geen automatische back up magix

Doede schreef op 24.08.2011 om 16:19 uur

Programma is geïnstalleerd. De eerste keer duurde lang voordat er een back up was gemaakt. Het programma gaf aan dat er dagelijks/wekelijks automatisch een back up zou worden gemaakt,, maar dit gebeurt NIET. Het programma laat zien dat er in het verleden back ups zijn gemaakt. Het laat wel zien dat er b.v. morgen weer een back up wordt gemaakt, maar het gebeurt niet. Wat is de oorzaak ?

Reacties

FransS schreef op 28.08.2011 om 19:06 uur

Heb je voor je Back up een tijd ingesteld ?

En staat dan wel je computer aan en staat er dan wel iets in je programma dat het kan back uppen ?

Grt. Frans S.

Doede schreef op 29.08.2011 om 11:31 uur

 Dag Frans,

 

Programma is geinstalleerd; de eerste back up is gemaakt (naar externe harde schijf); mijn bestanden die geback-upt moeten worden zijn ook vermeld (bron) en ook de tijd is aangegeven. Groene lampje brandt ,maar er gebeurt b.v. de volgende dag niets; wel is het zo dat de computer niet permanent aan blijft staan; dit zal bij de meesten ook wel zo zijn. Indien klaar met het werk dan wordt de computer afgesloten; het kan dus voorkomen dat de ingestelde dag dan is verstreken, maar ik heb gelezen, dat dan het programma wel een back up maakt. Om teleksn een handmatige bachk up te maken lijkt mij ook zinloos want dat betekent dat ik zelf altijd actie moet nemen.

FransS schreef op 29.08.2011 om 22:27 uur

Hoi Doede,

Het is echt zo als je computer af staat dat het geen backups maakt en in sprookjes geloof ik niet.

Het is wel zo als je de back-up hebt ingesteld en je gebruikt je computer 'n paar dagen of 1 dag niet dat je daarna met de hand je backups moet activeren,of je moet de computer aan laten staan of via een server dit laten doen maar die moet dan ook aanstaan.

Suc6 Frans S. 

Doede schreef op 30.08.2011 om 17:19 uur

 Dag Frans,

Bedankt voor de info. Wellicht ter verduidelijking: er is een volledige back up gemaakt van (bv.) mijn fotobestanden. ik heb opgegeven dat ik iedere dag om 09.00 uur een back up wil (b.v. eerstvolgende is om 31 augustus om 09.00)

Ik heb de volgende dag (31/8)pas om 12.00 uur de computer gestart, ben bezig geweest in de fotobestanden. De back up is niet uitgevoerd (klopt ook want de computer is uit geweest). Is het nu zo dat het programma wel gaat starten omdat het tijdstip van 09.00 uur is verstreken? Programma geeft b.v. al wel aan dat op 1 september 09.00 uur een back up wordt gemaakt en laat zien dat de laatste back up nog steeds de eerste back up is.

Ik ga ervan uit dat, zodra de computer wordt aangezet, het programma of het tijd is om een back up te maken, of indien het tijdstip al is gepasseerd op dat moment ook actie onderneemt door de back up te maken.