Fotostory deluxe 2018 kan geen DVD branden

bert-bats schreef op 27.12.2017 om 14:47 uur

Wanneer ik een project gereed heb, wil ik deze op DVD branden. Ik ga naar de optie 'branden'. Wanneer ik daar op de knop voor brandproces starten klik, krijg ik een popup. Ik moet een activering uitvoeren. Wanneer ik op 'online activeren' klik, gebeurt er niets. Ik kan nog steeds geen DVD branden.

Reacties

mi-bo schreef op 28.12.2017 om 15:43 uur

Bert-Bats,

misschien een vervelende vraag is dit een trial versie of een volledige koop ( download ) versie,online geactualiseed

en is dit ook geïnstalleerd zie PNG

.

Fijne jaarwisseling,en bruisend 2018 met veel montage plezier.

Groeten

Michael

 

bert-bats schreef op 02.01.2018 om 14:26 uur

Hallo Michael,

ik heb een volledige koop-versie, online geactualiseerd en alle sjablonen etc zijn ook geinstalleerd.

Groet

Bert

mi-bo schreef op 02.01.2018 om 14:44 uur

Bert,

geen leuk verhaal, kijk eens naar https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/ inloggen, is hier het product ook geregistreerd.

mooi 2018 met veel montage plezier

Michael

Bol schreef op 02.01.2018 om 15:27 uur

Hallo Bert,

Je krijg de melding: "Ik moet een activering uitvoeren". Is dit toevallig, dat Mpeg-2 moet worden geactiveerd?

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

bert-bats schreef op 03.01.2018 om 15:33 uur

Hallo,

De versie is geregistreerd:

2: Photostory Deluxe (2018)

Naam apparaat:DESKTOP-9UAOU0D

Naam wijzigen Uncheck

Gegevens apparaat:Windows-computer met:
- Windows 10 Home, 64-Bit
- Intel(R) Core(TM) i7-4790 CPU @ 3.60GHz
- 8124 MB) Werkgeheugen

Voor het laatst geactiveerd op:24-12-2017

Wanneer ik naar de sectie 'branden' ga, kies ik voor DVD Video (linkse optie). Ik krijg dan het scherm 'DVD branden'. Bij deel '3' klik ik op het rode icoon om het brandproces te starten. Ik krijg dan de melding 'voor het medium DVD is op grond van licentiebepalingen een activering vereist. Wilt u deze activering nu gratis uitvoeren? Ik kies dan voor 'online activeren'. Er gebeurt vervolgens niets. Wanneer ik wederom op het branden-icoon klik krijg ik dezelfde popup. Ik kan geen DVD branden. Bij de vorige versies ging dit steeds goed.

 

Groet

Bert

 

 

Bol schreef op 03.01.2018 om 17:10 uur

Hallo Bert,

U krijgt de melding: "Wilt u deze activering nu gratis uitvoeren?". Dit kan kloppen. Als u voor de eerste keer gebruik maakt van het brandprogramma, dan moet er een codex geactiveerd worden.

Om deze codex te kunnen activeren moet u wel als administrator ingelogd zijn. Als dan niet zo is, klik dan met de rechtermuisknop op de snelkoppeling van VDL en kies dan voor "als administrator opstarten"

Of

Schakel tijdelijk u virusscanner even uit, nadat de codex is geactiveerd kunt u deze weer aanzetten.

Succes,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

bert-bats schreef op 04.01.2018 om 11:04 uur

Hallo,

Ik heb de virusscanner uitgeschakeld en als administrator het programma gestart. Helaas geen resultaat.

Bert

bert-bats schreef op 04.01.2018 om 11:08 uur

Toevoeging:

Ik gebruik Foto de luxe al enkel jaren. Ik heb altijd DVD's kunnen branden. Sinds de update naar 2018 lukt het niet meer. Ik heb wel twee maanden geleden mijn PC een clean install van Windows 10 gegeven en toen alle programma's weer toegevoegd. Hierna heb ik de update naar 2018 uitgevoerd.

mi-bo schreef op 04.01.2018 om 11:23 uur

Bert,

het verhaal gelezen.

U schrijft de programma van MAGIX weer toegevoegd,betekend dit volledig weer geïnstalleerd.

Groeten Michael

Bol schreef op 04.01.2018 om 11:23 uur

Hallo Bert,

U schrijft dat u twee maanden geleden uw PC heeft voorzien van een schone Windows 10 installatie. Dus alleen Windows 10. Wanneer u Photostory Deluxe wederom opnieuw geïnstalleerd heeft en voor de eerste keer een DVD wilt branden, krijgt u altijd de melding: "Wilt u deze activering nu gratis uitvoeren?"

Ik heb een vraag: Nadat u een schone Windows installatie heeft gedaan, heeft u toen een DVD kunnen branden zonder problemen of was dit nu de eerste keer?

Groet,

Bol

aanvulling 04-01-2018 om 12:45

U zou ook kunnen proberen om het Foto_dlx.ini bestand te verwijderen. Het kan zijn, dat hierin foutieve instellingen zijn blijven bestaan. Ga naar: C:\gebuikers\gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Fotostory_2018_Deluxe\Foto_dlx.ini

AppData is een verborgen map. Deze kunt u zichtbaar maken door een vinkje te zetten Beeld / Verborgen items

Nadat u deze verwijderd heeft en Fotostory opnieuw opstart wordt deze weer automatisch aangemaakt.

Laatst gewijzigd door Bol op 04.01.2018, 12:45, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

bert-bats schreef op 04.01.2018 om 14:14 uur

Hallo,

Ik heb de oorzaak gevonden dat ik bepaalde actualisaties niet kon doorvoeren. Het bleek dat (voor mij nog onbekende reden) op mijn PC een proxy-server actief was. Deze proxy-server hield bepaalde soorten van verkeer tegen. Toen ik deze proxy-server heb uitgeschakeld, had ik weer de volledige beschikking over het pakket en heb inmiddels al een DVD gebrand.

Allen bedankt voor jullie meedenken en hulp.

Bert

Bol schreef op 04.01.2018 om 16:14 uur

Hallo Bert,

Fijn om te lezen, dat u nu DVD's kunt branden.

Dat het iets met het internet te maken had, was mij wel duidelijk.

Bedankt, dat u de oplossing op het forum heeft gezet.

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 05.01.2018 om 17:34 uur

Bert,

Fijn te lezen ,dat U het probleem zelf heeft kunnen oplossen, en dit op het forum kenbaar heeft gemaakt.

Veel montage plezier in 2018

Groeten

Michael