Geen Stereo Mix met "Conexant High Definition Audio" driver in Windows 7

Flupi schreef op 28.01.2011 om 08:55 uur

Ik kan de Wave Out mix, of Stereo Mix zoals die bij vele geluidskaarten genoemd wordt (vaak ook onder een andere naam, maar meestal iets met mix...) van Windows opnameregeling niet activeren.


Ik heb de "uitgeschakelde apparaten weergeven" aangevinkt en er is maar alleen de micro.


Ik neem aan dat de driver dit niet ondersteund.


In Music Cleaning Lab 17 is er blijkbaar alleen de mogelijkheid aanwezig voor de opname van het geluid van de computer met stereo mix of dergelijke.


Windows 7 werkt met "streaming audio" en ik vond een betalend programma dat dit wel ondersteund en waar men al de audio van de computer mee kan opnemen zonder stereo mix of dergelijke.


Wat me wel verwonderd en spijtig vind is dat MCL 17 "streaming audio" niet ondersteund, het is nochtans geschreven voor Windows 7 en ik zie mij geneigd na jaren gebruik van MCL een ander programma te moeten gebruiken, indien er van Magix niets ondernomen wordt voor dit te verhelpen.

 

Misschien ben ik fout en bestaat er al een oplossing, maar ik heb geen "patch" of dergelijke gevonden bij Magix.

 

Nochtans zou ik graag MCL 17 verder willen gebruiken!!!

 

Weet er iemand soms raad om dit probleem op te lossen?????
 

Reacties

VanderKaart schreef op 07.02.2011 om 16:07 uur

Heeft te maken met de drivers voor de geluidskaart.... Windows eigen drivers bieden deze optie niet (meer).

Zoek naar een eigen driver van de geluidkaart; deze bieden vaak nog wel de stereomix functie aan onder Windows 7/Vista...