Grabber defect

j.g.gerbranda schreef op 05.12.2020 om 13:55 uur

Al eerder had ik last met de videograbber van Magix. Het linker geluidskanaal was vaak afwezig en is nu definitief verdwenen.

Kon ik toto voor kort door wat met de kabels te rommelen het geluid weer goed krijgen. Nu is het echt over met het geluid op links.

Is er iemand die een dergelijke grabber over heeft en wil verkopen? Ik heb het nu over modelnummer K0065.

ik hoor graag,

Joost

Reacties

Bise schreef op 05.12.2020 om 15:22 uur

Beste j.g.gerbranda, Je schrijft "door wat met kabels te rommelen" werd het weer goed. Al eens compleet nieuwe kabeltjes geprobeerd?

Cees

enthousiast forumlid sinds 2007 !

mi-bo schreef op 05.12.2020 om 15:29 uur

@j.g.gerbranda

Beste Joost.

U heeft 2 jaar garantie op de usb omzetter van MAGIX.

Is deze tijd nog niet verstreken neem dan contact op met magix support.

Sc6

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator.

j.g.gerbranda schreef op 05.12.2020 om 15:30 uur

Welke kabeltjes wil je vernieuwen? Het is een usbplug waar hè klein geperst stekkertje met kabels ingaat.

j.g.gerbranda schreef op 05.12.2020 om 15:39 uur

Beste Michael, heb jij een link waar ik deze vraag kan neerleggen. Mijn ervaring met een tweetal vorige supportersgeweld is diep tragisch. Nooit enig antwoord ontvangen.

mi-bo schreef op 05.12.2020 om 15:42 uur

@j.g.gerbranda

Beste Joost,

dit is de snelste manier voor een ticket aan te maken

"een optie ga naar

,https://www.magix.info/nl/support/interview/?tid=14

dan 

optie Video Easy/ Red Uw Video's

verder zoeken naar oplossing, dan door scrollen naar beneden

dan  vul hier alles in en dan op verder klikken, zo wordt het verhaal van U naar MAGIX Support gestuurd, Dan krijgt U een ticketnr toegestuurd, het antwoord kan wel een paar dagen duren, en wilt U na een bericht reageren, altijd de ticketnr gebruiken dan komt het namelijk bij de zelfde persoon terecht"

M.vr.gr

Michael

j.g.gerbranda schreef op 05.12.2020 om 15:49 uur

Beste Michael, dank voor je snelle reactie. Al tweemaal eerder kreeg ik een ticketnummer om daarna nooit meer iets te horen. Ik ga het proberen en hou je op de hoogte.

joost

mi-bo schreef op 05.12.2020 om 16:01 uur

@j.g.gerbranda

Beste Joost.

Als U een bericht naar MAGIX Support stuur krijgt U direct een no reply bericht met een ticketnummer.

Heeft U na enkele werkdagen een reactie ontvangen of geen reactie kunt U via het ticketnummer reageren "bv waar blijf mijn antwoord ".

"Na het verkrijgen van ticketnummer kunt u een copy sturen van Uw aankoop van MAGIX RUV 9 dan hebben ze dat ook gelijk"

Verneem graag van U wat de reactie van MAGIX Support is.

.blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bise schreef op 05.12.2020 om 16:24 uur

Ja, als men niet weet welke kabels dan wordt het moeilijk

j.g.gerbranda schreef op 06.12.2020 om 11:10 uur

Bise, als men niet weet hoe het in elkaar zit, is het ook moeilijk. De kabels tussen de recorder en de grabber zijn in orde. Als je de geluidskabels omwisselt blijft het probleem bestaan. Het zit dus in de grabber zelf.

Bol schreef op 06.12.2020 om 11:31 uur

@j.g.gerbranda,

Hallo Joost,

U hebt inderdaad 2 jaar garantie op de Magix USB omzetter, maar of een andere USB omzetter voor u ook daadwerkelijk de juiste oplossing blijkt te zijn, moet nog worden bezien. Door wat aan de kabeltjes rommelen, kreeg u tot voor kort weer de benodigde geluidsverbinding. Dit zou kunnen liggen aan:

• Kabelbreuk
  • versleten stekkertjes (die ontstaan zijn door het gerommeld aan de kabeltjes)
  • de in- en uitgangen van de afspeelapparatuur kunnen defect zijn.
  • @Bise (Cees) bedoelt volgens mij het onderstaand kabeltje.
  • Als u een scart-aansluiting gebruikt kan het ook zijn, dat er een pennetje is afgebroken c.q. scheef is gedrukt.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 06.12.2020 om 11:37 uur

Dat begrijp ik. Maar zijn antwoord is bijna beledigend en zeker denigrerend.

Ik heb inmiddels al van alles geprobeerd om te weten te komen waar dit in zit.

Tot nu toe kom ik steeds op de grabber zelf uit.

Joost

Bise schreef op 06.12.2020 om 11:53 uur

Beste Gerbranda, het is nooit mijn bedoeling geweest om beledigend of denigrerend te zijn. Kijk de kabels allemaal goed na, zelf heb ik in het verleden veel met de Magix omzetter gewerkt en plotseling kreeg ik ook te maken met geen geluid danwel geen beeld. Bleek dus één kabeltje stuk te zijn. Met groet, Cees

mi-bo schreef op 06.12.2020 om 11:54 uur

@j.g.gerbranda

Beste Joost,

Ik ben het hier volkomen mee eens wat U om 11.37 uur heeft geschreven

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 06.12.2020 om 12:00 uur

Hallo Joost,

Ik heb de twee antwoorden van @Bise (Cees) als moderator nog eens zo objectief mogelijk gelezen. Persoonlijk, heb ik niets denigrerend in kunnen ontdekken. Bij mij komt het tweede antwoord wel wat te direct over, maar ik denk dat dit zeker niet denigrerend bedoeld is. Ik heb wel andere dingen op dit forum voorbij zien komen, die denigrerender zijn voor forumleden.

Groet,

Rob (moderator / forumlid)

1x Gewijzigd i.v.m. verbetering taalfoutjes

Laatst gewijzigd door Bol op 06.12.2020, 12:34, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 06.12.2020 om 12:44 uur

Beste Rob, wellicht is het al te sterk geformuleerd door mij maar zo kwam het over. Ik, domme man, die niet weet wat of hoe met kabeltjes om te gaan.

Geef dan een duidelijke beschrijving van wat je bedoelt. Aan een dergelijk antwoord heb ik niets.

Vandaar mijn, wellicht wat sterke, reactie.

Waarschijnlijk is het een heel aardige man maar zo kwam dit bericht niet over.

Joost

j.g.gerbranda schreef op 07.12.2020 om 17:05 uur

Bise, dank voor je reactie en wat mij betreft: kennelijk een misverstand, zand erover.

Ik heb een vraag ingediend en nu een ticketnummer. Men vraagt mij dan om een syscheck maar dat lukt niet. zowel google als edge weigeren te downloaden met de mededeling dat het gevaarlijk is voor de pc.

Via de site van Magix wordt voortdurend het ticketnummer weggehaald en dan volgt de mededeling dat het zonder ticketnummer niet werkt. Wel iets om moe van te worden.

Joost

Bol schreef op 07.12.2020 om 18:03 uur

Hallo Joost,

Waarom bij u steeds het ticketnummer weg word gehaald, daar kan ik alleen maar naar gissen. Wat u zou kunnen doen is om een mailtje te sturen naar: shop@magix.net en daar uw probleem voor te leggen.

Zojuist heb ik ook maar eens geprobeerd om het programmaatje Syscheck.exe te downloaden. Echter bij mij wordt het downloaden door Norton 360 (virusscanner) geblokkeerd. Waarom, wie het weet mag het zeggen.

Hiervandaan, kan ik niet beoordelen of uw afspeelapparatuur een i-Link c.q. FireWire aansluiting heeft. Als u die mogelijkheid wel hebt, zou u kunnen overwegen om i.p.v. een Magix USB omzetter een FireWire kaart (kosten ca. € 25,00) in uw PC te prikken en te gebruiken.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.12.2020, 18:04, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 14.12.2020 om 16:56 uur

Tot nu toe geen enkele reactie op mijn ticket.

Vandaag een herinnering verzonden. Ik vermoed dat ook dat niet helpt.

Joost