Gëexporteerd wave-bestand 9MB geeft geen geluid

piet-joosten schreef op 28.01.2017 om 05:22 uur

Ik voer een midifile in Samplitude Music Studio 2015 en pas de het geluidsniveau van de verschillende tracs aan. Dan exporteer ik het muziekstuk naar een wave-bestand. Samplitude maakt een wavefile van bv 9 megabites . Als ik dit wave-bestand wil afspelen op de gewone manier speelt er iets af maar hoor je geen geluid ? Wat doe ik verkeerd ? (ik gebruik Windows 10)

Reacties

mi-bo schreef op 01.02.2017 om 10:54 uur

Piet - joosten,

je probleem ook geconstateerd, maar als ik van de midifile een mp3 maak heb ik geen problemen.

gr

Michael

piet-joosten schreef op 01.02.2017 om 15:31 uur

Dag Michael

Dank voor je antwoord..

Ook bij omzetten naar mp3 heb ik geen geluid.

of versta ik je verkeerd ? ... exporteer jij het als midi-bestand om dan om te zetten naar mp3 ?

Dank bij voorbaat

Piet

mi-bo schreef op 01.02.2017 om 15:35 uur

Hallo Piet, je omschrijf zelf dat het een midifiles bestand is, en dat Wave bestand geen geluid geeft, vandaar mijn optie heeft Je het al als mp3 geëxporteerd, want dan speelt het wel af met geluid

gr

Michael

piet-joosten schreef op 01.02.2017 om 17:36 uur

Ja Michael, Het zijn midi-files (gemaakt door mij in progr Harmony assistant) die ik invoer in Samplitude.

Daarin bewerk ik (in samplitude)de verschillende ingevoerde midi-stacks tot het resultaat goed klinkt.

Dan probeer ik het te exporteren naar een wave- of mp3-bestand zodat iemand anders het ook kan beluisteren. Dat lukt niet naar wave en evenmin naar mp3.

Ergens las ik,dat je hiervoor nog een codec bij Magix moet kopen...maar dan had men dat toch wel vermeld in de handleiding (508 bladzijden).

groeten

Piet

mi-bo schreef op 01.02.2017 om 20:44 uur

Hallo Piet,

ik had wat midi files van de Ipod gebruikt om antwoord te geven, een antwoord op Uw vraag i.v.m het programma Harmony assistant kan ik helaas niet geven.

gr

Michael