Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 17.04.2016 om 18:10 uur

Hallo Visie,

Ik heb fotostory 2016 gestart en kan de gif-animatie bestanden op de tijdlijn zetten.

Wat je zou kunnen proberen om alles op de standaardwaarde te zetten. Dit je zo: Ga naar bestand / instellingen / programma-instelling terugzetten.....

Succes,

Rob

10x gewijzigd i.v.m.. verbeterd antwoord en correctie fouten

Vissie schreef op 17.04.2016 om 19:58 uur

Hallo Rob,

Ik heb Fotostory teruggezet, daarna hetzelfde plaatje als jou proberen toe te voegen dat lukt dus niet, net zoals bij de andere gifplaatjes en ik krijg de melding:

Het bestandsformaat van animaatjes.gif kan door Magix Fotostory Deluxe niet worden gelezen! Controleer of het betroffen station niet vol of beveiligd is tegen schrijven. Neem contact op met de administrator indien u niet bevoegd bent dit pad te lezen of hierop te schrijven.

Als ik op 'hulp' klikt krijg ik:

Bestand wordt niet geladen * Wanneer de bestanden niet worden geladen, wordt het formaat of helemaal niet door Magix fotostory 2016 deluxe ondersteund of de bijpassende codec moet worden geactiveerd. Lees hiervoor de paragrafen "Im- & Export" of "Extra functies activeren"

Moet ik dan wellicht nog een speciale Codec installeren die ik wel in Fotostory 2014 heb en niet in Fotostory 2016?

Voormalige gebruiker schreef op 17.04.2016 om 23:24 uur

Hallo Vissie,

De opmerking "Neem contact op met de admiistrator"  doe mij denken dat je fotostory niet als administrator opstart. Wat je zou kunnen proberen is het volgende:

1. klik met de rechtermuisknop op de snelkopeling van Fotostory 2016

2. klik op als adminstrator uitvoeren. zie afbeelding

Succes,

Rob

aanvulling op 18.04.2016 9:40uur

Selecteer het gif plaatje op de tijdlijn en druk op Ctrl+E. Je zie dan bij de Objecteigenschappen wat voor importmodule wordt gebruikt. In mijn geval in-proc wrapper.

mi-bo schreef op 18.04.2016 om 12:07 uur

hallo Vissie,

na alle goede antwoorden van Rob,het klopt dat het niet werkt in MAGIX fotostory 2016 mov gifanimatie wel.

je hebt nog MAGIX Fotostory 2014 op de Pc staan, laad de Gif animatie in MAGIX fotostory 2014 maakt via importeren er een video bestand van mxv ( video als MAGIX video), sla dit op en importeer het in MAGIX Fotostoy 2016

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 18.04.2016 om 14:58 uur

Hallo Vissie,

Wat Michael als oplossing geeft klopt, maar dit is niet nodig. 

Zoals ik al reeds in mijn antwoord op 17-04-2016 om 18:10uur schrijf, kan je een gif-animatie rechtstreeks op de tijdlijn van Fotostory 2016 de luxe zetten.Het werkt bij mij naar behoren.

Start Fotostory 2016 op als administrator, zoals dit reeds heb beschreven.

Let op!! Er zijn twee soorten gif-files

1. gif plaatje

2. gif animatie (met beweging).

Groet,

Rob

Vissie schreef op 18.04.2016 om 20:07 uur

Ik heb via administrator geopend. Dan krijg ik zelfs geen foto geladen. De muisaanwijzer verandert dan in een verbodsbord. 

Gewoon openen en ik wil een map met gif bestanden laden - dan heb ik er 23 - dan laad hij er 2 (ze bewegen niet, in het echt wel) en 21 laad hij dus niet. Krijg dan voor ieder plaatje de foutmelding zoals eerder genoemd. Heb de map zelfs op een andere directory gezet, zelfde resultaat helaas.

Ik heb mvm bestand gemaakt van show in 2014 en geladen in 2016. Dan pakt ie in 2016 de gif bestanden niet. Zo kwam ik er dus achter dat mijn 2016 versie de gif bestanden niet laad en die van 2014 wel. 

In 2014 kan ik dus wel bewegende gif plaatjes toevoegen aan presentaties, maar ja, ik heb niet voor niets een update 2016 gekocht.

Heb alle updates van fotostory 2016 binnengehaald. 

Zelfs mijn zoon die 3de jaars ICT student is, vind het een heel groot raadsel.......... Want in 2014 pakt ie de bewegende gif plaatjes perfect en in 2016 krijg ik iedere keer die foutmelding en wat hij heel raar vind dat als ik als administrator open, dat ie het dan helemaal niet doet.......

Hulp??

Groetjes,
Marianne

Voormalige gebruiker schreef op 18.04.2016 om 21:45 uur

Hallo Marianne,

Onder welke Windows versie werk je?

Windows 7 / 8 / 10?

Is dit 32 of 64 bits?

Groet,

Rob

Vissie schreef op 18.04.2016 om 21:49 uur

Windows 10, 64 bits.

Zou het wijs zijn om de 2016 versie er af te gooien en dan opnieuw te installeren?

Voormalige gebruiker schreef op 18.04.2016 om 23:14 uur

Hallo Marianne,

Voordat je fotostory 2016 deinstalleerd en weer opnieuw installeer, zou ik eerst eens proberen om Fotos_dlx.ini te verwijderen. Het kan zijn dat dit bestand corrupt is..

Ga naar: C:\gebruikers\gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Fotostory_2016_Deluxe\Fotos_dlx.ini

AppData is een verborgen map. Deze map kan je in Windows 10 zichtbaar maken door een vinkje bij verborgen items te zetten. zie afbeelding

Wanneer je het Fotos_dlx.ini bestand heeft verwijderd, start Fotostory 2016 opnieuw op. Dit bestand wordt weer automatisch aangemaakt.

Succes,

Rob

Vissie schreef op 19.04.2016 om 20:12 uur

Hallo Rob,

Het bestandje verwijderd. Daarna Fotostory geopend en gif geprobeerd. Zelfde resultaat. 

Dus toch maar Fotostory 2016 verwijderen en opnieuw installeren. Nog geen updates of andere dingen gedownload. 

Gif bestanden proberen te downloaden. Helaas precies dezelfde foutmelding.................

Moet ik nu 2016 gewoon in de prullenbak gooien (weggegooid geld) en dus 2014 blijven gebruiken waar ik ze wel gewoon kan invoegen? Is er op de één of andere manier iets verkeerds met de installatie cd die ik heb?

Groetjes,

Een inmiddels licht wanhopige Marianne

Voormalige gebruiker schreef op 20.04.2016 om 13:22 uur

Hallo Marianne,

Je kan het beste Fotostory 2016 deinstalleren en opnieuw installeren. Echter niet van de CD maar vanaf het internet. dit doe je zou:

1. ga naar http://www.magix.com/nl/ en klik op het poppetje rechtsboven en log hier in en klik op volgende

2. Klik op mijjn producten

3. Zoek Fotostory 2016 en klik op installatieprogramma en download deze.

4. Noteer eventueel het serienummer

5. klik op: trial_fotos2016deluxe_dlm.exe. (nu wordt Fotostory geinstalleerd)

6. Wanneer je het programm heeft geregistreerd, ga dan naar hulp / gratis download

7. selecteer alles. (Dit kan even duren)

8. Wanneer dit allemaal is geinstalleerd, ga naar: Hulp / online actualiseren.

Succes,

Rob

Vissie schreef op 21.04.2016 om 22:32 uur

Enfin, 1x opnieuw installeren vanaf dvd en 1x vanaf mijn acount op de website, uren later, en helaas blijft het resultaat hetzelfde........ Ik kan geen gif plaatjes inladen. Krijg nog steeds dezelfde foutmelding.........