Geen geluid bij MTS bestand

Elka-Martijn schreef op 06.03.2019 om 14:01 uur

OPGELOST! Onder Windows 10 1803 heb ik bij MTS bestanden geen geluid in het VDL programma. Alle oplossingen die ik op dit forum lees bieden geen soelaas. Iemand nog ideeen?

Reacties

Bol schreef op 06.03.2019 om 14:11 uur

Hallo Elka,

Met welke versie VDL werkt u? Als dit een standaard versie dan is daar geen oplossing voor. U moet dan uw MTS bestanden converteren naar MP4 bestanden.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 06.03.2019, 14:11, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 06.03.2019 om 15:41 uur

@Elka-Martijn

Beste Elka,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Niet wetend over welke versie van MAGIX vdl ( classic, plus, prem )U schrijft

een test gedaan met M2TS bestanden in MAGIX vdl 2019 Classic ( standaard ).

ik kan gewoon met geluid afspelen.

Misschien als U via starten, instellingen aan vinkt en dan daarna optie Systeem ( weergave, geluid, meldingen, energie, aan/ uit ) Geluid aanvinkt, kijken of daar niet het probleem zit.

mvg

Michael

Elka-Martijn schreef op 06.03.2019 om 19:35 uur

Oplossing zat in installeren van vereiste update

mi-bo schreef op 06.03.2019 om 19:58 uur

@Elka-Martijn

Beste Elka.

Dank voor Uw Feedback.

Goed bericht, te lezen dat Uw probleem na een downlaod update van MAGIX vdl is opgelost

Veel montage plezier.

Mvg

Michael

Bol schreef op 06.03.2019 om 20:00 uur

Hallo Elka,

Oké, als u door de juiste update weer verder kan met uw projecten, dan is uw probleem opgelost. Het zou voor andere forumleden ook een oplossing kunnen zijn, als u op het forum schrijft welke update u heeft toegepast en om welke Magix Video Deluxe pakket het gaat.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Elka-Martijn schreef op 07.03.2019 om 07:45 uur

Er verscheen een vraag: wilt u update nu installeren? Dat heb ik vervolgens gedaan. Per ongeluk opgelost dus

CNH-vanDijck schreef op 25.09.2022 om 20:03 uur

OPGELOST! Onder Windows 10 1803 heb ik bij MTS bestanden geen geluid in het VDL programma. Alle oplossingen die ik op dit forum lees bieden geen soelaas. Iemand nog ideeen?

Goedenavond heer Rob.

Een heel oud stukje info van U tegen gekomen. Daar vraagt een persoon waarom er geen geluid aanwezig is als zijn videoclips van het MTS bestand zijn....

Uw antwoord was dat bij Windows 10 de MTS formaat clips omgezet moeten worden naar MP4 format.

( Hoop dat ik het goed gelezen en verwoordt heb)

Ik heb gezien dat al mijn pogingen en ellende rond het ontbreken van geluid bij mijn videobewerking mogelijk op DIT probleem betrekking heeft.

Mijn clips zijn ALLEMAAL van het MTS formaat! Een paar ( van mijn zoon's) video zijn Mp4 en die geven wel geluid weer....

Is dit de oplossing van mijn ellende?

 

Bol schreef op 25.09.2022 om 23:50 uur

@CNH-vanDijck

Hallo Kunci,

Krijg nu het sterke vermoeden, dat u VDL2014 standaard (classic) hebt en geen Plus of Premium. U kunt dit zelf nagaan als u op de installatie DVD kijkt. Als dat zo is dan is de kans groot, dat converteren van uw MTS bestanden naar MP4 bestanden de enige juiste oplossing voor u is. U kunt hiervoor bv. HandBrake gebruiken.

Succes,

Rob (forum moderator)

PS. ik zal nog even kijken of ik VDL 2014 standaard (classic) heb en deze dan even installeren

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-