Geen beeld van mijn film op TV

Mume schreef op 09.12.2021 om 13:44 uur

Beste medewerker,

Bij het afspelen van mijn gerenderde film op de TV, krijg ik wel geluid maar geen beeld te zien. In VLC speelt de film gewoon af. de Film is gemaakt met Video de luxe 2022. Afgespeeld van mijn usb stick waarop nog meer Magix films staan die zonder problemen worden afgespeeld. Deze zijn gemaakt met VDL 2017 en VDL 2021.

Wat gaat hier verkeerd? Met vriendelijke groet, MuMe

Reacties

mi-bo schreef op 09.12.2021 om 14:05 uur

@Mume

Beste Mume.

Vermoedelijk heeft U het niet geëxporteerd als mp4.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Mume schreef op 09.12.2021 om 14:24 uur

Beste Michel,

Dank voor je snelle reactie. Ik heb het echt gerenderd naar mp4! Kan ik zien aan de bestandsextensie! Heb Windows 11, mijn versie VDL 2021 is na herinstallatie van de computer naar Windows 11 opgewaardeerd naar VDL 2022! Mpeg4 codec is bij 2021 (januari 2021) aangeschaft voor 4,99 euro.

Wat is Sc6?

Vriendelijke groep MuMe

mi-bo schreef op 09.12.2021 om 15:27 uur

@Mume

Beste Mume.

Dank voor Uw Feedback.

Sc6 heb ik van mijn kleindochter geleerd ipv succes.

Daar ik nog niet met Windows11 werk, en U daar een probleem mee heeft, kan ik U geen goed advies geven, om Uw probleem op te lossen.

Er zijn veel verschillen ook tussen MVDL2021 en MVDL2022, misschien is daar het exporteer probleem ontstaan.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 09.12.2021 om 18:33 uur

Hallo @Mume,

Hebt u de laatste drivers voor uw grafische kaart geïnstalleerd? Zo niet, ga hiervoor naar de website van de fabrikant van uw grafische kaart, download daarvandaan de nieuwste stuurprogramma's en installeer ze.

Het kan ook zijn, dat uw videokaart de hardware versnelling niet meer ondersteund. Zie deze link: Geen beeld, wel geluid in Video Deluxe 2022 / Video Pro X13

Het Mpeg4 codec (Mainconcept) die u in VDL 2021 hebt aangeschaft ad: €4,99, kunt u niet meer in VDL 2022 downloaden en activeren, omdat deze in VDL 2022 niet meer ondersteund!!

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 09.12.2021, 18:37, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Mume schreef op 10.12.2021 om 11:17 uur

Beste Rob,

Dank voor je tips! Hardware versnelling heb ik niet ingeschakeld ! Sorry, maar ik ben erg teleurgesteld dat ik geen mp4 filmpjes meer kan renderen. In de handleiding op blz 243 van Magix 2022 staat nog steeds dat deze geactiveerd kunnen worden. Wat is het alternatief? Teruggaan naar Magix 2021, daar heb ik in januari ook een DVD van aangeschaft.

Mijn computer is pas (14 okt) opnieuw helemaal schoon geïnstalleerd met Windows 11 daarna Magix 2022 er op gezet na pop up scherm met update aanbod van Magix, (ik had 2021). Programma heb ik gedownload vanaf mijn account bij Magix. Mijn computer is van 6-1-2021 heeft 2 SSD schijven van 500 GB M2 opgesteld+ 2 extra schijven van elk 1 Tb. Werkgeheugen 32 GB. Videokaart AMD Radeon RX 5600XT. AMD Ryzen 9 3900X processor.

Wat is de zin van nieuwe programma's aanschaffen als ze niet werken? Heb het betreffende filmpje gerenderd in standaard en in main concept zoals je in kunt stellen in het programma. Beide met hetzelfde resultaat.

Met de stuurprogramma's ga ik nog aan de slag, fijn dat je mee denkt.

Met vriendelijk groet, MuMe

 

Bol schreef op 10.12.2021 om 13:01 uur

Hallo @Mume,

Even voor de duidelijkheid MPEG-4 encoder en MPEG-codec (Mainconcept) zijn twee verschillende dingen.

Het Mpeg4 codec (Mainconcept), dat u in VDL 2021 hebt aangeschaft ad: €4,99, kunt u niet meer in VDL 2022 downloaden en activeren, omdat deze in VDL 2022 niet meer wordt ondersteund!!

Met de MPEG-4 encoder kunt u de gegevensstroom zelf in details instellen.

Ik krijg het vermoeden, dat VDL 2022, Windows 11 en u PC configuratie niet compatibel zijn. U kunt uw probleem het beste voorleggen aan Magix Support: Hoe neem ik contact op met de technische support?

Met vriendelijke groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.12.2021, 13:14, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-