Géén backup, ook niets bij opruimassistent.

Deeste schreef op 12.08.2022 om 16:19 uur

Hallo iedereen,

ik werk met VPX ( versie 15.0.5.213(UDP3).

Gisteren had ik een project gemaakt van de ongeveer 6 min. Toen het af was en ik de film aan het exporteren was als MPEG4 kreeg ik plots een foutmelding van Magix, en kon ik een foutrapport doorsturen. Ik heb het programma opnieuw opgestart, en... raar maar waar... ik vind nergens mijn project meer terug. Ik sla nochtans regelmatig mijn project op via Ctrl+s, en toch is het nergens terug te vinden. Ook geen enkel BAK bestand.

Heeft er iemand een idee hoe dit komt, en eventueel een oplossing?

Vriendelijke groet, J.

Reacties

mi-bo schreef op 12.08.2022 om 16:45 uur

@Deeste

als optie automatisch backup maken is uit geschakeld heeft U een probleem.

Ctrl +S wordt overschreven wat er al stond, nooit doen,,altijd Shift +S doen

misschien hier terug te vinden

Al gekeken via Bestand,openen(Ctrl +O) en anders Laatst geopende projecten

gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

Deeste schreef op 12.08.2022 om 17:35 uur

Dank voor uw antwoord Michael. Ja daar heb ik al gekeken, en ook daar is niets terug te vinden.

Maar opslaan via Shift+S dat wist ik niet dat het beter was dan Ctrl+S.

Vriendelijke groet. Deeste.

mi-bo schreef op 12.08.2022 om 17:51 uur

@Deeste

Ja, Deeste..

Als Ctrl +S wordt gedaan opdat moment wordt het project overschreven wat op de tijdlijn staat.(had U dat niet gedaan, is het nergens opgeslagen)

Als Shift +S wordt gedaan , is de mogelijkheid, elke keer als er een stukje project klaar is, om het op te slaan in een speciaal daarvoor aangemaakte map, (00001,00002,00003,00004 enz)is er dan een storing, kan via de aangemaakte map, altijd het laatst opgeslagen weer op de tijdlijn worden gezet.

Iets voor in de toekomst.

https://www.magix.info/nl/tutorials/overzicht-hoe-te-monteren-in-vdl-2020-2021--1259050/

Dit is voor MVPX 8 het zelfde

Gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

 

Bol schreef op 12.08.2022 om 18:06 uur

Hallo @Deeste,

Als er vanuit het Magix programma een foutrapport is / wordt doorgestuurd, dan krijgt u daarop nooit een persoonlijk antwoord. Deze foutmeldingen worden door Magix afgevangen in een database en wordt dan gebruikt om hun programma's te verbeteren.

Als bij u Automatisch opslaan actief is, dan wordt er om de 10 min. een back-up gemaakt en wordt opgeslagen als: projectnaam.Bak 1.MV_, projectnaam.Bak 2.MV_, projectnaam.Bak 3.MV_. etc...

Maar als u zelf binnen de 10 min uw project opslaat met Ctrl+S, dan worden er geen back-ups aangemaakt en de teller wordt weer op "0" gezet.

Wat in het bovenstaand antwoord van Mi-Bo staat beschreven, is ook mijn werkwijze. Alleen ik sla altijd mijn projecten op in de map waar ook al mijn filmfragmenten / foto's staan, zo kan ik e.a. weer heel snel terugvinden.

Als u niets gewijzigd hebt, dan wordt standaard al uw MVP projectbestanden opgeslagen in, zie afbeelding:

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 12.08.2022, 18:24, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 12.08.2022 om 18:21 uur

Hallo @Deeste,

Hier nog een mogelijk om een laatst geopende project(en) terug te vinden.

Groet, Rob

Aanvulling op 12-08-2022 om 18:42 uur

Zelf maak ik met regelmaat van mijn filmproject een Veiligheidskopie, zodat ik deze altijd op elke PC waar Pro X opstaat weer kan inlezen en bewerken.

Laatst gewijzigd door Bol op 12.08.2022, 18:42, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Deeste schreef op 12.08.2022 om 22:34 uur

HARTELIJK DANK voor jullie verhelderende antwoorden Michael en Bol. 👍😉👍

Bol schreef op 12.08.2022 om 23:26 uur

Hallo @Deeste,

Bedankt👍voor uw terugkoppeling.

Het doet mij deugd om van u te vernemen, dat wij u via dit forum u antwoorden hebben kunnen geven op uw topic.

....Toen het af was en ik de film aan het exporteren was als MPEG4 kreeg ik plots een foutmelding van Magix, en kon ik een foutrapport doorsturen......

Is uw probleem ten aanzien van het exporteren als Mpeg4 hiermee ook opgelost? Ik verneem dat graag van u.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Deeste schreef op 13.08.2022 om 07:46 uur

Goeiemorgen Rob, ja ik heb gisteren de film opnieuw gemaakt en zonder problemen kunnen exporteren. Ik had eigenlijk nooit tevoren issues met exporteren, dit was nu eenmalig.

Waar ik wel een serieus probleem mee heb is het feit dat Magix, mijn programma althans, geen geluid meer weergeeft als ik m2ts-bestanden importeer. Telkens wordt gevraagd om een audio-codec te installeren, en als ik op ja klik gebeurt er niets. Dus moet ik nu telkens die bestanden eerst converteren alvorens te kunnen importeren. Dit had ik vroeger ook niet. Zou dit betekenen dat ik mijn montageprogramma moet upgraden? (een commerciële truk van Magix🤔?) Of is er iets anders aan de hand?

Alvast bedankt voor uw antwoord en prettig weekend gewenst.

Vriendelijke groet, Deeste.

 

mi-bo schreef op 13.08.2022 om 08:20 uur

@Deeste

Dit komt omdat Magix na update in oktober 2020 het volgende heeft verwijderd:

"Uitgebreid audiopakket"

"AC-3 import/export op Windows 7 en 5.1 Surround export op Windows 8/10)"

Importeren/exporteren van bestanden via "MAGIX Intermediate codec"

Voor U is de enige oplossing converteren met bv handbrake.fr

Tegenwoordig is het ook mogelijk een abonnement (Abo) te nemen zie via magix.com video(de Pc moet hier dan wel geschikt voor zijn)

Gr

Michael

2x Wijziging aangebracht i.v.m meer info

Bol schreef op 13.08.2022 om 09:09 uur

Hallo @Deeste,

Misschien is dit voor u een van de oplossingen?

Zie: https://www.magix.info/nl/forum/mpeg-codec-activeren--1294587/#ca1799608

Voor zover ik kan beoordelen, is dit ook toe te passen in Pro X8.

Met vriendelijke groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 13.08.2022, 09:13, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Deeste schreef op 13.08.2022 om 10:18 uur

Hallo mi-bo en Bol, nogmaals DANK voor jullie antwoord.

Vriendelijke groet, Deeste.

Bol schreef op 13.08.2022 om 10:51 uur

Hallo @Deeste,

Omdat Microsoft Windows 7 niet meer ondersteund, kunt het uitgebreide audiopakket niet meer downloaden van de server bij Magix. Dit is absoluut geen verkooptruc van Magix Duitsland. Nadat u Magix Pro X8 opnieuw hebt geïnstalleerd, mist u nu twee belangrijke audiobestanden, namelijk:

  • mx_dec_dd_audio_sse_x64.dll
  • mx_enc_dd_audio_x64.dll

Zie mijn persoonlijk bericht aan u.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 13.08.2022, 10:52, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 13.08.2022 om 12:02 uur

@Deeste

Nergens gelezen dat U met Windows7 werkt.

Succes met toe gestuurde bestanden.

Gr

Michael

Bol schreef op 13.08.2022 om 12:30 uur

Hallo @DeesteDeeste,

Klopt, persoonlijk hoef ik dat ook niet te weten. De codec die u nu mist, werden standaard meegeleverd in Windows 7 en voorzover ik het weet niet meer in Windows 10 | 11. Het voer op dit forum te ver om hier verder op in te gaan. Het wordt dan een technisch verhaal.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-