Onderstaande vraag is een antwoord op de mail van de heer Erik de Kok van 26.11.10, op mijn voorstel een 6 core PC aan te schaffen voor het bewerken van Full HD 1080P video filmen met MAGIX Video de Luxe 17 premiumwaar. Een kopij van deze mail volgt hier:
"Geachte aanvrager,
Bedankt voor uw reactie. Helaas kun je dat niet zo makkelijk stellen.
Feit is dat de huidige generatie PC's met 50p FullHD materiaal het altijd zwaar zal hebben; zeer waarschijnlijk ook die HP die u aangeeft.
Uiteraard wordt het steeds soepeler naar mate de PC sneller is. Met soepeler bedoel ik overigens dat het gewoon normaal afspeelt in de tijdlijn, en dat u ook bij overgangen etc. realtime kunt afspelen, zonder dat het hapert. Let wel, dit alles geldt alleen voor het afspelen in de tijdlijn. Het eindresultaat zal natuurlijk altijd prima zijn, want dan krijgt de PC de tijd om alles netjes te encoderen.....
Onze software is 64 bits compatibel, en maakt daar onder Windows 7 ook gedeeltelijk gebruik van in die zin dat meer intern geheugen kan worden aangesproken dan in de 32 bits versie. De applicatie zelf is nog wel gewoon 32 bits.
Met vriendelijke groeten
Erik
Vraag:
De six core HP PC's zullen naar mijn laatste informatie nog niet kortelings op de Benelux markt verschijnen.
Daarom volgende vraag:
De verkoper van mijn Camera heeft volgende test gedaan:
hij heeft op zijn PC (HP met pentium dual core E5400 2.7 GHz met 4 GB ram) met harde schijf van 250 Gb een harde schijf van 500 Gb bijgeplaatst
(totaal erna dus 750 Gb) en vervolgens een digitale film Full HD 1080p geïmporteerd in zijn programma ( Adobe Premiere Elements ). Resultaat: soepele weergave!!! Hoe zou dit te verklaren zijn?
Zou dit misschien de oplossing van mijn probleem kunnen zijn: een cuad core PC aanschaffen en verzwaren met een extra harde schijf van 500 Gb.
Graag hierop uw antwoord.
Met dank
Paul Boon