NVIDIA toch beter is dan die ik nu heb met dezelfde release code, maar "Signed By Microsoft" en met een datum van 14-11-2016. (Schrijffout van MS??).

Ik zal de tip over Hardwareversnelling aan/uit zetten testen.

Over HERINSTALLATIE:

eerder schreven jullie dit niet te doen. Maar lijkt dit gegeven de aanhoudende problematiek nu wel een mogelijke oplossing? En wordt het dan de basis versie, of komen de goodies van de upgrade service mee?

En voor Michael: Ik heb met MAGIX bij aanschaf van VdL nagevraagd of dat werkt op dit platform. Antwoord JA, maar verwacht geen wonderen. En dat klopte. Het renderen gaat traag, maar ik heb de tijd. De editing functies werken prima.

Tot slot: Ik heb een SSD en geen HDD meer.

Bol schreef op 08.08.2022 om 18:47 uur

@Ernst-SPOOR

Hallo Ernst,

U schrijft: "Ik heb met MAGIX, bij aanschaf van Video Deluxe, nagevraagd of dat werkt op dit platform. Antwoord JA, maar verwacht geen wonderen"

Als moderator heb ik een vraag u. Schafte u toen VDL 2019 premium aan, als dat zo is dan is antwoord van Magix Support correct. Want VDL 2019 werkt perfect onder Windows 7 | 8 | 10. Ik heb nergens gelezen, welke VDL versie nu op uw laptop is geïnstalleerd. U kunt dit zelf opvragen door VDL op te starten en op de sneltoetsen Shift+Alt+F1 te drukken

Persoonlijk, zou ik ook het antwoord van Acer afwachten. U schrijft, dat u de Nvidia release versie GeForce 342.01 hebt, maar dat deze digitaal is ondertekend door Microsoft. Dit betekent, dat dit stuurprogramma geschikt is om gebruikt te worden onder Windows.

Eerder schreef ik, als uw updateservice datum verlopen is, dit niet te doen omdat u dan de alleen de basisversie installeert, zonder de verkregen updates. Maar omdat u geen verbetering ondervindt, dan moet u tussen deze twee opties een keuze maken. Als u onder goodies verstaat b.v NewblueFX plug-ins, dan kan ik zeggen, dat deze na herinstallatie voor u beschikbaar blijven.

Met vriendelijk groet,

Rob (Forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 08.08.2022, 19:12, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 08.08.2022 om 20:42 uur

@Ernst-SPOOR

Beste Ernst.

Dank voor Uw Feedback.

Een vraag U heeft een account aangemaakt 20.06.2022, heeft U eerder een ander een account gehad op magix.info/nl/

Daar U schrijft

"Ik heb met MAGIX bij aanschaf van VdL nagevraagd of dat werkt op dit platform"

"welk platform was dat."

"Antwoord JA, maar verwacht geen wonderen. En dat klopte, Het renderen gaat traag, maar ik heb de tijd. De editing functies werken prima."

de kracht van MAGIX is wel als U een project op de tijdlijn heeft staan, en het bewerken gaat niet vloeiend, dat na branden of exporteren het eind resultaat goed is.

Is Uw versie van MVDL 2019 Prem(uitgekomen sept/okt 2018) toevallig onder een andere account geïnstalleerd of onder de huidige account , deze vraag is omdat U het programma opnieuw wilt installeren.

Vriendelijke groet

Michael (sinds 2008 Forum Moderator )

Ernst-SPOOR schreef op 09.08.2022 om 15:09 uur

Beste Michael,

ik heb al sinds 2005 een account. Toen voor (de registratie van) MAGIX Foto's op CD & DVD 4.0 deLuxe.

Het klopt dat 20.06.2022 een community account/registratie heb aangemaakt.

Mijn contact met Magix bij aanschaf van VDL was telenonisch.

Mijn versie is Movie Edit Pro Premium 19.0.2.58 (UDP3) UG 8445 KA2.en geregistreerd onder dit account.

Met vriendelijke groet,

Ernst

Ernst-SPOOR schreef op 09.08.2022 om 15:35 uur

Beste Michael,

Ik vergat het antwoord op de vraag "platform". Ik bedoelde mijn huidige laptop-configuratie. (met SSD)

Ik kreeg antwoord van ACER: zij hebben geen recentere drivers. Maar geven het optionele advies zelf de driver te verwijderen, en dan de NVIDIA driver te installeren. (die is ook geschikt voor W10). Ik zal dat doen, na aanmaken van een restore punt., en zien of er verschil is.

Het uitzetten van Hardwareversnelling maakt weinig merkbaar verschil. Volgens het VDL manual zou het ook niet bij exporteren een rol spelen:

Citaat:

Standaardmodus (Hardwareversnelling, Direct 3D): deze modus biedt extreme
snelheidsvoordelen, omdat het mengen, een veelvoud aan effecten en diverse weergaven
direct op de grafische kaart worden berekend. Bij de export wordt de grafische
kaart niet gebruikt.

Eind citaat.

Op dit moment werkt alleen het uitzetten van GPU berekening. Hoewel ik geen ingewikkelde (3D) overgangen gebruik. Mogelijk dat bepaalde teksten (kleur, font type) problematisch zijn. Ik zal dat ook nog testen.

Mijn laatste poging voor een 14 minuten film was 3 uur renderen.

mi-bo schreef op 09.08.2022 om 16:40 uur

@Ernst-SPOOR

Beste Ernst.

Dank voor uitgebreide Feedback.

Het tefonisch aankoop +registreren heeft/had dit te maken met beperkt internet of geen internet aansluiting op de laptop.

Dit ( Movie Edit Pro Premium 19.0.2.58 )betekend dat U MVDL2020 op de laptop heeft staan. dit pas op 20.06.2022 geregistreerd.

Dat U een project op de tijdlijn heeft staan van 14 minuten en het renderen duurt 3 uur is niet MAGIX waardig.(zelf in bezit van laptop met Nvidia 560M kaart en zal dit maximaal 20 minuten duren)

Als U het projectje van 13 minuten eens op de tijdlijn zet, via bestand, exporteren , Video als magix video(dan als het een mp4 bestand is 1920x1080 aangeven)dan wordt er een mixdown gemaakt(hoe lang duurt dat)en daarna exporteren op bv een externe drager.

We zien wel een reactie van U op het Forum.

Vriendelijke groet

Michael (sinds 2008 Forum Moderator)

 

 

Bol schreef op 09.08.2022 om 18:31 uur

@Ernst-SPOOR

Hallo Ernst,

Bedankt👍 voor terugkoppeling.

Na wat researchwerk gedaan te hebben naar de herkomst en ouderdom van uw Laptop  Acer Intel Core2 Duo P7350 NVIDIA GeForce 9600M GS, kwam ik erachter dat uw ACER Laptop uit 2008 is. Zie: Intel® Core™2 Duo Processor P7350 en Acer Aspire 7730G-734G32BN

Ik vind / vond het zeer vreemd, dat op uw laptop uit 2008 Windows 10 64bits geïnstalleerd kon worden. Bij naderonderzoek van de processor blijk deze reeds is / was uitgerust met een Intel 64 bits architecture.

De minimale systeemeisen zijn voor Video Deluxe 2019 | 2020 is:

Voor zover ik heb kunnen achterhalen, is het niet mogelijk om uw laptop met meer RAM geheugen uit te breiden. U hebt uw laptop al voorzien van een snelle SSD schijf, wat de laptop snelheid zeker ten goede komt. Dat het bewerken en renderen in Video Deluxe 2019 | 2020 bij u te lang duurt komt, omdat er teveel geswapped moet worden naar uw SSD schijf. Door de GPU uit te zetten, worden alle berekeningen overgenomen door CPU processor.

Conclusie:

Video Deluxe zal werken op uw laptop, alleen u mag / kan niet verwachten, dat u Max Verstappen inhaalt 😉 op het circuit, maar u zal zeker wel de eindstreep halen.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 09.08.2022, 18:40, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-