FotoStoryEasy loopt vast bij Importeren Muziek.

Henk-vanDongen schreef op 25.12.2018 om 22:28 uur

Magix Fotostory Easy, versie 2.01.60, voorzien van de laatste update, Windows 10 Home N, 64 bits.

Fotostory Easy draaide perfect tot ik de laatste Windows update kreeg. Heb ik nu een fotoverhaal gemaakt met animaties en teksten, voorzien van ingesproken tekst, tot zover geen probleem. Klik ik op Muziek importeren op het gewenste muzieknummer, dan zit het program muurvast, alleen nog af te sluiten via taakbeheer.

Nauwgezet heb ik de eerste twee hier gevonden stappenplannen van deactiveren, program verwijderen, alle Magixmappen verwijderen, virusscanner uitschakelen, etc doorlopen, inclusief pc opnieuw opstarten. Het resultaat blijft hetzelfde. Bij "Muziek importeren" loopt het program vast.

Een uitermate frustrerend probleem waar ik niet meer uit kom. Wie heeft de gouden tip?

 

Reacties

mi-bo schreef op 26.12.2018 om 00:32 uur

@Henk-vanDongen

Beste Henk,

Welkom op het MAGIX.INFO. Forum.

Met welke versie van Windows 10 werkt U,

Zelf getest met versie 1803 en geen enkel probleem.

Mvg

Michael

 

Bol schreef op 26.12.2018 om 09:38 uur

Hallo Henk,

Helaas kan ik het voor u niet uittesten onder de Windows 10 Home N, 64 bit versie, omdat ik deze niet bezit. Wat nu de exacte verschillen zijn tussen Windows 10 versie home N, 1803 en 1809, daar heb ik het antwoord niet op. U kunt u vraag beter voorleggen aan Magix Support https://support2.magix.com/customer/index.php en zie ook: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/3010081/media-feature-pack-for-windows-10-n-and-windows-10-kn-editions

Heel veel succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 26.12.2018, 09:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Henk-vanDongen schreef op 26.12.2018 om 10:16 uur

Dank voor de twee reacties. Ik ben een creatief persoon, geen programmeur. Dat vooropgesteld. Vele uren heb ik zitten klooien om mijn probleem op te lossen.

 

In de door Bol genoemde link lees ik: "De N- en KN-edities van Windows 10 bevatten dezelfde functionaliteit als Windows 10, met uitzondering van media-gerelateerde technologieën (Windows Media Player) en bepaalde vooraf geïnstalleerde media-apps (Groove Muziek, Video, Voicerecorder en Skype). U moet andere software installeren van Microsoft of van een derde partij voor deze communicatiemiddelen en te spelen of audio-cd's, mediabestanden en video-dvd's, muziek streamen, maken en te nemen en foto's opslaan. Nieuwe functies zoals Cortana en PDF-viewer in de nieuwe Edge browser gebaseerd zijn op Windows Media-bestanden die niet aanwezig in deze edities zijn.

Sommige websites en software, zoals Windows Store apps of Microsoft Office, gebruiken Windows Media-bestanden die niet zijn opgenomen in deze edities van Windows. Gebruikers kunnen deze websites en software goed laten werken door het Media Feature Pack voor N en KN-edities van Windows 10 te installeren."

 

Welnu, ik heb Windows 10 Home N, versie 1803.

Stukje voorgeschiedenis: na de Windows-fail met de Windows-10 update werkte mijn pc zo traag als stroop. Gehannes met antivirusprograms, gezoek, gepuzzel, schijfopruiming, systeemherstel, etc, etc, bleek zelfs Windows10 van mijn pc verdwenen. PC weggebracht naar reparateur, die een backup maakte, een ssd-schijf inbouwde, de pc herstelde en er Windows10N op plaatste.

En nu constateer ik oa de volgende problemen: op de startpagina is de Windows-store-app niet meer aanklikbaar,

Pinnacles 21 Ultimate werkte niet meer, verwijderd en Pinnacles 22 gekocht en geinstalleerd. Wil iok in het geopende program bestanden importeren, dan loopt dat program gelijk vast. Zucht, van Corel nog geen reactie ontvangen.

En nu hetzelfde (?) probleem met Magix FotoStory easy.

Gisteravond uit nieuwsgierigheid Photostage Slideshow Producer gedownload, geinstalleerd en geprobeerd. Erg gebruiksvriendelijk en het werkt direct, ook met geluid.

Wie het weet mag het zeggen. Bol zet me wel op het goede spoor met die link naar Windows10 HomeN, maar daarmee heb ik nog geen oplossing. Mijn vraag gaat naar Magix, ik houd u op de hoogte.

Henk-vanDongen schreef op 26.12.2018 om 13:05 uur

Das ook fraai. Bij Magix kan ik alleen een vraag stellen als ik een of andere code koop voor €12,99, omdat "mijn Magix-versie te oud" is. Wat een service. Met mijn 71 jaar ben ik kennelijk ook te oud voor de digi-wereld. Mocht ik buiten Magix om een oplossing vinden, dan vermeld ik hem hier.

Bol schreef op 26.12.2018 om 13:16 uur

Hallo Henk,

Meestal wordt er een herstelpunt gemaakt, kunt u niet een van deze terugzetten?

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-