Geen beeld, wel geluid in Video Deluxe 2022 / Video Pro X13

aukevanwieren schreef op 14.01.2022 om 15:58 uur

Goedemiddag geachte Forum leden.

Mijn naam is Auke, man 70 jaar. Werk al jaren met VDL.

Dit probleem is al eerder behandeld door forumlid "BOL". Echter heb ik daar nu nog steeds last van. Mijn videokaart is een NVIDIA GeForce GT 630, ik dacht dat dit geen kleintje was, maar kan blijkbaar de Hardware versnelling niet aan. Besturingssysteem Windows 10. Ik heb bij de programma instellingen > Apparaatopties de Import, Verwerking en Export op CPU gezet. Gisteren leekt het te werken maar vandaag weer niet. Heeft het te maken met dat ik in een bestaand project werk waar de opnames al in zijn opgenomen? Ik heb in een map My Record met mijn opnames geplaatst daarbij staan het rode punten rechts boven op de symbolen, wil dat zeggen dat deze opnames in de project archief zijn opgenomen? Heeft het te maken wanneer je de opnames heb geïmporteerd? In het verleden waren deze rode punten als deze in de film waren opgenomen. Ik heb een vaste intro waarmee ik mijn film mee begin en die ik dan later de naam hernoem.

Ik hoop dat hiervoor een afdoende oplossing voor is.

Groet Auke

Reacties

Bol schreef op 14.01.2022 om 18:47 uur

@aukevanwieren

Hallo Auke,

Voor zover ik het nu hiervandaan kan beoordelen is uw PC ca. 8 jaar oud, dit zou een van de redenen kunnen zijn, dat VDL 2022 op uw PC niet soepel verloopt. Vandaar dat Magix Support en ik de forumleden aanraden, die nog met een oudere PC configuratie werken bij de hardwareversnelling de drie opties op CPU te zetten.

Wat u zou kunnen proberen is om het videodeluxe.ini bestand te verwijderen. Bij verwijdering worden alle programma-instellingen teruggezet op de standaardwaarden; incl. eventueel PC configuratiefouten. Wanneer u VDL 2022 weer opstart wordt deze weer automatisch aangemaakt. Let op!! Hierbij worden ook bij de hardwareversnelling de drie opties weer op de standaardwaarde teruggezet. U moet deze dan ook weer handmatig aanpassen.

.....Heeft het te maken met dat ik in een bestaand project werk waar de opnames al in zijn opgenomen?.....

Dit lijkt mij onwaarschijnlijk.

Als u rood vierkantjes linksboven op uw symbolen ziet staan, dan betekent dit, dat deze filmfragmenten reeds op de tijdlijn van Video Deluxe staan.

Wat bedoelt u precies met: "ik heb een vaste intro waarmee ik mijn film mee begin en die ik dan later de naam hernoem"?

Met vriendelijke groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 14.01.2022, 19:33, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 14.01.2022 om 21:25 uur

@aukevanwieren

Beste Auke.

Wat voor schijf heeft U in de Pc zitten, toeren 5400/7200, of ssd schijf.

Nu is Uw grafische (video)kaart wel erg aan de krappe kant om met MVPX13 en MVDL2022 video te bewerken.

"Ik heb bij de programma instellingen > Apparaatopties de Import, Verwerking en Export op CPU gezet" zet alleen bij import CPU, ivm geen beeld

"Ik heb een vaste intro waarmee ik mijn film mee begin en die ik dan later de naam hernoem."dit kan toch zonder problemen worden gedaan.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

 

 

aukevanwieren schreef op 14.01.2022 om 22:04 uur

Goedenavond Rob,

Bedankt voor je reactie. Ja mijn pc Dell XPS 8700 met genoemde videokaart stamt uit juni 2014.

Het .INI bestand verwijderd, VDL opnieuw opgestart. Zag dat de opnames in de mediapool weer in beeld staan en in de programma- en bronmonitor. De CPU-instellingen waren niet veranderd, staan nog op CPU. Echter als ik wisselde in de mediapool van map zijn de voorbeelden weg en bleven weg. Met de rode punt aangeduide fragmenten staan niet op/in mijn tijdlijn wel in het Projectarchief. Dus dacht ik haal het ini bestand nogmaals weg, maar kan deze niet meer op de aangeven plaats vinden. Bij het weer opnieuw opstarten van VDL zag ik de filmfragmenten weer in de mediapool, maar bij wisselen van map waren ze weer weg. Het laden van een project duurt behoorlijk lang terwijl ik nog geen filmfragmenten op de tijdlijn heb staan.

Ik heb voor mijn films een intro gemaakt met de Leeuw van MGM waarbij de leeuw even weg gaat en dan even mijn beeltenis verschijnt. Doet het goed bij vrienden en kennissen die "AUK'S Productions" bekijken.😄

Kan ik dit euvel met een sneller videokaart verhelpen? Bv met NVIDIA Geforce GTX 1050 zoals in de handleiding staat?

Met vriendelijke groet, Auke

aukevanwieren schreef op 14.01.2022 om 23:33 uur

Beste Michael,

Wat voor schijf heeft U in de Pc zitten, toeren 5400/7200, of ssd schijf. In mijn PC zit een 3TB Seriële ATA 7200RPM en een SSD schijf 256GB

"Ik heb bij de programma instellingen > Apparaatopties de Import, Verwerking en Export op CPU gezet" zet alleen bij import CPU, ivm geen beeld Toen ik dit deed was ik meteen weer alle beelden kwijt. Weer terug op CPU gezet en had weer beeld.

Met vriendelijk groet, Auke

Bol schreef op 15.01.2022 om 00:14 uur

@aukevanwieren

Hallo Auke,

Volgens mij is dit uw PC Dell XPS 8700-1968 uit juni 2014.

Aan de hand van de boven specificatieafbeelding is mijn voorlopige conclusie, dat de Intel i7-4770T aan de matige kant is. Zie beschrijving

Omdat u het over Projectarchief hebt, heb ik het vermoeden, dat u met Pro X13 versie 19.0.1.133 werkt en niet met met VDL 2022?

Of een sneller videokaart NVIDIA Geforce GTX 1050 uw probleem zo verhelpen, daar heb ik mijn bedenkingen over. Kunt via een afbeelding met Speccy (freeware) uw PC configuratie laten zien?

....Met de rode punt aangeduide fragmenten staan niet op/in mijn tijdlijn wel in het Projectarchief........

De rode punten ziet u nergens terug op de tijdlijn, wel in de mediapool en het projectarchief. Als u een filmfragment verwijdert van de tijdlijn, dan wordt de rode punt verwijdert uit het projectarchief maar niet uit de mediapool.

....Bij het weer opnieuw opstarten van VDL zag ik de filmfragmenten weer in de mediapool, maar bij wisselen van map waren ze weer weg. Het laden van een project duurt behoorlijk lang terwijl ik nog geen filmfragmenten op de tijdlijn heb staan.....

Voor zover ik het kan beoordelen is dit een BUG in Photostory 2022, Video Deluxe 2022 en Pro X13. Lees eens deze topic: https://www.magix.info/nl/forum/thumbnails-video-en-foto-niet-zichtbaar--1291546/

Als ik mijn filmfragmenten op grote Symbolen zet, dan heb ik de keer wel afbeeldingen en de andere keer niet, vandaar mijn opmerking dat dit een bug is.

Met vriendelijk groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 15.01.2022, 00:52, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 15.01.2022 om 08:25 uur

@aukevanwieren

Beste Auke.

Dank voor Uw Feedback.

De "3TB Seriële ATA 7200RPM" schijf daarin zal U het videobewerking doen ,

misschien een optie:

probeer een stukje te monteren op de ssd schijf , dan zult U zeker een betere resultaat hebben

Verder wens ik U veel succes en montage plezier.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m met verbeteringen

aukevanwieren schreef op 15.01.2022 om 14:21 uur

Beste Rob,

Omdat u het over Projectarchief hebt, heb ik het vermoeden, dat u met Pro X13 versie 19.0.1.133 werkt en niet met met VDL 2022? Zie de kop van deze vraag.

Hierbij de gegevens van mijn PC

Of een sneller videokaart NVIDIA Geforce GTX 1050 uw probleem zo verhelpen, daar heb ik mijn bedenkingen over. In de handleiding van VDL staat:

Ik zou de genoemde grafische kaart kunnen aanschaffen.

In jouw link naar dit zelfde probleem lees ik dat er thumbnails van video's of foto's in een map zichtbaar zouden moeten zijn, is dit de zelfde map waar de opnames in staan? Daar zie ik wel bestandjes met *.HDP waar het type "MAGIX klanken" staat.

Is het wel een grafische kaart probleem omdat je bij jouw PC het zelfde probleem hebt?

Ik denk wat jij zegt dat er een update zou moeten komen en hierop wachten.

Over de rode punten bij alle opnames in het media venster wat betekend dat ze geselecteerd zijn op de tijdlijn terwijl deze daar niet staan, is dus nog steeds vreemd

In ieder geval bedankt voor jullie uitgebreide reacties.

Groet Auke.

mi-bo schreef op 15.01.2022 om 15:03 uur

@aukevanwieren

Beste Auke.

gezien het bij mij alles functioneert zoals het moet,

hier een kleine uitleg

 een eenvoudige grafischekaart,

Sc6

blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 15.01.2022 om 15:16 uur

@aukevanwieren

Hallo Auke,

....Geen beeld, wel geluid in Video Deluxe 2022 / Video Pro X13.....

Ik heb / had de omschrijving van uw Topic in de kop goed gelezen, maar dit gaat voornamelijk als u in het previewvenster geen beeld, maar wel geluid hebt.

Het problemen met de Thumbnails in de Grote Symbolen is geheel ander probleem. Ik kreeg vandaag, bij navraag bij verschillende forumleden te horen, dat dit een BUG is en dit in een volgende Patch / Update wordt gerepareerd.

Dit is een van de reacties, die kreeg van de forumleden.

Hoi Rob, Ja ik kreeg de volgende reactie: "Het probleem met de ontbrekende miniaturen is al bekend en is aan de ontwikkelaars gemeld. Het zal gecorrigeerd worden in een van de volgende updates. Groet. xxxxx

Mijn advies, wacht even rustig de Patch / Update af, voordat u iets aan uw PC configuratie gaat wijzigen.

Met vriendelijke groet, Rob

PS. op uw overige vragen c.q. opmerkingen, daar kom zo spoedig mogelijk op terug

Diverse keren aangepast i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 15.01.2022, 15:27, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

aukevanwieren schreef op 15.01.2022 om 15:21 uur

Bedankt Rob, ik zal geduldig zijn. Fijn weekend.

Bol schreef op 15.01.2022 om 15:59 uur

@aukevanwieren

Hallo Auke,

Zelf werk ik meestal in de "Lijst" modus.

Als ik het goed heb, dan is uw pc in de lijstmodus niet meer traag. Als u filmfragmenten op de tijdlijn zet, dan worden er in de linkerbovenhoek gelijktijdig een rood vierkantje geplaatst, maar wanneer u een van de filmfragmenten weer verwijdert van de tijdlijn, dan wordt het rode vierkantje ook verwijderd.

Als gebruiker, hebben we geen keus dan alleen maar geduldig afwachten op de eerst volgende Patch / Update. Ik zal mailtje sturen naar mijn contactpersoon bij Magix Duitsland en vragen wanneer wij als gebruikers de eerst volgende update kunnen verwachten.

U ook een heel fijn weekend.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

aukevanwieren schreef op 15.01.2022 om 16:13 uur

Hallo Rob,

De rode markeringen staan bij alle opnames (nu in lijst weergave) terwijl ik er niet een op de tijdlijn heb gezet.

Nog iets anders; normaal hebben de opnames een oplopende nummerreeks, maar om dat ik ruimte in mijn Sony HDR-CX360VE tijdens mijn vakantie bij beetjes heb leeg gemaakt, zijn er niet alle opnames van een opeen volgende nummer voorzien. Nu kan ik in het projectvenster bij de kolom Opgenomen de datums op volgorde zetten en deze dan in de mediapool selecteren en naar de tijdlijn brengen. Is er nog een andere optie om de opnames op volgorde te zetten?

Groet Auke

Bol schreef op 15.01.2022 om 23:03 uur

@aukevanwieren

Hallo Auke,

Helaas, kan ik uw probleem niet reproduceren. Wat u zou kunnen doen, is om naar de map My Record te gaan en dan alleen alle filmfragmenten naar een tijdelijke map te kopiëren en verwijder dan alles uit de map My Record en verplaats dan de tijdelijke map terug in de map My Record. Zijn de rode vierkantjes dan weg?

Wat betreft de opnames op volgorde zetten, had ik ook in het verleden heel veel moeite mee. Ik heb toen naar een programmaatje gezocht die mijn filmfragmenten op de juiste volgorde zou zetten zoals ik ze opgenomen hebt. Ik kwam toen uit bij het programma Advances_Renamer Misschien ook iets voor u.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

aukevanwieren schreef op 15.01.2022 om 23:53 uur

Goedenavond Rob,

Heb de bovenstaande actie uitgevoerd maar dat gaf geen resultaat, alle opnames hebben nog een rode vierkantje. Ik zie in het projectarchief bij elk gebruikt e opname een extra bestandje komen waaraan ik kan zien dat deze gebruikt is. Ik ga hier mee door op deze manier. Daar staan ze op volgorde door de kolom "Opgenomen op" te sorteren.

Bedankt voor de poging en ik ga dat programma downloaden en toepassen.

Groet Auke

 

Bol schreef op 16.01.2022 om 00:03 uur

@aukevanwieren

Hallo Auke,

Ook als u alle bestanden uit de map My Record verwijderd en dan de originele bestanden weer naar de map My Record kopieert?

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 16.01.2022 om 00:13 uur

@aukevanwieren

Hallo Auke,

......Ik zie in het projectarchief bij elk gebruikte opname een extra bestandje komen waaraan ik kan zien dat deze gebruikt is.......

Dit zijn hulpbestandjes zoals *.HDP en *.H0, deze worden aangemaakt zodra er een *.MVP projectbestand op de tijdlijn wordt gezet. Is er bij u een *.MVP projectbestand actief?

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 16.01.2022, 00:18, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

aukevanwieren schreef op 16.01.2022 om 00:20 uur

Hallo Rob, Ja, er is een Projectbestand *.MVP actief.

Bol schreef op 16.01.2022 om 00:24 uur

@aukevanwieren

Hallo Auke,

Dan is uw probleem ten aanzien van het rode vierkantje opgelost. U kunt dit controleren door het *.MVP projectbestand te sluiten en een geheel nieuw project aan te maken en dan naar de map My Record te gaan en u zult zien, dat er geen enkel rood vierkantje meer aanwezig is.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

aukevanwieren schreef op 16.01.2022 om 00:43 uur

Beste Rob, dat is zo geen enkel rood vierkantje te zien in dit nieuwe project en in de map My Record.

Dan kunnen we dit deel afsluiten, nogmaals bedankt.

Welterusten, groet Auke

Bol schreef op 16.01.2022 om 00:50 uur

@aukevanwieren,

Hallo Auke,

Goed om te lezen en te vernemen, dat we het probleem rond de rode vierkantjes kunnen afsluiten.

Ik wens u ook een hele goede nachtrust toe😴😴,

Groet, Rob

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 16.01.2022 om 10:33 uur

Hallo Auke, als ferfent gebruiker van VDL, heb ik steeds de gewoonte om voor elk project een specifieke MAP op de gebruikelijke harde schijf te maken en dan b.v. 'vakantie 2020' en 'vakantie 2021' aparte mappen aan te maken en dan de gemaakt opnamen uit b.v. telefoon of camera in de onderscheidenlijke mappen te plaatsen.
Daarna VDL opstarten en eerst met behulp van sneltoets 'Y' 'Programma instellingen en dan in het tweede tabblad 'MAP' de verschillende regels aan te passen behalve de twee laatste.
Daardoor heb je voor de verschillende projecten alle bestanden gerubriceerd en dan heb je als je later weer verder gaat met je project alles bij elkaar is.
Dit is een welgemeende tip waar je later veel gemak van hebt is mijn vele ervaring met verschillende projecten i.v.m. mijn vrijwilligerswerk bij een lokale omroep nu trouwens een regionale omroep.
Mijn avatar, daar sta ik te filmen voor onze omroep, op het ijs voor het beroemde bruggetje van Barthlehiem tijdens de laatste 11 stedentocht.
Mvg Kees

tekstfoutje gerepareerd en avatar info toegevoegt

aukevanwieren schreef op 16.01.2022 om 11:51 uur

Beste Kees,

Ik ben verheugd te zien dat meerder mensen mijn opvatting hebben om alles in zoveel mogelijk aparte mappen onder te brengen dat scheelt een hoop gezoek.

Met vriendelijk groet, Auke