halverwege gebrande video wordt het beeld heel slecht/blokjes

Dick-Wardenaar schreef op 10.11.2020 om 20:44 uur

Ik heb een film gemaakt, die er in het preview scherm helemaal perfect uitziet. Nadat ik film had gebrand op een blu ray, bleek dat de kwaliteit van de film vanaf een bepaald moment (tot het eind van de film) ineens slecht werd. Blokkerig en wazig.

Ik kreeg kort daarna een foutmelding van Magix, die ik heb opgestuurd. Hieronder de 1e regels van die melding.

CrashDump 20201108_151056_v20.0.1.73.dmp successfully written

Fout in module "mfc120u.dll" (laadadres: 0x00007FFAC54D0000) op adres 0x00007FFAC5687B5F (Uitzondering 0xc0000005 "ACCESS_VIOLATION")

Voorts krijg ik af en toe de melding dat het programma (Magix dus) "reeds in gebruik is door een andere gebruiker". Er staat in die melding ook dat als ik doorga, "er fouten kunnen optreden in o.a. het brandproces". Ik weet niet of dat de oorzaak kan zijn, maar ik ben de enige gebruiker, dus ik snap deze melding niet.

De film bestaat uit zelf gefilmde delen, eigen foto's en foto's van mobiele telefoon. Dit heb ik al vele malen eerder zo gedaan, zonder problemen.

Het frame waarmee het probleem begon, heb ik verwijderd en door een willekeurig andere scene vervangen. De fout trad weer vanaf hetzelfde punt op.

Ik hoop dat er iemand is die de oplossing voor mij heeft, want van Magix zelf hoor ik niets.

Dank alvast en groet Dick

Reacties

mi-bo schreef op 10.11.2020 om 21:22 uur

@Dick-Wardenaar

Beste Dick.

U kunt het beste eerst een image files maken, en als dat goed is het op een Blu-Ray branden.

Als U 2x op het programma klikt wordt het in de onderste balk 2 keer opgestart, dan kunt U die melding krijgen ."reeds in gebruik door andere gebruiker"

wat betreft antwoord van MAGIX Support kan 1 tot 5 werkdagen duren voordat U een antwoord krijg,U heeft toch wel een ticketnummer ontvangen die wordt direct automatisch gestuurd.

.Gezien MAGIX minimaal 4 sporen heeft heeft U gekeken of er op een spoor die nu niet zichtbaar is of daar iets staat,gezien U schrijft probleem komt op de zelfde plek terug na het andere te hebben verwijderd .

M. Vr.gr

Michael / Forum Moderator

Wijziging aangebracht 9 sporen minimaal moet 4 zijn

Bol schreef op 10.11.2020 om 21:59 uur

Hallo Dick,

.....Gezien MAGIX minimaal 9 sporen heeft...

Even een correctie op het bovenstaand antwoord, dat MAGIX minimaal 9 sporen zou hebben. Dit is niet juist. Als u op "E" klikt, dan komt in het menu Project-/filminstellingen. U kunt hier het aantal sporen instellen, waarmee u wilt werken. Bij mij staat het aantal sporen op 32. U kunt ook kiezen voor de minimale instelling van 4 sporen.

Zelf brand ik mijn Blu-ray zo:

Misschien staat bij u de Bitrate instelling te laag.

U bent van de week al het tweede forumlid, die deze foutmelding krijgt. U in VDL 2021, de ander in Video Pro X12

Fout in module "mfc120u.dll" (laadadres: 0x00007FFAC54D0000) op adres 0x00007FFAC5687B5F (Uitzondering 0xc0000005 "ACCESS_VIOLATION")

Zie: https://www.magix.info/nl/forum/fout-in-module-msvcr120-dll--1257658/

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.11.2020, 22:01, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Dick-Wardenaar schreef op 12.11.2020 om 19:15 uur

Beste Michael, dank voor de reactie.

Ik weet niet wat een image-file is, wat ik nu gedaan heb is de film in Magix exporteren en op de pc opgeslagen. De film staat nu als wmv-bestand op de pc en ziet er nu goed uit en is van begin tot eind scherp.

Ik heb ook alle sporen nagekeken, maar daar is niets aan te zien.

Voor zover ik me ervan bewust ben, heb ik het programma niet 2x open staan, dus daar kan die melding dat het programma door een andere gebruiker in gebruik is, niet door komen.

Ik ga nu een ticket aanmaken bij Magix over deze 2 problemen. Het rotatieprobleem zal ik in de toekomst vermijden door geen telefoon opnames meer te gebruiken.

met groet en nogmaals dank

Dick

Dick-Wardenaar schreef op 12.11.2020 om 19:17 uur

Beste Rob,

De bit rate instelling staat altijd maximaal en het probleem deed zich ook halverwege de film voor, dus daar zou het in principe toch niet aan kunnen liggen.

Ik ga nog even verder kijken. Dank in ieder geval maar weer.

groet, Dick

mi-bo schreef op 12.11.2020 om 19:47 uur

@Dick-Wardenaar

Beste Dick.

Dank voor Uw feedback.

Graag zien wij op het Forum wat voor oplossing MAGIX Support voor U heeft

Toevoeging:

.Bent u het niet eens met een antwoord van de Support altijd weer de zelfde ticket gebruiken,anders komt het bij niet de juiste persoon terecht.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 12.11.2020 om 21:28 uur

Hallo Dick,

U schrijft: "De film staat nu als wmv-bestand op de pc en ziet er nu goed uit en is van begin tot eind scherp". U mag / kan de conclusie trekken, dat uw project goed is samengesteld. Waarom het bij het branden niet goed gaat, daar heb ik geen verklaring voor, zeker dat u aangeeft dat de Bitrate goed staat ingesteld.

U schrijft ook: "Voorts krijg ik af en toe de melding dat het programma (Magix dus) "reeds in gebruik is door een andere gebruiker". Er staat in die melding ook dat als ik doorga, "er fouten kunnen optreden in o.a. het brandproces". Deze kunt krijgen, dat u VDL 2021 te snel achterelkaar opstart. U moet VDL de tijd geven om af te sluiten. Dit fenomeen heb ik ook regelmatig.

Een andere vraag aan u is, is uw foutmelding: Fout in module "mfc120u.dll.... opgelost?

Ik ben zeer benieuwd wat Magix Support u als oplossingen geeft.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Dick-Wardenaar schreef op 13.11.2020 om 13:14 uur

Hallo Rob, Ja dat te snel achter elkaar opstarten van VDL zou best wel eens die melding kunnen veroorzaken! Ik zal daar in het vervolg opletten. Als je bezig bent, gebeurt dat waarschijnlijk wel.

Zodra we iets van Magix horen over de foutmelding, dan laten we dat hier weten.

Met groet, Dick

Dick-Wardenaar schreef op 22.11.2020 om 16:58 uur

Inmiddels reactie van Magix ontvangen, zie hieronder. Onze Windows is echter up-to-date en VDL hebben we al opnieuw geïnstalleerd.

Ik raad u aan uw besturingssysteem te updaten en het vervolgens opnieuw te installeren.

Installeer eerst alle beschikbare updates voor uw Windows besturingssysteem.
Klik onder Windows 10 op "Start > Instellingen > Updates en beveiliging".   
Als het bericht wordt weergegeven dat het besturingssysteem wacht op een herstart om de lopende installaties te voltooien, moet u de PC opnieuw opstarten voordat u uw programma installeert.

Verwijder vervolgens het programma met behulp van het Configuratiescherm.
Selecteer hiervoor "Start" > "Configuratiescherm" > "Programma's en functies".
Zoek uw programma en bevestig de de-installatie.

Verwijder nu de volgende verborgen mappen, indien deze bestaan, met behulp van uw Windows bestandsverkenner:

C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe23_premium\

C:\Benutzer\*Ihr_Benutzername*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe23_premium\

C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe24_premium\

C:\Benutzer\*Ihr_Benutzername*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe24_premium\

C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe25_premium\

C:\Benutzer\*Ihr_Benutzername*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe25_premium\

C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe26_premium\

C:\Benutzer\*Ihr_Benutzername*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe26_premium\ 

C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe27_premium\

C:\Benutzer\*Ihr_Benutzername*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe27_premium\ 

Als u de bovenstaande mappen niet ziet, moet u eerder verborgen mappen weergeven. Ga hiervoor naar het bedieningspaneel. Selecteer "Kleine pictogrammen" als "Weergave" in de rechterbovenhoek. Klik nu op "Verkenningsopties" en activeer de optie "Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven" onder "Weergeven" in "Verborgen bestanden en mappen". 

Installeer de software nu opnieuw via deze link:

https://dl03.magix.net/videodeluxepremium2021_dlm_op4wd1.exe

Registreer nu het programma

Met vriendelijke groeten

MAGIX Software GmbH