geen geluid Magix Video de Luxe 2015 Plus

Frans-Hellebrand schreef op 27.08.2022 om 16:53 uur

Sinds windows 10 had ik vaak geen geluid bij het exporteren van de film van mijn JVC HD memory camcorder. Ik moest dan naar Menu/bestand/film exporteren/video als mpeg-video, daarna vinkje linksboven en kiezen: Standaard dvdPal AC3 en dan was het probleem opgelost. Nu lukt dat plots niet meer. Ik krijg de volgende meldingen: zie bijlagen. Het gratis uitbreidingspakket kon ik niet downloaden. Kunt u mij helpen? Ik heb met mijn laptop al vaker films gemaakt en toen ging alles goed.

Reacties

mi-bo schreef op 27.08.2022 om 17:19 uur

@Frans-Hellebrand

Dit komt omdat Magix na update in oktober 2020 het volgende heeft verwijderd:

"Uitgebreid audiopakket"

"AC-3 import/export op Windows 7 en 5.1 Surround export op Windows 8/10)"

Importeren/exporteren van bestanden via "MAGIX Intermediate codec"

De benodigde bestanden bezit ik niet, maar U zal wel een reactie krijgen

Sc6

Michael

 

Frans-Hellebrand schreef op 27.08.2022 om 17:22 uur

dank je wel, Michael, maar wat bedoel je met "je zult wel een reactie krijgen?

 

 

Frans-Hellebrand schreef op 27.08.2022 om 17:24 uur

betekent dat ik dan vanaf nu geen films meer met geluid kan maken ?

mi-bo schreef op 27.08.2022 om 17:26 uur

@Frans-Hellebrand

Neen Frans..de ontbrekende dll bestanden, die heeft Bol, en zal wel reageren op Uw oproep.

Sc6

Michaael

Frans-Hellebrand schreef op 27.08.2022 om 17:28 uur

vreemd is dat ik de filmpjes die ik met mijn mobiele telefoon maak en van You Tube erin verwerk wel met geluid kan branden en afspelen

mi-bo schreef op 27.08.2022 om 17:54 uur

@Frans-Hellebrand

Converteren met handbrake.fr (free programma) zou u ook kunnen proberen voor de bestanden met problemen gezien Mobiel opname en YT opname wel geluid hebben

Gr

Michael

Bol schreef op 27.08.2022 om 18:22 uur

@Frans-Hellebrand

Hallo Frans,

......vreemd is dat ik de filmpjes die ik met mijn mobiele telefoon maak en van YouTube erin verwerk wel met geluid kan branden en afspelen......

Vraagje, hebt u VDL 2015 onlangs opnieuw geïnstalleerd? Als dat zo is, dan klopt het, dat uw filmpjes van uw telefoon (MP4) en YouTube (MP4) wel geluid geven. De filmpjes opgenomen met uw JVC HD memory camcorder zal waarschijnlijk MTS bestanden zijn. Welke versie van VDL 2015 is dit standaard (Classic), Plus of Premium. Als u nog met VDL 2015 werkt, dan is het converteren van de MTS bestanden de enige oplossing en anders heb ik misschien voor u de oplossing. Alleen ik ben nu even aan het controleren of mijn eerdere oplossing nog werkt. U verneem nog van mij.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 27.08.2022 om 18:37 uur

@Frans-Hellebrand

Hallo Frans,

Nadat VDL 2015 Premium opnieuw heb geïnstalleerd, had ik gelijk audio. Dit zal waarschijnlijk komen, doordat ik reeds meerdere oudere VDL versies nog op mijn PC hebt staan. Ik zal u de benodigde bestandje via een persoonlijk bericht doormailen. Maar of dit voor uw VDL 2015 ook de oplossing is, dat moeten wij nog ervaren.

Ik verneem het wel van u.

Groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Frans-Hellebrand schreef op 27.08.2022 om 20:38 uur

Beste BOL, ik heb vorig jaar een nieuwe pc gekocht met meer vermogen. Ik heb toen oude videobanden omgezet en het programma VDL 2015 PLUS op de nieuwe pc geinstalleerd. Dat werkte allemaal prima, ook met geluid. Ik heb nu voor het eerst weer een grotere vakantiefilm gemaakt met mijn JVC filmcamera (GZ-RX515 be). Het zijn inderdaad allemaal MTS bestanden. Maar ik heb het geluidsprobleem al eerder gehad toen ik WINDOWS 10 op mijn pc zette. Ik kreeg toen het advies om 1 klein project te openen en dan via Menu/Bestand?Filmexporteren/video als MPEG-video....enz te wijzigen en dan was het geluid weer terug (ik heb dat in de foto's bij mijn vraag aangegeven) dat werkte heel goed. Dat was in 2019 dacht ik. Maar nu werkt dat niet meer. Ik krijg nu de melding om een uitbreidingspakket te downloaden. Maar dat downloaden werkt niet. Misschien heeft Magix weer wat veranderd. Vorig jaar heb ik ongeveer 50 videobanden omgezet met VDL 2015 en niet 1x een probleem gehad. Met Magix Red uw Video's

mi-bo schreef op 27.08.2022 om 21:37 uur

@Frans-Hellebrand

Uw reactie gelezen,

Zoals is omschreven is het probleem sinds 2020, in 2019 had U er logisch geen last van

met RUV(is dat versie 9 of 2022) zijn de ong 50 analogebanden gedigitaliseerd dat zijn dan mpeg2 bestanden 720x576.

MTS bestanden zullen 1920x1080 zijn, bij RUV zit ook het programma Video Easy, hier kunt U ook MTS bestanden importeren en bewerken.

Een klein voorbeeld je

http://www.magix-photos.com/mpo07/30/B88/B885D370EC1411E9859EEDB7D5EC1692.mp4

Sc6

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m toevoeging filmpje

Bol schreef op 27.08.2022 om 23:15 uur

@Frans-Hellebrand

Hallo Frans,

Zie even deze link voor uitleg: problemen met audio . versie 2016 . Dit geldt ook voor VDL 2015. Omdat u uw films samenstelt in VDL 2015, dan zou het prettig zijn om de MTS- en Mp4 bestanden ook rechtstreeks op de tijdlijn van VDL 2015 te kunnen zetten.

......Vorig jaar heb ik ongeveer 50 videobanden omgezet met VDL 2015 en niet 1x een probleem gehad....... 

Dit klopt, omdat u deze bestanden hebt omgezet net de video USB omzetter als een MPEG bestanden en deze gebruik nog steeds de juiste audiocodec en wel AAC. Het probleem zit in het feit, dat een MTS wordt opgenomen met het AC-3 codec. Zie afbeelding

Als u deze converteert met bv. Handbrake.fr dan wordt de audio geconverteerd naar de AAC codec. Maar goed, het is aan u wat u het prettigst vind werken.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 30.08.2022 om 12:52 uur

@Frans-Hellebrand

Hallo Frans,

Allereerst wil ik u bedanken voor het vertrouwen, dat u in mij hebt gesteld.

Via een persoonlijk bericht liet u mij weten, dat uw audioprobleem met uw MTS filmbestanden is opgelost. Op mijn advies, hoefde u alleen maar de twee toe gemailde audio DLL bestandjes te kopiëren naar juiste map van Video Deluxe 2015 plus en Video Deluxe 2015 opnieuw op te starten.

U hoeft nu geen gebruikt meer te maken van een converter. Ik wens u succes met het samenstellen van uw filmprojecten.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Frans-Hellebrand schreef op 30.08.2022 om 17:40 uur

Beste Rob, jouw oplossing werkt het allerbeste. Ik heb ben hier ontzettend blij mee en heb heel veel respect voor het delen van deze informatie en jouw enorme kennis op dit gebied. Ook je manier van uitleggen was voor mij als leek, heel goed te begrijpen en kostte niet veel moeite. Ik ben je enorm dankbaar. Ik kan weer volop genieten van VDL 2015 en van mijn hobby.