Haperende voortgang oudere videofilm

jacrid schreef op 20.08.2022 om 18:04 uur

In 2004 kocht ik mijn eerste Magix video de luxe programma en maakte daarmee mijn eerste videofilm bestaande uit 3 DVD's. Nu na wilde ik opnieuw deze film zien. Echter bij de eerste DVD stokte het programma na 1 episode (van de totaal 4) De andere episodes werden niet afgespeeld, maar waren wel te vinden op als aanduiding op het overzicht van de DVD op de computer (met enkel inleidend beeld). Ook vanaf de computer kon ik de 3 episodes niet afspelen. Ook als deze episode (omringd plaatje) proberen te starten, startte alleen deel 1 op. Kennelijk was er geen opstart mogelijk voor episodes 2,3 en 4. Heel jammer want deze (3 weken durende) reis kunnen we gezien onze leeftijd niet meer maken. De verkenner geeft aan dat op de DVD de volgende inhoudelijke bestanden staan: Video_TS.VOB, VTS_01_0.VOB, VTS_01-1.VOB, VTS_02_1.VOB

Vraag: is het mogelijk om vanaf de DVD de beelden van deze film naar de computer om opnieuw met de moderne versie van video-de-luxe (2017) opnieuw dit stuk reisverslag te maken?

Of is het mogelijk om de niet startende episodes toch te laten starten?

Of: zijn er andere mogelijkheden om mijn videofilm te redden?

 

Reacties

mi-bo schreef op 20.08.2022 om 19:28 uur

@jacrid

Een zelf gebrande dvd heeft geen eeuwige leven. (Kan corrosie optreden)

Wat betreft het openen van Vob bestanden kunt U zelf het beste beoordelen door het te importeren in MVDL 2017 op de tijdlijn.

Sc6

Michael

 

Bol schreef op 20.08.2022 om 20:13 uur

@jacrid

Hebt u al geprobeerd om de oppervlakte uw DVD schoon te maken. Zie eens: https://nl.wikihow.com/Een-overslaande-dvd-repareren

U zou zelf ook eens deze zoekopdracht in Google kunnen geven: beschadigde dvd herstellen

Ik heb nog DVD's, die ik meer dan 20 jaar geleden hebt gebrand, deze spelen nog steeds goed. Natuurlijk hebt een DVD geen eeuwig leven, vandaar dat ik Magix gebruikers altijd adviseer om eerst ISO bestand te branden met het brandprogramma. Met zo'n ISO bestand kunt u altijd weer een goed werkende DVD branden met b.v. AnyBurn

Als uw DVD blijvend is beschadigd, dan zal deze niet meer goed worden ingelezen, laat staan nog op de tijdlijn van VDL 2017 gezet kunnen worden. U kunt het natuurlijk proberen, maar ik denk dat uw diskdrive heftig zal gaan protesteren.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 20.08.2022 om 20:45 uur

@jacrid

Nog even terug komend op Uw oproep, wat voor dvd speler heeft U is dit een merk product, Sony, jvc, Philips deze spelers zijn erg gevoelig.

Uit ervaring weet ik dat een dvd speler van Blokker bijna alles afspeeld misschien een optie.

Sc6

Michael