Fotostory deluxe versie 18.1.2.42

voyageur schreef op 30.12.2018 om 14:34 uur

Hallo,

Wie kan mij nog helpen voor het jaareinde. Nog maar eens wordt werken met recent Magix product puur miserie en dat na zovele jaren met veel plezier met Magixproducten te hebben gewerkt.

Sinds Fotostory deluxe versie 18.1.2.42 (laatste versie) ben ik nog maar eens geconfronteerd met problemen. 2 grote problemen doen zich voor:

1) Audio van video's op de tijdlijn wordt verwijderd zowel in het project als bij het opstarten van het project. Via het menu 'audio en golfvorm weergave' kan ik wel het audio object terugzetten. Maar het programma wist telkens weer het onderliggend audio object onder de video. Ik ben met een project bezig dat binnen enkele weken klaar moet zijn maar blijf maar sukkelen met het steeds terugzetten en Magix dat het verwijdert.

2) Bij het overschakelen naar volledig scherm om daar bewerkingen uit te voeren worden en foto's niet scherp weergegeven. Deze zijn nochtans mooie scherpe opnames. Als ik dan via de 3 puntjes (uiterst rechts onder) halve resolutie aan vink en vervolgens terug halve resolutie uit vink dan staat de foto er scherp.

Volledigheidshalve ik werk met Windows 10, versie 1803. Een zeer snelle processor, videokaart GeForce GTX 1080 met 8 GB , en 64 GB werkgeheugen

Warme groet en al vast veel dank voor een vlugge maar nuttige respons.

Voyageur

Reacties

mi-bo schreef op 30.12.2018 om 14:49 uur

@voyageur

Beste Voyageur.

Uw oproep gelezen,

1ste optie,een video project met geluid op de tijdlijn gezet, audio en golfweergave aangemaakt, het project opslaan als in een daarvoor aangemaakte map gezet, Programma afgesloten, weer opgestart en MPH op de tijdlijn gezet en beeld en geluid staan onder elkaar, zoals het was opgeslagen.

2de optie,gedaan zoals U omschrijft en zie geen verschil in beeld, maar dit vind ik ook niet belangrijk, het eind resultaat als dat goed is lijkt mij het belangrijkst.

Fijne jaarwisseling en een bruisend 2019 met veel film en montage plezier.

Mvg

Michael

Bol schreef op 30.12.2018 om 16:43 uur

Hallo Voyageur,

Bij mij wordt een filmfragment met audio op de tijdlijn gezet. zie afbeelding

Het kan zijn, dat Foto_dlx.ini bepaalde instelling vasthoudt. Mijn advies verwijdert deze eens. Deze wordt weer automatisch aangemaakt na het opstarten van Photostory

Wanneer bij mij de halve resolutie is aangevinkt en ik schakel over naar volledig scherm, dan is mijn foto / film wazig. Maar als ik vinkje weghaal dan wordt deze scherper. Zelf heb ik halve resolutie gedeactiveerd door op de drie puntjes te klikken en daar het vinkje weg te halen bij "Halve resolutie".

 

Met vinkje...……….Zonder vinkje

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 30.12.2018, 16:46, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

voyageur schreef op 10.01.2019 om 17:05 uur

Hallo

Dit is geen mens erger je niet programma meer. Dit Magix programma deugt gewoon niet meer.

Ik weet met mijn geduld geen raad meer en ik bewonder jullie Bol en Michael om telkens  weer energie te stoppen in oplossingen en het te blijven opnemen voor de zaak van Magix.  Als Magix nu eens echt de moeite zou doen om goede en blijvend goede programma’s op de markt te brengen, dan zou dat allemaal niet nodig zijn. Jullie zouden zich dan enkel maar moeten focussen op het wegwijs maken en wenken te geven aan gebruikers om met deze programma’s te werken.

Ik ben nu al weer eens 15 dagen aan het sukkelen en het wordt alleen maar erger. Ik sta voor een deadline en het wordt werkelijk hopeloos. Ik zet nog alles eens op een rijtje van wat er verkeerd loopt:

PROJECT

-audio van video’s wordt telkens weer verwijderd. Nochtans werkte dit bij het zetten op de tijdlijn. Als ik het project na opslag terug open is de audio verdwenen (Michael uw optie uitgevoerd maar geen resultaat)

-achtergrond muziek stopt gewoon bij het afspelen om dan even verder terug af te spelen. Als ik exporteer als MP4 zijn er dus gedeelten zonder muziek

-stukjes ingesproken commentaar zijn niet meer hoorbaar en andere wel

 

PROGRAMMA FOUTMELDINGEN

- Foto’s met effecten worden niet scherp afgebeeld in volledig scherm. Als ik daar dan de 3 bolletjes (onderaan rechts) aan vink en vervolgens terug uit vink dan pas komt de foto scherp (Bol ik heb uitgevoerd wat je hier als mogelijke oplossing aangaf, maar dat was het niet)

FS loopt vast en je kan er dan enkel uit via taakbeheer – programma beëindigen

-FS geeft dikwijls foutmeldingen bij het opstarten, vb programma is al in gebruik op deze PC. Nochtans is dat niet zo

Weet iemand raad?

Warme groet

Voyageur

mi-bo schreef op 10.01.2019 om 18:53 uur

@voyageur

Beste Voyageur.

Wat er precies bij U verkeerd ga kan ik helaas niet vertellen.

een kleine compilatie gemaakt van beeld met geluid en via audio en golfweergave dit geactiveerd.

, het project opgeslagen als in een daarvoor speciale map ( Voyageur )MFS afgesloten en weer opgestart en het MPH bestand weer op de tijdlijn gezet.

ook heb ik een compilatie gemaakt met beelden geluid, muziek en voice-over zonder problemen.

Hopend dat U hier wat aan heeft

Mvg

Michael

wijziging aangebracht i.v.m.meer info

voyageur schreef op 30.01.2019 om 11:21 uur

Hallo

Mijn calvarieberg blijft moeilijk te beklimmen.

Heb intussen verder kunnen werken omdat ik een eerdere versie van FS heb geïnstalleerd.. Daarmee kon ik verder werken in mijn bestaand project.

Vandaag heb ik me weeral eens laten verleiden om de allerlaatste update 18.1.2.48 te installeren.

Project stopt met laden met volgende boodschap " De volgende video-effectenplug-in kan niet worden geladen C:\Users\AppData\Roaming\Magix\Fotostory-2019-Deluxe\Vfx Plugins\MxOfx\Saturation Modifier.Vsx"

Heeft iemand een idee waar dit aan ligt?

Dank u wel voor een spoedig antwoord

Warme groet

Voyageur

Bol schreef op 30.01.2019 om 11:56 uur

Hallo Voyageur,

U schrijft: "C:\Users\AppData\Roaming\Magix\Fotostory-2019-Deluxe\Vfx Plugins\MxOfx\Saturation Modifier.Vsx"

Als ik naar deze map ga, dan is deze leeg.

Ik heb een zoekopdracht gegeven "Saturation Modifier.Vsx", dit bestand werd niet gevonden op mijn schijf.

De oplossing zou kunnen zijn, ga na naar de map en verwijdert / verplaats de map "MxOfx\Saturation Modifier.Vsx".

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

voyageur schreef op 30.01.2019 om 12:09 uur

Dag Rob

Bedankt voor je spoedige reactie.

Bij mij staat die ook leeg. Dus Magix heeft dit waarschijnlijk mee verwijderd met de update.

In de map "verwijderd" is ook niets terug te vinden.

Wat nu?

Warme groet

Voyageur

mi-bo schreef op 30.01.2019 om 12:22 uur

@voyageur

Beste Voyageur,

een beetje gedaan wat U omschrijf, was bezig met een project in MFS 2019 en ben terug gegaan naar een oudere versie van MFS.

Mijn project van MFS 2019 ( opslaan in gedaan) wordt er een MPH bestand van gemaakt in een eerder aangemaakte map,

nu wil ik verder gaan met mijn project in MFS 2016 en probeer de MPH bestanden te importeren in oudere versie dan krijg ik dit te zien

 

Hoe is het U gelukt om een MPH bestand opgeslagen in MFS 2019 te gebruiken en verder te gaan in MFS 2015/2016

Dit heeft niets te maken met :

C:\Users\AppData\Roaming\Magix\Fotostory-2019-Deluxe\Vfx Plugins\MxOfx\Saturation Modifier.Vsx"

Mvg

Michael.

voyageur schreef op 30.01.2019 om 12:37 uur

Michael

Het betreft een project waar ik aan bezig was in de versie 2019 van juist voor die van 18.1.2.42. Kreeg die foutmelding niet en evenmin die van "geheugenuitbreiding mislukt". Tot gisteren voor de update 18.1.2.48 geen probleem.

Als ik het project laad in de versie 18.1.2.48 krijg ik nu wel de boodschap dat die plugin ontbreekt. en stopt dan met laden. Als ik dan verder wil laden heb ik maar "negeren" aangeklikt en dan laadt het project verder. Maar kan je mij nu eens vertellen wat het gevolg is voor mijn project als ik dat ga negeren?

Warme groet

Voyageur

Bol schreef op 30.01.2019 om 12:39 uur

Hallo Voyageur,

Het bestand dat u aangeeft: "MxOfx\Saturation Modifier.Vsx" dit moet volgens mij "MxOfxSaturation Modifier.vsx" zijn.

Ik heb wat dieper gezocht en kwam erachter, dat als je Photostory hebt opgestart en dan op het tabblad "Fx / scannen" Klikt, de map C:\Users\naam gebruiker\AppData\Roaming\Magix\Fotostory-2019-Deluxe\Vfx Plugins\ gevuld wordt met de *vsx bestanden.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 30.01.2019, 12:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 30.01.2019 om 12:43 uur

@voyageur

Beste Voyageur,

Ik hoef U geen antwoord hierop te geven , Rob Bol heeft dit al gedaan,

veel montage plezier met het mooi MFS 2019

Mvg

Michael

voyageur schreef op 30.01.2019 om 14:12 uur

Hallo

Dank je wel Bol dat was het. Ik heb wel eerst alles moeten herinstalleren via de downloads van Magix..en dan via scannen en opstarten geactiveerd.

Maar toch een vraagje: hoe komt het dat met de updateservice van Magix deze zaken worden gewist? Wat gaan we nog allemaal meemaken. Intussen heb ik van Magix support in verband met de reeds eerder aangekaarte problemen geen accuraat antwoord ontvangen. De heren Smalsteeg en Slagveer antwoordden dat ze er werk gingen van maken maar na maanden lang wachten is er nog niets gebeurd. Ze voegden daar zelfs aan toe dat de supportafdeling het maar kan doorgeven aan de productie maar intussen is dat geen prioriteit voor het beleid volgens hun laatste mededeling. Het aangemaakte ticket waaraan ik hen wilde herinneren staat als afgehandeld. Ik kan daar zelfs niets meer aan toevoegen of herinneren zonder een nieuw ticket aan te vragen. Wat gebeurd daar toch??? Klanten die al zo vele jaren magix gebruiken kan je toch zo niet behandelen.

Maar goed, ik heb nu de laatste versie en daar kan ik op het eerste zich mee verder.

Toch overweeg ik mijn updateservice niet meer te verlengen vanaf 02.02.2019 tot Magix uiteindelijk eens gevolg gaat geven aan deze verzuchtingen. Collega's in diverse video / foto clubs waar ik mee samen werk denken zelfs de brui te geven aan Magix.

Goed intussen nog maar eens bedankt Rob en Michael.

Warme groet

Voyageur

 

Bol schreef op 30.01.2019 om 14:38 uur

Hallo Voyageur,

Het doet mij deugd, dat ik uw probleem heb opgelost.

Wat betreft het andere, daar heb ik, als forumlid, het antwoord ook niet op. Zoals ik het nu kan beoordelen is deze wens "veel montage plezier met het mooi MFS 2019" aan u niet echt besteed. Het is uw goedrecht om over te stappen naar een ander programma, wat ik natuurlijk betreur, want ook andere programma's hebben hun nadelen. Kijk maar naar de laatste grote update van Windows 10 versie 1809 daar waren gebruikers, die zelfs heel wat bestanden zijn kwijtgeraakt.

Groet,

Rob

PS. Mijn is naam geen Rob Bol; mijn nickname is Bol en mijn voornaam is Rob.

Laatst gewijzigd door Bol op 30.01.2019, 14:43, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-