Geen klank bij MTS-bestanden

Peter-Raemaekers schreef op 03.10.2021 om 21:26 uur

Ik beschik over Magix video deluxe 2015 plus. Ik heb nooit problemen met gehad maar sinds ik een nieuwe PC heb met windows 10 heb ik problemen met MTS-bestanden. Ik heb dan wel beeld maar GEEN klank. Kan mij iemand hier mee helpen. Bij voorbaat dank.

Reacties

mi-bo schreef op 03.10.2021 om 22:08 uur

@Peter-Raemaekers

Beste Peter,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum

Magix heeft het volgende verwijderd:

Het: "Uitgebreide audiopakket"

verwijderd is: AC-3 import/export op Windows 7 en 5.1 Surround export op Windows 8/10)

verwijderd is: Importeren/exporteren van bestanden via "MAGIX Intermediate codec"

in o.a MVDL 2015, dit probleem is ontstaan door dat U het op een nieuwe Pc heeft geinstalleerd

probeer het eens met Handbrake( https://handbrake.fr/) te converteren

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

Peter-Raemaekers schreef op 16.01.2022 om 17:26 uur

Goedemiddag, al van oktober vorig jaar heb ik het probleem van "geen geluid" (mts-bestanden) reeds gemeld, maar ik heb al heel veel pogingen gedaan om met Handbrake( https://handbrake.fr/) te converteren. Maar helaas het lukt niet. Ook heb ik het MPEG4 downlaod gedaan die vroeger normaal gratis was, nu vandaag ( 16 januari 2022) online bij jullie aangekocht ( 4,99 euro ) maar ook dit werkt niet. Dus een onnodige aankoop gedaan. Ook op andere forums lees ik over dit probleem! Hoe kan mij Magix helpen om dit euvel op te lossen. Graag een snelle en afdoende reactie. Ook zou ik graag beroep door op de annulatie van de aankoop van de MPEG4-download zodanig dat ik mijn 4,99 euro kan recupeteren via jullie. Vriendelijke groeten

Bol schreef op 16.01.2022 om 17:53 uur

@Peter-Raemaekers

Hallo Peter,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Waarom u via Handbrake uw MTS bestanden niet kan converteren is mij een raadsel. Zelf gebruik al jaren dit programma. Door het aankopen van het MPEG4 (MainConcept) Codex, lost u daarmee uw probleem ook niet op. VDL 2015 wordt al jaren niet meer ondersteund door Magix Duitsland en zal dit euvel niet voor u kunnen oplossen, omdat Microsoft Windows 7 niet meer ondersteunt, hebt Magix Duitsland na een update in oktober 2020 van VDL2021 en Pro X12 het volgende gedaan:

  • verwijderd: "Uitgebreid audiopakket"
  • verwijderd: AC-3 import/export op Windows 7 en 5.1 Surround export op Windows 8/10)
  • verwijderd: Importeren/exporteren van bestanden via "MAGIX Intermediate codec"

Door Video Deluxe 2015 opnieuw te installeren, kunt u het uitgebreid audiopakket helaas niet meer downloaden en installeren vanaf de server van Magix.

U mist nu twee audiobestanden, namelijk:

  • mx_dec_dd_audio_sse_x64.dll
  • mx_enc_dd_audio_x64.dll

Als u mij via een persoonlijk bericht een email-adres geeft, dan zal ik u deze bestandjes via WeTransfer toe mailen en kunt zien of dit voor u ook de oplossing is.

Wat betreft uw aankoop van MPEG4-download ad: € 4,99 denk ik dat u uw geld kwijt. Maar u zou een mailtje kunnen sturen naar: infoservice@magix.net met een verzoek tot terugbetaling. Niet geschoten is altijd mis.

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Laatst gewijzigd door Bol op 16.01.2022, 17:56, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-