Geluid van MP4-filmpjes stoort

Gerdien-Bos schreef op 27.01.2023 om 21:45 uur

Sinds kort weer begonnen met het editen van mijn filmpjes op mijn nieuwe laptop (Windows 11). Nu is de geluidskwaliteit van sommige filmpjes erg krakerig. Het gaat om filmpjes die gemaakt zijn met smartphones en tablets (MP4). De filmpjes die van onze videocamera komen hebben goed geluid (M2TS). Ik heb dit probleem op mijn oude laptop nooit gehad. Wat is er aan de hand en wat kan ik doen?

Ik gebruik Video Deluxe Plus 2018.

Reacties

Bol schreef op 27.01.2023 om 23:14 uur

@Gerdien-Bos

Hallo Gerdien,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

....De geluidskwaliteit van sommige filmpjes zijn erg krakerig. Het gaat om filmpjes die gemaakt zijn met smartphones en tablets (MP4)......

Uw probleem komt mij bekend voor. Waarschijnlijk komt dit doordat VDL2018 niet compatibel is met Windows 11. Wat u zou kunnen doen is om deze MP4 bestanden te converteren met HandBrake: Open Source.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Gerdien-Bos schreef op 04.02.2023 om 20:55 uur

Beste Rob,

Bedankt voor uw reactie! Ik heb Handbrake gedownload, maar als ik daar zo'n filmpje doorheen haal (zonder iets aan de voorinstellingen te wijzigen), dan blijft het probleem. Moet ik bepaalde instellingen gebruiken? Ik voeg een screenshot bij van het programma zoals het eruit ziet direct nadat ik een filmpje heb ingeladen.

Hartelijke groeten,

Gerdien