foutmelding bij importeren mp3 in Magix Music Maker MX

tom.kohler schreef op 13.11.2015 om 18:24 uur

Als ik een mp3 wil importeren in MMM, dan krijg ik de volgende melding:

Het bestandformaat mp3 kan niet worden gelezen. Controleer of het betreffende station niet vol is of beschermd is tegen schrijven. Wanneer u niet over de rechten beschikt om in dit pad te lezen en te schrijven, kunt u zich tot de administrator wendenn.

Wat kan het probleem zijn?

 

 

 

Reacties

RiViS schreef op 13.11.2015 om 19:08 uur

Hallo Tom,

Welkom op magix.info.

Je kunt even het advies volgen en kijken of het station of de map(pen) beveiligd zijn tegen schrijven. Dat kan via de Windows Verkenner. Rechtsklik op het betreffende station of de map en kies dan Eigenschappen en daarna de tab Beveiliging. Daar kun je zien wat de machtigingen zijn voor de diverse gebruikers. Zorg er voor dat er in ieder geval vinkjes staan onder Toestaan bij Lezen en Schrijven, dat kan via de knop Bewerken.

groet,

Rijk

tom.kohler schreef op 13.11.2015 om 19:28 uur

Bedankt voor de suggestie. Heb het geprobeerd. Het probleem is niet verholpen. Overigens heb ik ook Video Deluxe 2015 op de pc staan. Daarin lukt het me wel om mp3's te importeren in een project. Heb je nog andere suggesties?

RiViS schreef op 14.11.2015 om 11:36 uur

Bedankt voor de suggestie. Heb het geprobeerd. Het probleem is niet verholpen. Overigens heb ik ook Video Deluxe 2015 op de pc staan. Daarin lukt het me wel om mp3's te importeren in een project. Heb je nog andere suggesties?

Weet je zeker dat je het dan over de zelfde mp3 bestanden hebt? De ene mp3 is misschien de andere niet....

Indien ja, dan zou je ook de volgende omweg kunnen testen: lees het bestand in VdL in en exporteer dat dan weer als mp3, daarna weer import in MMM.

 Een tweede test zou kunnen zijn: na import in VdL exporteren als wave en dat importeren in MMM. Een van de twee kun je dan wellicht gebruiken als work around om toch verder te kunnen.

groet,

Rijk

tom.kohler schreef op 15.11.2015 om 10:27 uur

De workaround via een wav-export vanuit VDL en vervolgens deze wav-importeren in MMM lukt inderdaad wel. Bedankt voor de tip

Beatpower schreef op 29.12.2015 om 11:24 uur

Ik heb hetzelfde probleem. .wav bestanden importeren uit dezelfde folder werken wel.

Dit bij de evaluatie versie van Magix music maker 2016

De foutmelding komt ongeacht welke map ik gebruik.

Ook krijg ik de melding dat de ID3 informatie fouten bevat, vervolgens komt de vraag of magix de ID3 informatie mag herstellen.

 

Magix music maker 2003 v 8.01 heeft sinds een poos ook een probleem bij het importeren van mp3 bestanden, deze lijkt dan vast te lopen. .WAV bestanden lukken wel...

 

Wat is hier aan de hand? Hoe lossen we dit zsm op?