Geen geluid na importeren video

Brein schreef op 11.02.2024 om 19:02 uur

Tot nu toe heb ik altijd gewerkt met Magix Video Deluxe 2015 Premium. Echt een fantastisch programma.

Vorig jaar heb ik toch maar video Deluxe 2023 Premium aangeschaft. Ik ben daar niet tevreden over omdat alles anders werkt.

Ik heb een mp4 video geïmporteerd om te kunnen bewerken. De video bevat echter, na import, geen audio.

Ik werk nog onder Windows 10.

Wat doe ik verkeerd?

Reacties

Bol schreef op 11.02.2024 om 23:28 uur

@Brein

Hallo Brein,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat los van Magix Support.

.....Vorig jaar heb ik toch maar video Deluxe 2023 Premium aangeschaft. Ik ben daar niet tevreden over omdat alles anders werkt.....

VDL 2015 is/was een goed programma, maar na negen jaar is de lay-out van VDL2023 naar deze tijd aangepast. Het is even zoeken / wennen, maar alles zit erop en eraan.

...De video bevat na import geen audio ....

Start VDL2023 op en druk op "Y" en klik op de tabblad Video/audio en kijk eens of er een vinkje staat bij Video met geluid importeren

Succes,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Cecile-B schreef op 12.02.2024 om 10:52 uur

Heb je ook echt geen geluid of zie je het geluidsspoor niet ?

Brein schreef op 12.02.2024 om 11:09 uur

Dank voor de reactie Rob. Het vinkje stond aan. ik heb een andere mp4 video geïmporteerd en daar komt het geluid wel mee. Ik vermoed dat de eerste video een beveiliging heeft waardoor ik het geluid helaas niet kan importeren. Afspelen en dergelijke lukt wel. Kan ik dat nog ergens in het bestand zien?

Bol schreef op 12.02.2024 om 11:37 uur

@Brein

Hallo Brein,

Waarom het eerste MP4 bestand bij u geen audio te gehore geeft, dat kan ik helaas hiervandaan niet beoordelen. Kijk eens bij de Eigenschappen / Details. Als bij Audio niets wordt weergegeven, dan is er geen audio aanwezig. Klik met de rechtermuisknop op het MP4 bestand / Eigenschappen / Details.

Succes,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 16.02.2024 om 18:29 uur

@Brein

Hallo Brein,

Allereerst wil ik u bedanken👍 voor het doormailen van u filmbestanden en het vertrouwen dat u in mijn stelde.

U hebt te maken met twee problemen.

  1. VDL2023 ondersteund de gebruikte MP4 codecs niet
  2. Uw videokaart is ook out of date. Zie: Geen beeld, wel geluid in Video Deluxe 2022 en hoger / Video Pro X (magix.info)

De oplossing voor u is om uw MP4 bestanden met een converteerprogramma zoals bv. Handbrake te converteren en om bij de Hardwareversnelling de import op CPU te zetten via Programma-instellingen/Apparaatopties/

Succes,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 16.02.2024, 18:31, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-