Foutmelding bij gebruik automatsche foto effecten

a-marchal schreef op 08.11.2021 om 11:29 uur

Hallo,
Ik selecteer een aantal foto's op de tijdlijn en zorg dat de aanwijzer en eindmarker in de juiste positie staan.
Na klikken op de functie automatische foto effecten (4 puntjes op werkbalk) krijg ik bijgaande foutmelding.
Heb foto's verwijderd en tijdlijn gecheckt, foto's opnieuw geplaatst op tijdlijn en kan geen evt. onrechtmatigheden ontdekken.....

Voor mij geheel nieuw en ik kan niet vinden waarin de fout zou moeten zitten.

Iemand enig idee?
Tips zijn welkom
Aart

Reacties

Bol schreef op 08.11.2021 om 12:54 uur

@a-marchal

Hallo Aart,

Uw probleem heb ik niet kunnen reproduceren in Photostory Deluxe versie 21.0.1.80 .

Wat de oorzaak van u probleem is, kan ik hiervandaan helaas niet zeggen.

Groet, Rob

Gewijzigd i.v.m. aanvullingen en correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 08.11.2021, 12:58, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

a-marchal schreef op 11.11.2021 om 17:02 uur

Dank.
Het is een rare bug sinds deze nieuwe 2022 versie.
Heb ook nog een ander "nieuwigheidje" en dat is dat mijn programma monitor steeds op de gekste momenten uitvalt. Opslaan programma sluiten en opnieuw starten is dan de énige mogelijkheid nog om dat weer werkend te krijgen.
Het begint wat vermoeiend te worden en wordt dit een beetje zat eigenlijk......heb deze versie in augustus j.l. aangeschaft en had me voorgenomen na onze vakantie er een foto show mee te gaan maken. Ik begin me nu toch een aardige een beta tester te voelen onderhand.....
Ik zal de technische dienst eens gaan benaderen hiermee.
Nogmaals dank voor de hulp ook al mocht het niet baten.

gr. Aart

Bol schreef op 11.11.2021 om 17:34 uur

@a-marchal,

Hallo Aart,

Uw probleem w.b.t. het zwarte previewscherm komt mij zeer bekend voor. Een workaround zou kunnen zijn. Druk op Alt+Enter het previewscherm schakelt over naar Fullscherm. Als u nogmaals op Alt+Enter drukt, dan is het beeld weer te zien in het previewscherm. Bij mij werkt het uitstekend. Laat mij weten of het bij u ook werkt.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 11.11.2021 om 18:10 uur

@a-marchal

Hallo Aart,

Sorry, wat ik u als workaround heb gegeven is voor Video Deluxe 2022. Voor Photostory 2022 moet u het volgende doen:

Klik in de werkbalk onderin het previewvenster op: Naar volledig scherm wisselen.

Klik daarna op onderin om terug te keren naar het previesscherm.

Succes, Rob

Aanvulling op 11-11-2022 om 18:30

Als binnen Photostory 2022 de Alt+Enter wordt gebruikt, dan loopt Photostory 2022 totaal vast en moet de geheel PC / Laptop opnieuw worden opgestart.

Laatst gewijzigd door Bol op 11.11.2021, 18:31, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-