Fragmenten met een hapering erin.

Fiat schreef op 27.02.2024 om 08:48 uur

Goedendag,

Ik wil een oudere opgeslagen film weer gaan bewerken, maar zie dat er in alle fragmenten een korte '' hapering '' zit.

Heb ik de film misschien verkeerd opgeslagen ? en kan ik de hapering er uit krijgen?

Met vriendelijke groet,

Fiat

p.s. Mijn oudere probleem, bewerkte film van een usb-stick weer bewerken, lukt nog steeds niet.

Reacties

Bol schreef op 27.02.2024 om 11:42 uur

Hallo @Fiat,

Met welke versie Video Deluxe werkt u nu? Zet u de oudere opgeslagen filmbestanden ook vanaf een USB op de tijdlijn van Video Deluxe? Als dat zo ik, dan zal hier waarschijnlijk uw probleem in zitten. Maak eens een map aan op een van uw interne harde schijf en kopieer daar uw filmbestanden naar toe en probeer het nog eens. De snelheden van een USB stick is zeer laag.

....Mijn oudere probleem, bewerkte film van een usb-stick weer bewerken, lukt nog steeds niet.....

Dit zou wel eens veroorzaakt worden, doordat uw USB stick nadat u hem er opnieuw insteek een geheel andere schijfletter hebt gekregen. Wat u zou kunnen proberen is om het MVP projectbestand naar de film map op u USB stick te kopiëren en dan het MVP projectbestand vandaaruit op de tijdlijn van Video Deluxe te zetten.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Fiat schreef op 27.02.2024 om 20:04 uur

Goedenavond,

Ik werk met VDL 2021, en een zeer goede laptop. Mijn originele bestanden ( MVP ) heb ik niet meer vanwege de ruimte die ik vrij moest maken op mijn oude laptop, (Ik had de films toch al op een usb-stick) Met wat ik nu inmiddels weet, wil ik die films ( op die usb-sticks ) HEEL graag een mooie update geven, maar helaas ben ik wat ouder, en niet zo technisch aangelegd. Ik geloof dat het usb onderwerp voor ons allebei niet makkelijk is.

Met vriendelijke groet,

Fiat

Fiat schreef op 29.02.2024 om 08:56 uur

Goedemorgen,

De film met de lichte '' hapering '' in alle fragmenten, is de originele film, en komt van een externe harde schijf.

Maar hij heeft een mts ( HDP ) bestand, en het duurde vrij lang voordat ik hem bij Magix ingevoerd had.

Met vriendelijke groet,

Fiat

Bol schreef op 29.02.2024 om 11:30 uur

Hallo @Fiat,

....Ik geloof dat het usb onderwerp voor ons allebei niet makkelijk is....

Ik laat het USB-stick onderwerp maar rusten. Maar mijn advies is en blijft om niet vanaf een USB-stick uw filmfragmenten op de tijdlijn van Video Deluxe te zetten, om dat de overdrachtssnelheid te laag is. Dit zou ook kunnen gelden voor als uw externe harde is aangesloten op een 2,0 USB poort.

....Maar hij heeft een mts ( HDP ) bestand...

HDP bestanden zijn hulpbestanden en niet uw originele bestanden

Wat u zou kunnen doen is om VDL2021 terug te zetten op de standaardwaarden. Ga naar: Bestand / instellingen/ programma-instellingen terugzetten....

...Ik werk met een zeer goede laptop....

Zijn alle drivers van uw laptop wel up-to-date? Daarom de volgende vragen over u computerconfiguratie.

  • Hoe oud is uw laptop? (geef mij de naam en type)
  • Welke Windows versie is op uw laptop geïnstalleerd? W10 of W11?
  • Welke CPU
  • Hoeveel RAM geheugen
  • Wat is uw grafische kaart?

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Fiat schreef op 29.02.2024 om 15:20 uur

Goedendag,

Allereerst waardeer ik het zeer dat u mij wilt helpen.( Mocht het niet lukken, even goede vrienden.)

Mijn laptop is een Acer Aspire 3 A317-52-71AD,van 2023, scherm: 17.3, Intel Core i7 processor

8 GB werkgeheugen ( RAM ) Videokaart, chipset Intel Iris Plus Graphics, 512 GB SSD. Windows 11.

Bol schreef op 01.03.2024 om 11:34 uur

Hallo @Fiat,

Zijn de videokaart drivers wel up-to-date? Zie eens: Intel Support en/of Download Acer Support Drivers and Manuals | Acer United States

Probeer eens de drie volgende opties:

Optie -1-

Zet Video Deluxe eens terug op de standaardwaarden. Start VDL op en ga naar: Bestand / Instellingen / Programma instelling terugzetten op standaardwaarden.

Optie -2-

Verwijder ook de Cache map. Deze word na verwijdering automatisch weer aangemaakt.

Zie ook even: Verborgen bestanden zichtbaar maken in Windows 10 | 11 (magix.info)

Optie -3-

Omdat u maar 8 GB werkgeheugen hebt is het aan te raden om het bliksemschichtje te activeren (blauw) en een vinkje te zetten bij Resolutie reduceren en/of  Framerate reduceren. Dit heb geen invloed op het eindresultaat.

Succes,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 01.03.2024, 11:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-