Geen audio met nieuwe computer

jaap-k5084 schreef op 18.02.2021 om 14:56 uur

Ik gebruik Video de Luxe, versie 2017 op een computer met Windows 8.1. Geen problemen mee gehad, tot ik het programma onlangs op mijn nieuwe computer (met Windows 10) had overgebracht. Na het inladen van een filmpje ontbrak het geluid. Op het forum gelezen dat dit verschijnsel veroorzaakt wordt door een in 2018 uitgebrachte Windows 10 update. Procedure gevolgd zoals beschreven vanuit MAGIX Software GmbH. Klopt allemaal, tot gevraagd wordt om de audio-codec te downloaden. Die melding komt niet (en ook niet het geluid). Wat gaat er nu fout? Ik heb ook gelezen dat aan een oplossing wordt gewerkt (door wie? Windows of Magix?), maar blijkbaar is het nogal ingewikkeld.

Reacties

mi-bo schreef op 18.02.2021 om 15:23 uur

@jaap-k5084

Beste jaap.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Voor MAGIX vdl 2017 zal er geen oplossing komen.

Converteer de bestanden met handbrake.fr ,dan heeft U beeld en geluid .

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bise schreef op 18.02.2021 om 15:49 uur

Beste Jaap,

Dit had een kennis van mij ook van win 8.1 naar win 10. Oplossing was: ga naar apparaat beheer en verwijder daar de geluidskaart. Start de pc weer op en windows 10 zal de geluidskaart opnieuw installeren.

Succes,

Cees

jaap-k5084 schreef op 18.02.2021 om 17:18 uur

Dag Michael, bedankt voor je bijdrage, maar ik krijg er geen geluid uit. Ik heb Handbrake gedownload, er een filmpje ingestopt dat met Magix was bewerkt en omgezet naar MP4 (zonder geluid uiteraard!). Na converteren afgespeeld maar nog steeds geen geluid... Helaas! Of moet ik het filmpje uit de camcorder eerst converteren en daarna bewerken in Magix?

Beste Cees, ook dank voor jouw bijdrage, maar hoe verwijder ik de geluidskaart? Ik neem aan dat het geen fysieke verwijdering betreft, maar ergens een vinkje weghalen ofzo?

Met groet, Jaap

Bol schreef op 18.02.2021 om 18:30 uur

@jaap-k5084

Hallo Jaap,

Als ik u goed begrijp, heb u VDL 2017 opnieuw geïnstalleerd op uw nieuwe PC met Windows 10. Omdat u dit gedaan hebt, heb u alleen de basisversie geïnstalleerd, zonder de voorheen gekregen updates en patches. zie afb.

Hebt u na het installeren ook Extra inhoud installeren..... gedaan?

Kijk een in de map RegModule_x64 of deze twee bestanden bij u aanwezig zijn

Ik verneem wel van u.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bise schreef op 18.02.2021 om 20:22 uur

Beste Jaap,

Nee, dit is een software handeling. Configuratie scherm- apparaatbeheer - je geluidskaart opzoeken en verwijderen. Als hij verwijderd is en je de pc opnieuw opstart, mist win10 de geluidskaart en gaat deze opnieuw installeren

jaap-k5084 schreef op 19.02.2021 om 10:40 uur

Dag Rob, Het zou wel eens kunnen dat jouw suggestie tot de oplossing leidt, want ik heb alleen de basisversie gedownload en ik mis inderdaad de beide door jouw genoemde bestanden. Nu nog proberen uit te zoeken hoe ik die aanvulling te pakken krijg. Ik had indertijd bewust gekozen voor geen aanvulling, want ik had geen zin om me elke keer weer nieuwe dingen eigen te maken....Is achteraf wellicht geen goede keuze geweest!

Met groet en dank, Jaap