hapering + preloadproces loopt + hardwareversnelling gedeactiveerd

Sabine-Debel schreef op 02.11.2021 om 10:37 uur

Hallo,

Ik heb gisteren 10 uur ruwe filmbeelden binnengehaald om te reduceren tot een kortere film natuurlijk. Is dit te veel voor Magix, want ik krijg haperende beelden te zien en nu en dan onderaan de blauwe balk preloadproces loopt. Mijn PC is nochtans voorzien van een grafische kaart die dit zou moeten aankunnen. Ik deed dit ook al in het verleden zonder veel problemen.

Ik heb de standaardwaarden teruggezet en dan opnieuw opgestart (duurde half uur eer de film opgestart was, ook heel traag dus). Toen had ik zelfs geen beeld meer. Ik heb toen, na wat opzoekwerk hier op dit forum, bij instellingen/weergaveopties/apparaatopties/ NVDIA veranderd naar Microsoft Basic render driver (WARP divice stond er niet tussen, vandaar) en nu heb ik de beelden terug, maar opnieuw met hapering.

Hoe komt dit ? Hoe komt dit ook dat het programma zo traag werkt als ik bvb. wil opslaan ? Ik krijg nu ook even de melding 'hardwareversnelling is gedeactiveerd' Hoe activeer je die opnieuw ?

Veel vragen dus.

Alvast bedankt aan wie kan antwoorden.

Groetjes Sabine

Reacties

mi-bo schreef op 02.11.2021 om 11:04 uur

@Sabine-Debel

Beste Sabine.

Uw oproep gelezen.

De 10 uur ruwe materiaal, zal niet over een dag gaan.

Misschien een optie, haal de dag dat er is gefilmd is binnen bewerk dit, sla dit op in een map, en ga door met de volgende dag(maw deel het geheel op in stukjes)enz.

Vermoedelijk is dan het probleem opgelost, want het geheel staat toch ook in stukjes in de verkenner map.

Dan kan altijd later het geheel wat is bewerkt, achter elkaar worden gezet en nog verder worden bewerkt.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 02.11.2021 om 11:04 uur

@Sabine-Debel

Hallo Sabine,

Het inladen van 10 uur ruwe filmbeelden, kan zeker de door u genoemde problemen opleveren. VDL 2022 vergt meer van uw PC dan VDL 2021. Als u de Videomodus op CPU of Microsoft WARP device zet, dan kan het zijn dat bij u de hardwareversnelling wordt gedeactiveerd, met als gevolgd, dat alles trager gaat werken. Kunt u aangeven, welke type NVIDIA video kaart u hebt. Ook ben ik zeer benieuwd naar uw gehele PC configuratie. U zou dit kunnen opvragen met dit programmaatje: Speccy

Met vriendelijke groet, Rob

Gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 02.11.2021, 11:15, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Sabine-Debel schreef op 02.11.2021 om 22:04 uur

Dag Michaël en Rob,

Dank u wel allebei voor jullie antwoord. Ik heb ondertussen gevraagd aan onze IT-er om de hardwareversnelling bij te werken. Hij heeft dit gedaan, maar het project van 10 uur hapert nog steeds. Ik ben een nieuw project begonnen en stukje voor stukje monteer ik. Dat gaat beter. Die 10 uur film zijn het resultaat van 3 weken Namibië, Botswana en Zimbabwe. En ik heb mij nog moeten inhouden om te filmen. De moeite dus.

U spreekt ook van VDL 2022 en 2021. Ik heb nog steeds de 2021 op mijn PC staan. Ik denk niet van de vernieuwingen 2022 te downloaden, want ik ben bang nog meer problemen te hebben.

Wat het type NVIDIA en PC configuratie betreft, ik heb die vraag ook doorgemaild naar de IT-er. Als hij het niet onmiddellijk weet, zal ik jouw Speccy downloaden en het zelf opzoeken. Ik weet dit niet van buiten.

Ik wens jullie nog een prettige avond en hopelijk moet ik jullie niet al te veel lastig vallen met mijn nieuw project want ik zal er opnieuw enkele maanden mee zoet zijn...

Nog 1 iets, ik heb de fabrieksinstellingen teruggezet. Zal dat problemen geven want ik kan dit niet meer ongedaan maken.

Groetjes en merci Sabine

Bol schreef op 02.11.2021 om 23:53 uur

@Sabine-Debel

Hallo Sabine,

Oké, ik kon niet weten, dat u nog werkt met VDL2021. Mijn antwoord was / is merendeels gebaseerd op VDL2022. Zelf heb ik geen ervaringen met 10 uur filmmateriaal op de tijdlijn. Meestal maak ik films van ca. 30 min. tot maximaal 90 min. en dan hapert het beeld ook bij mij zo af en toe. Wat u eventueel zou kunnen uitproberen, is om het bliksemschichtje op de middelste werkbalk te activeren (Blauw) en dan eens een vinkje te zetten bij Resolutie reduceren en / of Framerate reduceren. Dit hebt geen enkel invloed op uw eindresultaat.

Het terugzetten van de programma-instelling (fabrieksinstellingen) zou geen enkel probleem moeten opleveren. Als u echt terug zou willen gaan naar uw oude programma-instellingen, dan zou u de oude programma-instellingen op deze manier weer terug kunnen zetten. Zie afbeelding.

Succes, Rob

PS. Ik raad u ten sterkste af om tussentijds te upgraden naar VDL 2022 want VDL 2022 is niet geheel compatibel met VDL 2021.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Sabine-Debel schreef op 03.11.2021 om 14:56 uur

Dag Rob,

Om te antwoorden op uw vraag, volgens onze IT-er:

Grafische kaart is Nvidea Quadro K2000D

Pc config : Intel Core i7-4770 CPU @ 3,4Ghz / 8Gb Ram / 2.5” SSD hdd / 64-bit Win10

Is dit voldoende voor Magix ? Want persoonlijk is dit Chinees voor mij hoor.

Als ik op het forum de problemen bij VDL 2022 lees, zal ik voorlopig nog werken met 2021 tot mijn film gedaan is. Of zal ik niet meer verder kunnen op een bepaald moment ?

2 bovenste vinkjes bij bliksemschicht zijn aangevinkt.

Bedankt voor de tips.

Groetjes Sabine

 

mi-bo schreef op 03.11.2021 om 16:23 uur

@Sabine-Debel

Beste Sabine.

8Gb Ram geheugen is was aan de krappe kant voor wat U allemaal van plan bent.

Hier zullen wel reacties op komen.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 03.11.2021 om 18:34 uur

@Sabine-Debel

Hallo Sabine,

Voor zover ik e.a. heb kunnen achterhalen dateert uw processor Intel Core i7-4770 CPU @ 3,4Ghz uit juni 2013 en uw Nvidia Quadro K2000D videokaart uit mei 2014. Uw videokaart wordt nog wel ondersteund door Nvidia. Zijn de laatste drivers geïnstalleerd?

Uw PC configuratie is meer dan 7 jaar oud. Klopt dit?

Wat betreft het geheugen is 8gb inderdaad wat aan de matige kant. U moet meer denken in de richting van 32gb. Ook vermoed ik, dat u PC nog is uitgerust van een standaard harde schijf en geen SSD schijf. Klopt dit ook?

Mag ik u nog een advies geven, maak een MVP projectbestand aan van maximaal 120min. U kunt later deze MVP projectbestanden weer samenvoegen tot een groot MVP projectbestand.

Hebt u nog vragen dan verneem ik dat graag van u.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Sabine-Debel schreef op 03.11.2021 om 23:40 uur

Dag Rob en Michaël,

Ik heb uw vragen doorgemaild en dit is het antwoord van onze computerman.

Dag Sabine,

De pc is inderdaad in 2014 geleverd bij u (toen alles nog gloednieuw was 😊) en hijj is dus inderdaad al 7 jaar (wat gaat de tijd snel)

De harde schijf is wel al een ssd. Ram kan uitgebreid worden, en een grafische kaart verzwaard… (die quardro was toen gekozen voor de Corel suitte… anders eens kijken welke nodig is voor de huidige die je gebruikt?

Mvg,

Lieven

 

Volgens u Rob, kijk ik best voor een geheugen van 32 gb. Mag ik het Ram-geheugen en de grafische kaart veranderen terwijl ik bezig ben met een project ? Zal ik dan niet alles wat ik reeds monteerde verliezen ? Of heeft dat geen invloed op Magix Video Deluxe?

Groetjes Sabine

 

 

Bol schreef op 04.11.2021 om 00:16 uur

@Sabine-Debel

Hallo Sabine,

Bedankt voor de terugkoppeling. Het is goed om te lezen, dat er al een SSD schijf in uw computer zit.

Het upgraden naar meer RAM geheugen (32gb) heeft geen gevolgen voor uw onderhanden zijnde MVP-projectbestanden.

Wat betreft het vervangen van de NVIDIA Videokaart zou in principe ook geen problemen moeten opleveren. U moet wel even navragen of uw huidige moederbord ook de nieuwste Nvidia videokaarten aankan.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 04.11.2021 om 08:40 uur

@Sabine-Debel

Beste Sabine.

Niet wetend hoe de 8Gb ram verdeeld is, maar laat de IT-er eens kijken of voorlopig de mogelijkheid is om (als het nog te koop is,en niet te duur)8Gb ram erbij te zetten.

Daar zoals U al eerder heeft omschreven een SSD schijf heeft, zal het beter gaan.

Grote veranderingen aan brengen lijkt mij geen optie, dan kunt U er beter over nadenken om een gehele nieuwe Pc te laten bouwen door de IT- er met zeker M2 geheugen strippen,

Maar dat is uiteraard Uw keuze, persoonlijk zou ik eerst 8 Gb bankje (strip)als er plaatst is op het moederbord erbij laten plaatsen en kijken wat dan het resultaat is, en kan het project blijven staan waar U mee bezig bent zover mijn kennis gaat.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Sabine-Debel schreef op 04.11.2021 om 09:33 uur

Rob en Michaël

Dank je wel voor jullie info en hulp !

groetjes Sabine