Foutmelding bij importeren .avi bestand in VDL 2014

erikjan73 schreef op 13.07.2023 om 12:10 uur

Hallo allemaal!

Ik werk met Video DeLuxe 2014 Premium, en om af en toe een kaart-animatie aan mijn films toe te voegen, maar ik gebruik van het programmaatje Route Generator (versie 1.10.0). Je laadt hierbij een afbeelding naar keuze in, tekent er de route in en drukt op 'generate route'. Standaard wordt het eindproduct als een .avi bestand gemaakt, maar je kunt ook kiezen voor mpg, mp4 of mkv. Ik heb hem altijd op standaard .avi laten staan, en dat werkte ook prima. Kon het eindprodukt dan zo in mijn film importeren, bewerken, etc etc.

Nu heeft mijn editwerk ongeveer een jaartje stil gelegen, andere interesses, geen inspiratie, druk druk druk, je kent het wel. Intussen ook een nieuwe pc (de oude was van 2012 ongeveer) gekocht, en vorige week de draad weer opgepakt. Een verse route animatie gemaakt, maar ojee....ik kan het bestandje niet meer importeren. Niet als .avi, niet als mpg..... Zie de afbeelding voor de melding die ik dan krijg.

Ik heb al de machtigingen voor de gebruiker zitten bewerken (totaal beheer aangevinkt), maar niks helpt.

Heeft iemand nog een idee waar het aan zou kunnen liggen en wat ik zou kunnen proberen om het te fixen? Dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

Reacties

Bol schreef op 13.07.2023 om 13:52 uur

@erikjan73

Hallo Erik Jan,

Hebt u VDL2014 al eens op de standaardwaarde teruggezet? Zo niet, ga dan naar: Bestand/Instellingen/Programma-instellingen terugzetten naar standaardwaarden

Wat voor foutmeldingsdetails ziet u staan als u op Details klikt?

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

erikjan73 schreef op 13.07.2023 om 14:20 uur

Bedankt voor je reactie Rob.

Het terugzetten naar standaardwaarden zal ik later eens proberen.

Voor nu, een tweede printscreen van de 'details' onder de melding.

erikjan73 schreef op 14.07.2023 om 09:43 uur

Hoi Rob, ben ik weer.

Ik heb de instellingen teruggezet naar standaardwaarden, maar dit hielp niet. Toen ben ik meer gaan testen met verschillende instellingen bij de uitvoer van een route animatie. Eind van het liedje blijkt .mp4 het wel te doen. Dacht dat ik dit al eerder had getest, maar blijkbaar toch niet. Anyway, het werkt zoals ik het wil, al blijft het raar dat de .avi en .mpg extensies niet meer leesbaar zijn voor VDL. Ben er toch echt zeker van dat ik in het verleden nooit iets aan de uitvoerinstellingen veranderd heb bij Route Generator, en dus alles steeds in .avi uitgevoerd werd (want standaard) en nooit eerder tot problemen heeft geleid.

Bedankt weer voor het meedenken!

Happy editing!

Bol schreef op 14.07.2023 om 11:11 uur

@erikjan73

Hallo Erik,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem is opgelost. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat Video Deluxe 2014 de .avi en .mpg niet meer kan inlezen. Persoonlijk heb ik het vermoeden dat er foutjes zitten in uw out.mpg bestand.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-