Fotostory 2015 De Luxe, dvd branden, menufoto op tv met digitale blokjes, sinds overstap op Windows 10

Cahier schreef op 19.01.2016 om 16:00 uur

Ik gebruik Fotostory 2015 De Luxe. Ik ben overgegaan van Windows 7 naar Windows 10. Sindsdien lukt het mij niet meer een goede menu-afbeelding te maken. Op de pc is de achtergrond (een foto uit een fotoshow) perfect, maar op de TV zijn er digitale blokjes in de hele foto te zien. Ik gebruik een HD-statisch menu en heb een nieuwe TV . Mijn oude, met Windows 7 gemaakte dvd's laten een mooie gedetailleerde menu-achtergrond zien. 

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 20.01.2016 om 09:56 uur

Beste,

Kunt u antwoord geven op de volgende vragen:

1. Op wat voor resolutie staat uw TV?

2  Wat is de resolutie van de foto die u gebruikt?

3. brand u uw project op DVD of BlueRay?

Groet,

Rob

.

Cahier schreef op 20.01.2016 om 13:57 uur

Beste Rob,

1. De TV is een HD-type, 1080P (een 2 maanden oude LG led-tv)

2. 5184 x 3456

3.Ik brand op DVD en kies de eerste optie (voor beeldbuis)

De foto komt ook voor in de video en komt dan perfect in beeld. Alleen als achtergrond in het menu doet hij dat niet goed.

Ik heb geprobeerd de foto direct te laden, dus niet uit de video. Het resultaat is dan hetzelfde.

Ik heb het ook al geprobeerd met verschillende interlace-instellingen (onderste eerst, progressive) maar het resultaat blijft gelijk.

Eerder gebrande dvd's (onder Windows 7) hebben wel een goede menufoto met dezelfde instellingen als ik nu gebruik.

Cahier

Voormalige gebruiker schreef op 20.01.2016 om 22:37 uur

Hallo Cahier,

Voordat ik mij verder verdiept in uw probleem heb ik nog een paar vragen:

1. Toen u nog ondeer Windows 7 een DVD branden, speelde u deze ook al af op de 2 maanden oude LG led-tv

2. Hoe spelen de DVD's af LG led-tv, als dit nog niet geprobeerd is op de nieuwe LG led-tv

3. U zegt dat de foto's uit de video een perfect beeld geeft, is dat ook op de LG-tv of alleen op uw computer.

Groet,

Rob

Cahier schreef op 21.01.2016 om 13:34 uur

Hallo Rob,

1 en 2. De onder Windows 7 gebrande dvd's doen het prima op de nieuwe tv (en ook op de vorige).

De menufoto is op de pc goed ent als die in de video.

Op de tv is de menufoto geblokt en inde video goed.

Gisteren heb ik alle beschikbare updates van Fotostory 2015 De Luxe geïnstalleerd, daarna de dvd gebrand: resultaat, nog steeds blokjes in de menufoto op de tv. De rest gaat goed.

Cahier

Voormalige gebruiker schreef op 22.01.2016 om 15:35 uur

Hallo Cahier,

Probeer eens een reset uit te voeren. zie afbeelding

voorbeeld uit Fotostory 2016

Succes,

Rob

Cahier schreef op 29.01.2016 om 16:54 uur

Beste Rob,

Een reset brengt niet het gewenste resultaat.

Dank voor het meedenken. Ik vermoed dat het probleem te maken heeft met Windows 10. Met de instellingen is niets mis.

Met vriendelijke groet,

Cahier