Hardware Accelerate met Intel Processor en Nvidia GPU

marvin-groeneveld schreef op 24.09.2020 om 18:12 uur

Goedendag.
Ik heb net Magix Video deluxe 2020 aangeschaft.
nu probeer ik mijn video te exporteren echter duurt het wel enorm lang. 10 minuten video duurt ongeveer 6 uur. *(4k)

Dit is natuurlijk niet normaal dus keek ik of hij mijn video kaart wel gebruikt. nu merkte ik op dat de export window zegt hardware accelerate niet geactiveerd wat vreemt is want ik heb een RTX 2060 Van nvidia met enorme kracht wat betreft Renderen.

Nu kan ik er verder niks over vinden hoe ik het programma mijn videokaart kan laten gebruiken. om te renderen.
het is ronduit slordig dat dit zo gaat. zeker gezien ze zeggen dat het tot 8 x sneller renderd. de vorige versies die ik had werkte sneller en beter dus waarom deze nieuwe niet?
Alle drivers zijn up2date. en via VEGAS (die ik ook heb) werkt het wel echter heb ik dan niet de ease of use zoals ze dat noemen vandaar dat ik deze probeer

Reacties

Bol schreef op 24.09.2020 om 20:01 uur

Hallo Marvin,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers.

Zie: https://www.magix.info/nl/support/artikel/bij-de-export-wordt-de-hardwareversnelling-gedeactiveerd--169/

Groet,

Rob (Moderator / Forumlid)

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

marvin-groeneveld schreef op 24.09.2020 om 20:47 uur

Hallo Bol. die had ik gevonden ja maar die verwijst naar een INTEL graphics card die ik dus niet heb ik heb een Nvidia kaart

Bol schreef op 24.09.2020 om 22:30 uur

Hallo Marvin,

Welke processor en moederbord heeft u?

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

marvin-groeneveld schreef op 24.09.2020 om 23:29 uur

Een gygabite mb

En een intel core i7 7700k

Bol schreef op 25.09.2020 om 11:54 uur

Hallo Marvin,

Volgens mij, zit u probleem heel ergens anders, maar waar, daar ben ik nog niet uit. Ik heb mijn Intel processor uitgeschakeld en alles op de standaardwaarden gezet. Een paar filmfragmenten van ca. 11min (3840x2160 50p) op de tijdlijn geplaatst en geëxporteerd als MP4 bestand. De exporttijd is / was bij mij ca 60min.

Kan het zijn, dat er ergens op de tijdlijn iets staat wat u niet ziet?

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

marvin-groeneveld schreef op 25.09.2020 om 12:35 uur

hier een screenshot van mijn project

https://prnt.sc/unn99c

export:

https://prnt.sc/unnctc

taakbeheer:

https://prnt.sc/unnd6m

philke58 schreef op 29.09.2022 om 22:32 uur

Ik zit met hetzelfde probleem maar met Video X14 Pro en weet niet hoe ik het moet oplossen. Iemand raad?

 

Bol schreef op 30.09.2022 om 00:20 uur

@philke58

Hallo Phil,

Hebt u Pro X14 al eens op de standaardwaarden teruggezet? Zo niet, ga dan aan: Bestand / instellingen / programma instellingen terugzetten....

Als u probleem nog niet is opgelost, beantwoord dan een de volgende vragen.

Wat is u PC configuratie?

  • Windows versie
  • Type Processor Intel / AMD
  • Hoeveel RAM geheugen
  • Wat is uw grafische kaart
  • Wat is uw opslag HDD, SSD of M.2 SSD

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 30.09.2022, 00:21, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

philke58 schreef op 30.09.2022 om 10:15 uur

De standaardwaarden zijn teruggezet maar er verandert niks.
Dit is de configuratie:

Windows versie: Windows 11 Home Versie   21H2
Processor: 11th Gen Intel(R) Core(TM) i7-11700F @ 2.50GHz   2.50 GHz
RAM geheugen: 32,0 GB
Grafische kaart: NVIDIA GeForce RTX 3060 - 12GB geheugen
Opslag: M.2 SSD - 1TB

Met de vroegere versie van Video X Pro had ik geen problemen.

Groetjes,

Philke58

Bol schreef op 30.09.2022 om 11:35 uur

@philke58

Hallo philke58,

Uw PC configuratie voordoet ruimschoots aan de systeemeisen voor Pro X14.

Optie -1-

Probeer eens het volgende:

  • ga naar: C:\ProgrammaData\Magix\Common
  • verwijder dan Cache map in zijn geheel
  • bij het opstarten van VDL wordt deze map automatisch weer aangemaakt

Probeer het nu nog eens.

Optie -2-

Wat u ook nog zou kunnen doen, is om Visual C++ Redistributable voor Visual Studio 2015-20XX te updaten naar de Visual C++ Redistributable voor Visual Studio 2015-2022.

Download en installeer alleen vc_redist.X86.exe en vc_redist.X64.exe versie vanaf: Visual Studio 2015, 2017, 2019, and 2022

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 30.09.2022, 12:16, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

philke58 schreef op 30.09.2022 om 13:14 uur

Allereerst bedankt voor de verstrekte info. Ik heb alles gedaan wat er gevraagd werd maar denk niet dat het iets uithaalde. Bij de oude versie ging dit toch wat sneller.

Als ik een film schrijf van 21 minuten duurt het in totaal 42 minuten eer deze voltooid is, normaal?

Zoals je ziet op de foto: Mixdown - Geen Hardware-encoding wat ik vroeger niet had. Is dit normaal?

Groetjes,

philke58

Bol schreef op 30.09.2022 om 13:50 uur

@philke58

Hallo Philke,

Uw probleem is bij het branden van een Blu-ray en niet bij het exporteren.

Ik heb een projectbestand van ca. 14min op de tijdlijn gezet. Als ik deze op H.265 wegschrijft, dan heb ik ook geen hardware-encoding en de exportduur is dan ca.23 min

Maar als ik deze op MPEG-2 wegschrijft, dan gaat alles veel sneller. De exportduur is dan nog slechts ca. 7min

Het waarom, daar moet ik u het antwoord op schuldig blijven.

Omdat dit forum geheel losstaat van Magix Support, adviseer ik u om een mailtje te sturen naar: infoservice@magix.net en daar dit probleem voor te leggen.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 30.09.2022 om 14:03 uur

@philke58

Even een vraag,

Uw oproep gelezen,

wat voor bestanden staan op de tijdlijn die op blu-ray moeten worden gebrandt is dit mpeg2 of mp4 of hoger, misschien zit daar Uw probleem .

Wat is voor U de voordeel om 21 minuten op een Blu-ray te branden, of gebruikt U een RW Blu-ray.

Als er eerste een iso bestand wordt gemaakt, is er al een mixdown gepasseerd, dan zal branden sneller gaan

Gr

Michael

philke58 schreef op 30.09.2022 om 14:03 uur

Bedankt voor de hulp die u mij geboden heeft. 😊

philke58 schreef op 30.09.2022 om 14:11 uur

@philke58

Even een vraag,

Uw oproep gelezen,

wat voor bestanden staan op de tijdlijn die op blu-ray moeten worden gebrandt is dit mpeg2 of mp4 of hoger, misschien zit daar Uw probleem .

Wat is voor U de voordeel om 21 minuten op een Blu-ray te branden, of gebruikt U een RW Blu-ray.

Als er eerste een iso bestand wordt gemaakt, is er al een mixdown gepasseerd, dan zal branden sneller gaan

Gr

Michael

Hallo Michael

de bestanden zijn opgenomen als mp4. Het filmpje van 21 minuten diende als test want mijn films op Blu-ray zijn dan wel langer (zo'n 2 uur), films van onze reizen schrijf ik dus op Blu-ray.

Het branden van het gemaakte iso bestand gaat snel en goed zonder probleem, het is gewoonweg een iso bestand maken van mijn film om deze te kunnen branden die zo'n tijd in beslag neemt. Soms moet ik de computer , voor een film van 2 uur, een ganse nacht laten werken. Bij mijn vroeger Video X Pro had ik dit niet enkel bij de versie X14 Pro.

Enig idee hoe dit komt?

Groetjes,

philke58

Bol schreef op 30.09.2022 om 14:12 uur

@philke58

Ik neem aan, dat u wat aan mijn antwoorden heb gehad. U moet het probleem zoeken in het formaat H.264 en MPEG-2. Het maak niet uit of u als een Image (ISO) brand. De snelheden blijft hetzelfde.

Ik verneem graag van u, wat u als antwoord van Magix Support terug hebt gekregen.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 30.09.2022 om 14:17 uur

@philke58

Als u mijn afbeelding bekijkt, ziet u dat bij 1. brander deze op Image (ISO) staat.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 30.09.2022 om 14:23 uur

@philke58

Dank voor Uw Feedback.

Zijn er misschien openstukken in het project, bewust of onbewust gedaan.

Als deze open stukken moeten berekend dat duurt erg lang.

Als het de bedoeling is dat er open stukken moeten blijven staan, stukjes zwart, ga naar bestand, exporteren, video als MAGIX video, mp4 dan wordt er een mixdown gemaakt met alle fouten erin als mxv .

Dit(mxv) op de tijdlijn zetten Iso files ervan maken, en het totaal, achter elkaar zetten om Blu-ray te branden.

Gr

Michael

Bol schreef op 30.09.2022 om 14:30 uur

@philke58

Hallo Philke58,

Ik wil even reageren op het bovenstaand antwoord.

Zoals ik al beschreven hebt zit uw probleem in het formaat H.264 / MPEG-2. Want wanneer erbij u in het project openstukken hebt zitten, dan had het bij mijn goed moeten gaan. Maar ik heb uw probleem kunnen reproduceren

Het is toch van de gekke dat je een MVP project bestand eerst moet exporteren als een MXV bestand. Ik heb dit nog nooit gedaan en zal dit ook nooit doen.

Maar goed, mijn advies is en blijft leg uw probleem voor aan Magix Support.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

philke58 schreef op 30.09.2022 om 14:31 uur

@philke58

Ik neem aan, dat u wat aan mijn antwoorden heb gehad. U moet het probleem zoeken in het formaat H.264 en MPEG-2. Het maak niet uit of u als een Image (ISO) brand. De snelheden blijft hetzelfde.

Ik verneem graag van u, wat u als antwoord van Magix Support terug hebt gekregen.

Met vriendelijke groet,

Rob

Ik hou u op de hoogte

mi-bo schreef op 30.09.2022 om 14:31 uur

@philke58

Nog een aanvulling, toen VDL2023 is uitgebracht, was er voor MVPX14 ook een update, heeft U die via online actualiseren gedownload en geïnstalleerd.

Gr

Michael

Bol schreef op 30.09.2022 om 14:45 uur

@philke58

Hallo Philke58

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling en dat u mij op de hoogte houdt.

U mag van mij als moderator verwachten, dat bij mij alle Magix programma's goed geïnstalleerd zijn. Ik heb uw probleem kunnen reproduceren, dus voor zover ik het kan beoordelen is er niks mis met u geïnstalleerde Pro X14 versie

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 24.10.2022 om 15:19 uur

Allereerst bedankt voor de verstrekte info. Ik heb alles gedaan wat er gevraagd werd maar denk niet dat het iets uithaalde. Bij de oude versie ging dit toch wat sneller.

Als ik een film schrijf van 21 minuten duurt het in totaal 42 minuten eer deze voltooid is, normaal?

Zoals je ziet op de foto: Mixdown - Geen Hardware-encoding wat ik vroeger niet had. Is dit normaal?

Groetjes,

philke58


@philke58

Hallo Philke58,

Vandaag heb ik van Magix Support dit antwoord gekregen op de vraag waarom geen hardeware-encoding.

Hey Rob,

Bedankt voor het uploaden van je project. Ik heb het probleem ermee kunnen reproduceren. Ik heb het probleem al doorgestuurd naar onze ontwikkelaars. Zij zullen nu werken aan een oplossing. Nogmaals bedankt om dit onder onze aandacht te brengen!
Met vriendelijke groet,

Het enige wat wij nu nog kunnen doen, is rustig afwachten tot de volgende update van Magix Video Deluxe 2023 en Magix Pro X14

Met vriendelijke groet,

Rob (forumlid / moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-