Geluid in music maker 27

navota schreef op 03.10.2018 om 09:39 uur

music maker 27 geinstaleerd

Gebruik audiobox 22vls alles werkt met de oude versie van mm 2015 goed ook na installatie van windows 10.

Kon alleen geen mp3 importeren.Heb daarom music maker 27 gekocht en more tracks and formats aangeschaft. kan nu wel Mp3 invoegen in MM 27.

Heb nu een ander probleem kan ik als ik audio geluid opneem met mijn fluit het niet horen als ik het terug speel.

Dus niet bewerken hier onder de instelling van het geluid

en mijn computer gegevens

Reacties

Bol schreef op 03.10.2018 om 10:42 uur

Hallo Novata,

Sinds de laatste update van Windows 1803 wordt Apps toegang verlenen tot uw microfoon uitgezet. Ga naar: alle instellingen / privacy / microfoon en zet deze "aan".

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

navota schreef op 03.10.2018 om 13:42 uur

Beste Bol,
bedankt voor je info

maar de microfoon staat aan en neemt ook op dat kun je zien aan de wav ook als je hem opstaat en in een andere versie afspeelt hoor je geluid alleen niet in mm 27 die ik net nieuw heb aangeschaft.

In 25 speelt hij wel af met de zelfde instellingen van de audio

vriendelijk groet Navota

Bol schreef op 03.10.2018 om 18:45 uur

Hallo Navota,

Als ik het goed begrijpt, heb je een opgenomen project geëxporteerd naar bv. mp3 bestand en je wilt deze dan afspelen in bv. Windows Media Player. klopt dat?

Als dat zo is, dan kan het kloppen, dat bij het afspelen van het geëxporteerde mp3 bestand en als MMM27 nog niet is afgesloten, je het geluid niet hoorbaar is. Sluit MMM 27 af en je zal horen dat bij het afspelen wel geluid hoorbaar is.

Succes,

Rob

Aanvulling: 03-10-2018 19:00uur

Wanneer je de audioweergave activeer als wave of directSound, dan hoef je MMM 27 niet afsluiten, het mp3 bestand zal dan met geluid afspelen.

Let op!! Als je nieuw project aanmaakt moet je WASAPI-stuurprogramma weer activeren.

Laatst gewijzigd door Bol op 03.10.2018, 19:03, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

navota schreef op 04.10.2018 om 00:04 uur

Hallo Navota,

Als ik het goed begrijpt, heb je een opgenomen project geëxporteerd naar bv. mp3 bestand en je wilt deze dan afspelen in bv. Windows Media Player. klopt dat?

Als dat zo is, dan kan het kloppen, dat bij het afspelen van het geëxporteerde mp3 bestand en als MMM27 nog niet is afgesloten, je het geluid niet hoorbaar is. Sluit MMM 27 af en je zal horen dat bij het afspelen wel geluid hoorbaar is.

Succes,

Rob

Aanvulling: 03-10-2018 19:00uur

Wanneer je de audioweergave activeer als wave of directSound, dan hoef je MMM 27 niet afsluiten, het mp3 bestand zal dan met geluid afspelen.

Let op!! Als je nieuw project aanmaakt moet je WASAPI-stuurprogramma weer activeren.

Beste Bol ,

Hartelijk dank ! je maakt me heel blij .Je hebt twee vliegen in 1 klap beantwoord.

1. Ik speel zelf indiaanse fluit en combineer dat vaak met een jamtrack van Wikiloops een site waar je deze kunt downloaden. Dus spoor 1 met bestaande jamtrack en spoor 2 met mijn zelf ingespeelde fluitmuziek. Het probleem was dat ik de ingespeelde fluitmuziek niet kun horen en in MM 27 dus ook niet kon bewerken.

Wanneer ik de audioweergave activeer als wave of directSound hoor ik spoor 2 nu het nu wel.

Omdat ik heel veel wissel tussen Wikiloops en MM 27 vond ik het al erg vervelend dat ik MM iedere keer af moest sluiten om daar een Jamtrack te kunnen beluisteren. Maar dat is nu ook gelijk opgelost.

Hoewel ik het een vreemde manier vind want bij mijn oudere versies was dit niet. Bedankkkkkkkkkkkt

Bol schreef op 04.10.2018 om 11:02 uur

Hallo Novota,

Het doet mij deugd om te lezen, dat mijn aangedragen oplossing bij jou "twee vliegen in één klap beantwoord". ook begrijp ik je opmerking: "Hoewel ik het een vreemde manier vind want bij mijn oudere versies was dit niet"

Mijn contactpersoon bij Magix geeft hiervoor de volgende verklaring:

ASIO en Wasapi nemen de audio-resources volledig voor zichzelf. Andere applicaties kunnen opdat moment geen gebruik maken van de afspeelmogelijkheden van de geluidskaart. De Performance is hierdoor wel veel beter. Je kunt dus in het algemeen geen geluid afspelen wanneer het driver-protocol op ASIO of Wasapi staat. Het keyboard is verbonden met een instrument en dan is er meer performance nodig. Daarom is het aan te raden om Asio of Wasapi te gebruiken. Dit is waarschijnlijk de reden waarom het keyboard alleen onder Asio en Wasapi functioneert. Ik leg dit voor bij de ontwikkelaars. De kans is aanwezig, dat Wave of Directsound in een volgende patch ook weer gaat functioneren.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-