Geen PCM Bestand

Dezcend schreef op 15.08.2022 om 19:27 uur

Goedenavond,

ik ben al een tijd bezig met een filmpje te maken via video de luxe, een flink karwei omdat ik de foto's / filmpjes aan het monteren ben op de beat van de muziek.

Nu liep het filmpje vast, gebeurt wel vaker maar ik sla het regelmatig op dus start ik het programma opnieuw op, dit deed ik vandaag ook maar kreeg ik een melding 'Dit bestand is geen PCM bestand' Daarna kreeg ik de melding dat hij niets meer in de directory kon vinden, dus er staat niets meer in mijn filmpje, geen audio, geen foto's en geen video's terwijl ik alles heb opgeslagen, de bestanden op mijn pc heb ik ook niet veranderd of verplaatst.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen en vooral hoe ik mijn filmpje terug krijg? Ik trek nog net niet mijn haren uit mijn hoofd :-)

 

Reacties

mi-bo schreef op 15.08.2022 om 20:35 uur

@Dezcend

Dit is een vervelende oproep

Dit Is de juiste manier om met MVDL te monteren

https://www.magix.info/nl/tutorials/overzicht-hoe-te-monteren-in-vdl-2020-2021--1259050/

Niet wetend met welke versie van MVDL U werkt, Al gekeken via Bestand,openen(Ctrl +O) en anders Laatst geopende projecten

Gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

Dezcend schreef op 15.08.2022 om 21:21 uur

Dank voor uw reactie.

Ik ben al een tijd met de film bezit, ik open steeds de film inderdaad via bestand openen, ik heb hem ook in een map staan, het vreemde is; het openen van de film ging dagelijks goed, tot opeens de melding 'geen PCM bestand' kreeg en vervolgens werkelijk mijn hele tijdlijn leeg is, ondanks dat ik de film bij elke bewerking opgeslagen heb krijg ik het gewoon niet terug, ik kan de film wel openen maar dan krijg ik een lege tijdlijn

mi-bo schreef op 15.08.2022 om 22:48 uur

@Dezcend

Dank voor Uw Feedback.

Toen ik nog filmde met mijn Sony Pro 6000 nam ik altijd via PCM(geluid) op en monteerde dan met JVC 747 montage machine dat was geen enkel probleem.

Neemt U nog steeds via PCM op welke manier wordt het dan opgeslagen.

Daar U bezig bent met monteren op muziek(is de melodie dan geen Wave of ogg of mp3 bestand)

Gr

Michael

Bol schreef op 16.08.2022 om 00:19 uur

@Dezcend

Vreemd verhaal. Kan het zijn, dat er een virus op uw PC aanwezig is? Ik hoop voor u, dat ik ongelijk heb, maar alles wijst wel in die richting. Zij de mappen, waar uw film- foto- muziek bestanden in zijn opgeslagen helemaal leeg??

Groet,

Rob (forum moderator)

PS. Werkt u nog steeds in Video Deluxe plus 2008 of hebt u intussen al een nieuwere Video Deluxe Plus versie aangeschaft?

Laatst gewijzigd door Bol op 16.08.2022, 00:33, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Dezcend schreef op 16.08.2022 om 00:40 uur

@Dezcend

Dank voor Uw Feedback.

Toen ik nog filmde met mijn Sony Pro 6000 nam ik altijd via PCM(geluid) op en monteerde dan met JVC 747 montage machine dat was geen enkel probleem.

Neemt U nog steeds via PCM op welke manier wordt het dan opgeslagen.

Daar U bezig bent met monteren op muziek(is de melodie dan geen Wave of ogg of mp3 bestand)

Gr

Michael

Het is gewoon een MP3 bestand,de rest zijn jpg en AVI bestanden, de hele week hebben alle bestanden het gewoon gedaan in de film, kon ik gewoon de film laden en was er geen probleem, nu laad ik de film en laadt hij geen mp3, en de andere bestanden ook niet

Dezcend schreef op 16.08.2022 om 00:43 uur

@Dezcend

Vreemd verhaal. Kan het zijn, dat er een virus op uw PC aanwezig is? Ik hoop voor u, dat ik ongelijk heb, maar alles wijst wel in die richting. Zij de mappen, waar uw film- foto- muziek bestanden in zijn opgeslagen helemaal leeg??

Groet,

Rob (forum moderator)

PS. Werkt u nog steeds in Video Deluxe plus 2008 of hebt u intussen al een nieuwere Video Deluxe Plus versie aangeschaft?

Alle bestanden staan nog gewoon in de mappen, alleen laden ze niet meer in mijn filmproject... Maar het is vreemd, ik heb tig keer afgesloten, opnieuw opgestart etc.. op een gegeven moment waren er wel weer meer fotos geladen op de tijdlijn, nog een keer afgesloten en opeens is de film weer terug, niet helemaal maar wel voor groot gedeelte. Ik heb nu maar geconverteerd naar avi film, mocht het nog een keer gebeuren... Ik hoop dat ik hem nu af kan maken en dat hij het blijft doen! Dank jullie wel voor jullie reacties

Bol schreef op 16.08.2022 om 09:20 uur

@Dezcend

Het doet mij deugd om lezen en te vernemen, dat alle bestanden gewoon nog in de mappen aanwezig zijn. Het kan zijn, dat het MVP projectbestand corrupt is geworden. Een MVP projectbestand bestaat alleen maar uit verwijzingen. Dit bestand bevat geen fysieke bestanden. Ik weet niet in welke map u het MVP projectbestand opslaat, zelf sla ik zo'n MVP projectbestand altijd op in de map waarin ook mijn film- foto- muziek bestanden zijn opgeslagen. Ik wens u heel veel succes met het voltooien van uw filmproject.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

PS. in ben nog wel benieuwd of u nog werkt met Magix Video Deluxe 2008?

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Dezcend schreef op 16.08.2022 om 10:34 uur

@Dezcend

Het doet mij deugd om lezen en te vernemen, dat alle bestanden gewoon nog in de mappen aanwezig zijn. Het kan zijn, dat het MVP projectbestand corrupt is geworden. Een MVP projectbestand bestaat alleen maar uit verwijzingen. Dit bestand bevat geen fysieke bestanden. Ik weet niet in welke map u het MVP projectbestand opslaat, zelf sla ik zo'n MVP projectbestand altijd op in de map waarin ook mijn film- foto- muziek bestanden zijn opgeslagen. Ik wens u heel veel succes met het voltooien van uw filmproject.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

PS. in ben nog wel benieuwd of u nog werkt met Magix Video Deluxe 2008?

 

Dank u wel!

Ik ben overigens achter het probleem, ik had een youtube filmpje geconverteerd naar MP3 welke ik gebruikt heb in de film, deze Mp3 gaf problemen, waarom de avi beelden daardoor niet meer laadde snap ik ook niet maar nu ik de mp3 verwisseld voor een andere werkt het weer prima.

Nogmaals dank voor jullie reacties.

mi-bo schreef op 16.08.2022 om 10:46 uur

@Dezcend

Dank voor Uw uitgebreide Feedback..

waarom YT filmpje converteren naar mp3 en niet naar mp4(of slip op toetsenbord).misschien gaat dat wel?

Veel plezier verder met monteren op muziek(wat doet U met geluid wat onder de avi(waarom geen mpeg2) projectjes staat, verwijder U dit eerst of blijf dat staan tussen de foto's.

Gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m meer info