geen geluid meer bij bewerken videocamera bestanden. wel nog in vlc

Fried-Ringoot schreef op 05.10.2021 om 18:04 uur

Video deluxe premium:

tot op heden werkte mijn video premium deluxe voorbeeldig. Echter, bij het willen maken van een nieuwe film importeer ik de bestanden van een videocamera (.MOD file.) maar er is geen geluid en er is ook geen audio bestand los te koppelen. Vroeger werkte dit vlekkeloos. Iemand een ideetje? Hartelijk dank voor jullie antwoord.

Fried

 

Reacties

Bol schreef op 05.10.2021 om 18:15 uur

@Fried-Ringoot

Hallo Fried,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat geheel los van Magix Support.

Wat is de versie van deze Video Deluxe. Zelf heb ik het vermoeden, dat u Video Deluxe opnieuw hebt geïnstalleerd. Als u hierop een antwoord hebt gegeven, dan kan ik u een gericht antwoord geven.

Met vriendelijk groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Laatst gewijzigd door Bol op 05.10.2021, 18:18, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Fried-Ringoot schreef op 09.10.2021 om 12:41 uur

Hey Bol... gelijk heb je , ik heb de Video Deluxe opnieuw moeten installeren nadat ik mijn windows opnieuw moest installeren.. zou daar dan de oorzaak kunnen liggen? Hopelijk is er dan ook een oplossing. Erg bedankt al voor het reageren. Fried

Bol schreef op 09.10.2021 om 12:49 uur

@Fried-Ringoot

Hallo Fried,

Misschien kan ik helpen, maar dan moet ik eerst weten welke Video Deluxe premium versie u opnieuw hebt geïnstalleerd. bv VDL premium 2016 | 2017 etc...

Met vriendelijk groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 09.10.2021 om 14:23 uur

@Fried-Ringoot

Beste Fred.

U schrijft "vroeger werkte dit vlekkeloos "

U schrijft over videocamera, is dit analoog, dv, of digitaal.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Fried-Ringoot schreef op 09.10.2021 om 14:44 uur

Heb VDL premium , 2016 maar heb daarna een upgrade gedaan van 2017.. De camera is een digitaal..

Fried-Ringoot schreef op 09.10.2021 om 14:44 uur

versie 16.0.1.22

mi-bo schreef op 09.10.2021 om 14:57 uur

@Fried-Ringoot

Beste Fried,

Sorry dat ik U net heb aangeschreven oner de naam Fred.

U schrijft over digitaal(dv bandjes),dan maakt U gebruik van Fire-wire .

Of direct contact via usb camera naar Pc.

Als dit zo us kunt U de camera als breakbox gebruiken en direct importeren in MVDL 2017

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

Bol schreef op 09.10.2021 om 14:58 uur

@Fried-Ringoot

Hallo Fried,

U heb VDL premium 2017 opnieuw geïnstalleerd. Na een update in oktober 2020 van VDL2021 en Pro X hebt Magix het volgende hebt verwijderd:

  • verwijderd: "Uitgebreid audiopakket"
  • verwijderd: AC-3 import/export op Windows 7 en 5.1 Surround export op Windows 8/10)verwijderd: Importeren/exporteren van bestanden via "MAGIX Intermediate
  • codec"

U kunt het uitgebreide audiopakket met de juiste codecs niet meer downloaden, die nodig zijn om uw MOD bestanden te kunnen afspelen met geluid. Ik ga nog even een test met mijn MOD bestanden doen en kom op een later tijdstip bij u terug. U zo eventueel uw Mod bestanden kunnen met Handbrake kunnen converteren.

Met vriendelijk groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 09.10.2021, 14:59, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 09.10.2021 om 15:22 uur

@Fried-Ringoot

Hallo Fried,

Een aanvulling op mijn antwoord.

Waarschijnlijk hebt u een JVC Everio camera met een harde schijf? Het opgenomen beeldmateriaal wordt dan als een MOD bestand weggeschreven. Klopt mijn redenatie?

Met vriendelijk groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 09.10.2021, 15:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Fried-Ringoot schreef op 09.10.2021 om 20:01 uur

Hallo Rob... je hebt het helemaal juist.. het gaat hem inderdaad over een JVC Everio..!