Geavanceerde instellingen titelbewerking

Udo-Kuijpers schreef op 04.02.2022 om 12:28 uur

Hallo, Ik heb misschien wel een domme vraag. Ik wil een stukje tekst in mijn film invoeren waarbij de achtergrond een effen kleur heeft (bv groen of blauw). Nu heb ik in de handleiding gevonden dat dit via geavanceerde instellingen van titelbewerking moet kunnen. Echter ik kan nergens vinden hoe ik bij de geavanceerde instellingen van de titelbewerking kan komen. Ik gebruik Video deluxe premium (versie 21.0.1.119).

Kan iemand mij vertellen hoe ik bij de geavanceerde instellingen van de titelbewerking komen ?

Reacties

mi-bo schreef op 04.02.2022 om 13:20 uur

@Udo-Kuijpers

Beste Udo,

vragen zijn nooit dom

Er moet wel iets geactiveerd zijn , foto of film anders kan er tekst niet geactiveerd worden

zet een tekst op de tijdlijn,

ga naar sjablonen, achtergronden,

klik dit aan en Tekst met achtergrond kleur staat er

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Udo-Kuijpers schreef op 04.02.2022 om 14:04 uur

Dank voor je snelle reactie. Nu is het hele scherm 1 zelfde kleur. Ik zou eigenlijk alleen de achtergrond, uit dit voorbeeld, net rondom 'beterschap' een effen kleur willen hebben terwijl de rest van de film zichtbaar blijft. Dus, laten we zeggen, het gestippellijnde kadertje wat verschijnt als je een tekstvakje selecteert. Kan dat ook ?

Bol schreef op 04.02.2022 om 14:10 uur

@Udo-Kuijpers

Hallo Udo,

Ik wil een stukje tekst in mijn film invoeren waarbij de achtergrond een effen kleur heeft (bv groen of blauw). Nu heb ik in de handleiding gevonden dat dit via geavanceerde instellingen van titelbewerking moet kunnen...

Voor zover ik weet, kunt in via de geavanceerde instellingen van titelbewerking geen effen kleur als achtergrond toe te voegen. U moet kunt dit wel handmatig doen.

Volgens mij bedoeld u dit.

  • u moet hiervoor zelf een kleurvlak aanmaken
  • zet dit gekleurde vlak boven uw tekst

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 04.02.2022 om 14:17 uur

@Udo-Kuijpers

Beste Udo.

Dank voor uw feedback

Kijk eens naar deze kleine promo.

http://mi-bo.magix.net/album/#galery-3316182-7506856

Wat nu zwarte balk is kan ook kleur zijn, en aanpassen

Sc6

M.vr.gr

Michael

huub-van-A schreef op 09.07.2022 om 14:47 uur

Ineens, tijdens het monteren kan ik in de titeleditor het in- en uitfaden niet meer toepassen. De 'sleeprondjes' in de titel zijn weg. Weet iemand hoe ik die mogelijkheid weer terug kan krijgen?

m.v.g.

Huub

mi-bo schreef op 09.07.2022 om 14:58 uur

@huub-van-A

Beste Huub.

Is de titel wel geactiveerd op de tijdlijn.

Dan in verkenner waar breedte staat met ingedrukt muis op <> klikken en naar beneden slepen, dan is het weer te zien.

Kleine voorbeeld gemaakt in MVPX ,maar werkt het zelfde in MVDL

http://www.magix-photos.com/mpo11/30/356/356C56E0DA5511EB825A5EC6D57F1A9D.mp4

Vriendelijke groet

Michael (sinds 2008 Forum Moderator )

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

Bol schreef op 09.07.2022 om 15:53 uur

@huub-van-A

Hallo Huub,

....Ineens, tijdens het monteren kan ik in de titeleditor het in- en uitfaden niet meer toepassen. De 'sleeprondjes' in de titel zijn weg....

Als u het linkse- of het rechtse bolletje bedoelt aan het begin of het einde van uw tekst, dan adviseer ik u om Video Deluxe eens op de standaardwaarde terug te zetten. Ga naar: Bestand / Instellingen / Programma-instellingen terugzetten op de standaardwaarden.

Succes,

Rob (forum moderator)

PS. Zou u zo vriendelijk willen zijn, om bij een volgende keer een eigen bijdrage aan te maken. Zo houden wij het forum schoon en overzichtelijk. Als vast bedankt👍 voor uw medewerking. Zie: Hoe maak ik een Nieuw Bijdrage / Topic aan.

Aanvulling: 10-07-2022 om 14:35 uur

Zie deze topic: https://www.magix.info/nl/forum/titel-bewerking-lukt-niet-daarom-hierbij-een-nieuw-topic--1302621/

Laatst gewijzigd door Bol op 10.07.2022, 14:35, in totaal 8 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-