Fout met opslaan arrangement/ track Magix Music Maker 2014 Premium

mariellekuyt schreef op 11.03.2014 om 16:32 uur

Ik gebruik Magix Music Maker 2014 premium en ervaar het volgende probleem:

Wanneer ik in mijn arrangement aan het werk ben (gebruik professionele samples) en ik sla de track op, valt de helft van de track weg. Hij slaat het beginstuk/ de opbouw op en vanaf een bepaald tijdstip is er dan niets meer.. alsof het geknipt en verwijderd is. Heel bizar en doodeng, ik heb nu al meerdere malen uren werk opnieuw moeten doen. Ik sla het werk op onder een bepaald versienummer, werk vervolgens gewoon in die versie door (en sla tussendoor op). Op een gegeven moment maak ik een nieuw versienummer aan, uit veiligheidsoverwegingen, en werk verder in het bestand. Ik werk dan dus in een volledig arrangement. Wanneer ik de volgende dag verder ga in het laatst opgeslagen bestand, blijkt de helft weggevallen. De laatste keer dat dit gebeurde, heeft hij de laatste 2! versies zo opgeslagen.

Wat te doen? Is dit een foutje ivm de nieuwigheid van het programma? (MMM 2014 premium)

Reacties

RiViS schreef op 11.03.2014 om 17:15 uur

Hallo Marielle,

Heel vervelend als je werk zo verdwijnt...   Je schrijft en passant dat je professionele samples gebruikt. Je zou even kunnen checken (via rechter muisklik/  Eigenschappen) wat voor bestanden dat zijn en of MMM daar mee overweg kan. Onder Hulp/ Audio-objecten/ Adiobestandformaten kun je zien welke dat zijn (o.a. .OOG,  .WAV,  .MP3, etc.)

groet,

Rijk

mariellekuyt schreef op 11.03.2014 om 17:47 uur

Hai Rijk,

Dank voor je snelle reactie!

Ja de samples zijn wel geschikt (wav) dus dat kan het niet zijn. Ik dacht zelf dat het programma misschien moeite heeft met de zwaarte van het arrangement? Ik gebruik veel samples en sporen. Of is het misschien toch nog een hick up in het -nog erg nieuwe- programma? Ik heb nl. wel meer (kleinere) problemen gehad met het programma.

Groet, Marielle

RiViS schreef op 11.03.2014 om 19:08 uur

Of is het misschien toch nog een hick up in het -nog erg nieuwe- programma? Ik heb nl. wel meer (kleinere) problemen gehad met het programma.

Groet, Marielle

Dat zou kunnen, dergelijke problemen worden in de regel wel verholpen, heb je gekeken of er een programma update is? (via Hulp/ Actualisering)

Het zou ook kunnen dat het bij Magix nog niet bekend. Het kan geen kwaad het even te melden bij Magix Support: https://support2.magix.com/customer/nl  , daar wel even inloggen.

groet,

Rijk