Gebruik pijltjes UP/DOWN

Satviewer schreef op 01.05.2023 om 12:28 uur

Ik gebruik reeds vele jaren diverse versies van Video Deluxe, de laatste was Video Deluxe Premium 2018. Na een actie kocht ik de versie 2023 Premium. Aangezien ik nog met een Windows 7 versie werkte, merkte ik op dat deze laatste versie hierop niet meer werkte. Daarom besloot ik om een zware upgrade uit te voeren. Ik stelde een nieuwe PC samen met W11 Pro, 32 GB geheugen en een video capture kaart "Intensity Pro 4K" van Blackmagicdesign. Hierop installeerde ik dan de 2023 versie.

Afgelopen weekend maakte ik hierop mijn eerste montage van 1h20. Wat direct opviel was de veel snellere rendering tov de vorige versie/PC. Waar dit vroeger ongeveer 1 op 1 was, werd deze film gerendered op 20 minuten, dat was ook één van de redenen om over te stappen. Bij de montage viel mij wel direct één vervelend probleem op met de versie 2023 tov alle vorige versies. Indien je 2 beeldbronnen hebt over dezelfde gebeurtenis, dan wil je deze synchroon kunnen monteren zodat het geluid bij beide beelden synchroon loopt. Dat deed ik steeds door een heel exact herkenbaar punt in de eerste video te selecteren. Daartoe klikte ik op de PIJL BENEDEN en kon dan met de PIJL BOVEN vanaf dat punt de video laten lopen. Met pijlen links/rechts kon je dan dit startpunt eventueel iets corrigeren, terug pijl beneden drukken en proberen met pijl omhoog of het startpunt correct staat. Zodra dit ok is, plaats ik op dat punt een marker. Ik voer dan dezelfde actie uit op het tweede beeld en zoek het identiek startpunt vanuit het geluid en zet dan ook daar een marker. Door dan het tweede beeld te verschuiven tot beide markers op één lijn staan, krijg je beide beelden perfect synchroon. Nu merk ik helaas dat deze functie niet meer werkt in de versie 2023, wat een enorm gemis is om correct te kunnen monteren. Zou dit bij een volgende firmware update terug kunnen worden geactiveerd?

Een tweede probleem is de capture kaart Blackmagicdesign. Ik merk dat deze niet kan worden geactiveerd/gebruikt vanuit de 2023 versie. Blijkbaar moet je daarvoor de Video Pro X versie hebben? Klopt het dat die dan WEL zou moeten werken? Uiteraard vervelend aangezien ik pas de 2023 versie kocht :-( .

Hopelijk kan u mij adviseren over het cue probleem met de pijltjes en over digitaliseren via de capture kaart. Alvast bedankt voor meer info, Frank.

Reacties

Nog 0 reacties - Schrijf de eerste reactie