Geen verbinding met geselecteerd apparaat in Video deLuxe Plus 2021

Joopjazz schreef op 22.08.2021 om 12:54 uur

Voordat ik met Windows 10 en Video deLuxe Plus 2021 werkte (in Windows 7 en (van 2011) tot en met Magix Video deLuxe Plus 2019) had ik geen probleem om met mijn camera een verbinding en het overzetten van films (op de mini DV cassette) naar Magix Video deLuxe Plus. Helaas is dit niet meer gelukt bij Windows 10 en Magix Video deLuxe Plus 2021 !

Zowel Windows 10 als Magix Video deLuxe Plus 2021 zien wel de Canon Legria HV 40 (https://www.coolblue.nl/product/64096/canon-legria-hv40-hd-minidv-camcorder.html) maar kunnen geen verbinding maken met deze camera en dus geen video's meer overzetten naar de PC. Via Canon heb ik wel een update gedownload, maar ook dat heeft niet geholpen. MAGIX Capture Module blijft aangeven: "Er kon geen verbinding worden gemaakt met het geselecteerde apparaat". De aansluiting met de computer is via een HDV/DV-USB verbinding. Wie weet/heeft een oplossing ?

Laatst gewijzigd door Joopjazz

Werk vervolgens met Magix producten: Video de Luxe 15, 16, MX plus en nu met  Video de Luxe 2013 Plus. Inmiddels met Magix Video deLuxe Plus 2021.

Dit jaar (januari 2013 in Heemskerk) de cursus 'Videomontage makkelijk gemaakt met Magix Video deluxe' gevolgd.

Tevens plezierige gebruiker van Music cleaning lab Deluxe 2003 en nu Audio Cleaning Lab 16 Deluxe. 

Foto's op CD en DVD 8.

Reacties

mi-bo schreef op 22.08.2021 om 13:06 uur

@Joopjazz

Beste Joop.

Laat ik een discussie opstarten,

Uw camera kan ik niet vinden bij Canon.

Is de verbinding via I-link of scartkabel.

Na lezen van Uw antwoord,zal er zeker meer reacties komen.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

mi-bo schreef op 22.08.2021 om 13:35 uur

@Joopjazz

Beste Joop.

 

Een aanvullende reactie

Maak van Uw camera een sg. harde schijf (instellen in de camera)Dan is importeren/kopieeren wel mogelijk.

Sc6

M.vr.gr

Michael

mi-bo schreef op 22.08.2021 om 14:40 uur

@Joopjazz

Beste Joop.

 

Jammer te bemerken,dat U veranderingen, aanvullingen heeft gemaakt aan Uw Topic oproep , nu hebben mijn goed bedoelde antwoorden geen waarde meer.

Wens U veel succes met zoeken naar een oplossing.

M.vr.gr

Michael

Forum Moderator

Joopjazz schreef op 22.08.2021 om 14:47 uur

In zowel de gebruiksaanwijzing als mogelijkheden op de camera is een dergelijke instelling niet te vinden over een hardeschijf instelling! Helaas. Heb een link gezet in mijn vraagstelling naar de website van Coolblue waar deze camera op staat vermeld.Link naar de gebruiksaanwijzing is: https://www.gebruikershandleiding.com/Canon-Legria-HV40/preview-handleiding-86905.html

 

Laatst gewijzigd door Joopjazz op 22.08.2021, 14:51, in totaal 1 keer gewijzigd.

Werk vervolgens met Magix producten: Video de Luxe 15, 16, MX plus en nu met  Video de Luxe 2013 Plus. Inmiddels met Magix Video deLuxe Plus 2021.

Dit jaar (januari 2013 in Heemskerk) de cursus 'Videomontage makkelijk gemaakt met Magix Video deluxe' gevolgd.

Tevens plezierige gebruiker van Music cleaning lab Deluxe 2003 en nu Audio Cleaning Lab 16 Deluxe. 

Foto's op CD en DVD 8.

Bol schreef op 22.08.2021 om 14:51 uur

@Joopjazz

Hallo Joop,

Stel de opnamemodus van uw camera in op DV.

Zie deze beschrijving.

Succes,

Rob (Forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 22.08.2021, 14:54, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Joopjazz schreef op 25.08.2021 om 16:30 uur

In zowel de gebruiksaanwijzing als mogelijkheden op de camera is een dergelijke instelling niet te vinden! Helaas. Heb een link gezet in mijn vraagstelling naar de website van Coolblue waar deze camera op staat vermeld.Link naar de gebruiksaanwijzing is: https://www.gebruikershandleiding.com/Canon-Legria-HV40/preview-handleiding-86905.html

 

Werk vervolgens met Magix producten: Video de Luxe 15, 16, MX plus en nu met  Video de Luxe 2013 Plus. Inmiddels met Magix Video deLuxe Plus 2021.

Dit jaar (januari 2013 in Heemskerk) de cursus 'Videomontage makkelijk gemaakt met Magix Video deluxe' gevolgd.

Tevens plezierige gebruiker van Music cleaning lab Deluxe 2003 en nu Audio Cleaning Lab 16 Deluxe. 

Foto's op CD en DVD 8.

Joopjazz schreef op 25.08.2021 om 16:34 uur

Ook de DV instelling werkt niet. Er wordt steeds door Magix aangegeven dat er geen verbinding mogelijk is, terwijl de computer Windows 10 als Magix Video deLuxe Plus 2021 de camera wel zien....

Laatst gewijzigd door Joopjazz op 25.08.2021, 16:48, in totaal 1 keer gewijzigd.

Werk vervolgens met Magix producten: Video de Luxe 15, 16, MX plus en nu met  Video de Luxe 2013 Plus. Inmiddels met Magix Video deLuxe Plus 2021.

Dit jaar (januari 2013 in Heemskerk) de cursus 'Videomontage makkelijk gemaakt met Magix Video deluxe' gevolgd.

Tevens plezierige gebruiker van Music cleaning lab Deluxe 2003 en nu Audio Cleaning Lab 16 Deluxe. 

Foto's op CD en DVD 8.

Bol schreef op 25.08.2021 om 16:40 uur

@Joopjazz

Hallo Joop,

Hebt u wel een FireWire kaart in uw PC ? Want via een USB verbinding lukt het niet, tenzij u een Magix USB omzetter gebruikt.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Joopjazz schreef op 25.08.2021 om 16:56 uur

Dag Rob,

Deze USB omzetter heb ik altijd gebruikt nu, maar ook in het verleden... ook nu getracht via HDMI en zelfs met OBS Studio maar toen kreeg ik zo'n 10 beeldschermbeelden op het scherm.

Laatst gewijzigd door Joopjazz op 25.08.2021, 16:56, in totaal 1 keer gewijzigd.

Werk vervolgens met Magix producten: Video de Luxe 15, 16, MX plus en nu met  Video de Luxe 2013 Plus. Inmiddels met Magix Video deLuxe Plus 2021.

Dit jaar (januari 2013 in Heemskerk) de cursus 'Videomontage makkelijk gemaakt met Magix Video deluxe' gevolgd.

Tevens plezierige gebruiker van Music cleaning lab Deluxe 2003 en nu Audio Cleaning Lab 16 Deluxe. 

Foto's op CD en DVD 8.

mi-bo schreef op 25.08.2021 om 17:23 uur

@Joopjazz

Beste Joop.

Als moderator toch weer even het draadje opgepakt.

Als U alle jaren een usb omzetter heeft gebruikt die onder Windows 7 goed werkte.

Zal nu het probleem zijn dat er voor Windows 10 geen drivers zijn. Vandaar dat de camera niet wordt gezien.

Kijk eens naar deze geschreven link van MAGIX Support.

https://www.magix.info/nl/support/artikel/opnameproblemen-met-de-magix-videoconverter-oplossen--95/

En anders een optie aankopen van RUV 2022 dat zal wonderen doen.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael (FM sinds 2008)

 

Wijziging aangebracht i.v.m met meer informatie

Bol schreef op 25.08.2021 om 18:17 uur

@Joopjazz

Hallo Joop,

Om de DV bandjes over te kunnen zetten met VDL 2021 naar uw PC / Laptop, daar hebt u een FireWire kaart of een Magix USB omzetter voor nodig, die ook geschikt is voor Windows 10. De USB omzetter die u onder Windows 7 gebruikte zal waarschijnlijk niet compatibel zijn voor Windows 10. Met een FireWire verbinding zal de beeldkwaliteit beter zijn dan met een USB omzetter.

Ik wens u succes wat uw beslissing ook moge zijn.

Groet, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 25.08.2021, 18:31, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Joopjazz schreef op 26.08.2021 om 16:04 uur

Dag Michael, Rob en ook anderen,

In mijn PC heb ik een Firewire kaart. Dat is dezelfde kaart die ik ook had bij gebruik onder windows 7. De kaart is zichtbaar in Windows 10. De camera is aangesloten via de Firewire kaart. Ook zijn er nog zgn Legacy drivers geïnstalleerd. Windows 10 geeft aan dat de Firewire kaart werkt. (Is die usb-omzetter van Magix van 2011 wezenlijk gewijzigd? En is deze nieuwere - die mogelijk wel goed zou moeten werken - bij Magix te verkrijgen?)

Die vele beeldjes die ik zie via de OBS Studio (toen kreeg ik zo'n 10 beeldschermbeelden op het scherm) komt waarschijnlijk door de HDMI omzetter en heeft met de informatie te maken die de camera verstuurd. Dit heeft dus niet van doen met de prangende vraag om een oplossing van verbinding tussen PC en camera zoals ik dit in eerste instantie heb aangegeven.

Aantal verbeteringen en correcties aangebracht in bovenstaande tekst van dit bericht.

Laatst gewijzigd door Joopjazz op 26.08.2021, 16:31, in totaal 4 keer gewijzigd.

Werk vervolgens met Magix producten: Video de Luxe 15, 16, MX plus en nu met  Video de Luxe 2013 Plus. Inmiddels met Magix Video deLuxe Plus 2021.

Dit jaar (januari 2013 in Heemskerk) de cursus 'Videomontage makkelijk gemaakt met Magix Video deluxe' gevolgd.

Tevens plezierige gebruiker van Music cleaning lab Deluxe 2003 en nu Audio Cleaning Lab 16 Deluxe. 

Foto's op CD en DVD 8.

Bise schreef op 26.08.2021 om 16:57 uur

Beste Joop,

Als u alles met met de DV aansluiting op de camera en de PC de firewire hebt aangesloten, Vdl starten dan onder het previewscherm op de rode knop drukken dan krijgt u diverse mogelijkheden om te aktiveren, letop dat u dv camera neemt en niet hdv-camera. Bij mij werkt dat nog steeds prima en is ook een firewirekaart uit 2010! Een usb omzetter gebruiken is kwaliteit inleveren, dus gebruik de firewire aansluiting.

Succes,

Cees

Bise schreef op 26.08.2021 om 17:22 uur

Nog een naschrift, het een en ander eerst aansluiten dan pas de netspanning erop, dit in verband met mogelijk opblazen van de firewire.

mi-bo schreef op 26.08.2021 om 17:53 uur

@Joopjazz

Beste Joop.

U schrijft over Fire-wire kaart in de Pc,heeft U wel een kabel die tussen Pc en camera moet worden aangesloten.

Als U dan geen verbinding krijgt is het mogelijk dat er een breuk in de kabel zit,en in het ergste geval dat de chip in de camera is opgeblazen.

Dan reactie op usb omzetter van 2011 zal nu niet meer gaan werken, en is aankoop RUV 2022 bij MAGIX via online(opsturen kan minimaal 5 dagen duren)een optie,(werkt dit niet kan het altijd binnen 14 dagen worden geroutineerd ).

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael (FM sinds 2008)

 

Bol schreef op 26.08.2021 om 18:00 uur

@Joopjazz

Hallo Joop,

Ik kan mij geheel vinden in de antwoorden van @Bise (Cees). Wij zijn er vanuit gegaan, dat u de DV-kabel CV-150F/CV -250F (optioneel) hebt aangesloten vanaf uw Camera op de FireWirekabel.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 26.08.2021, 18:07, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 26.08.2021 om 18:07 uur

@Joopjazz

Hallo Joop,

Als u met een Magix USB omzetter wilt werken, dan kunt / hoeft u alleen maar de USB omzetter aan te schaffen. Echter door omstandigheden is deze uitverkocht. zie Magix Toebehoren.

Maar mijn advies is en blijft, zet u DV bandjes over naar uw PC via de FireWirekaart.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 26.08.2021, 18:22, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bise schreef op 26.08.2021 om 18:57 uur

Beste Joop,

Helaas moet ik constateren dat mi-bo mijn antwoord herhaalt. U had al aangeven dat uw camera was aangesloten via firewire.

Dag Michael, Rob en ook anderen,

In mijn PC heb ik een Firewire kaart. Dat is dezelfde kaart die ik ook had bij gebruik onder windows 7. De kaart is zichtbaar in Windows 10. De camera is aangesloten via de Firewire kaart

Blijft het advies van Bol en mijzelf ga voor firewire. Probeer er achter te komen of het aan de kabeltjes ligt of aan de firewire, zowel de PC-kaart, of die in de camera.

nogmaals succes,

Cees