Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 29.11.2014 om 15:28 uur

Beste Henny,

Je heeft een proefversie gedownload. Als je VDL 2015 opstart hoef je geen code in te typen. Je kan deze gewoon voor 7 dagen gebruiken. Je kan deze ook als een 30 dagen versie activeren, daar krijg je wel een code voor die je moet invoeren. Je schrijft dat je deze met je P2 code probeer te activeren echter de versie VDL heeft een P3 code.

De code die je invoert, is een code van een vorige versie. Deze code, kan je niet gebruiken voor andere Magix pakketten.

Ook nog een opmerking niet alles in de proefversie is geactiveerd. Bij een koopversie natuurlijk wel.

Succes,

Rob 

henny-vreeswijk schreef op 01.12.2014 om 16:36 uur

Beste Rob,

 

Het programma werkt !

 

Alleen het instruktie filmpje start niet.

Met mijn ervaring van die andere programma`s van jullie kon ik wel uit de voeten.

Heb alleen 2 x een crashdump gehad wat ik vervelend vond.

Vraag :  kan ik de zoomsnelheid of de panbeweging LANGZAMER beginnen ?

 

Mvg

 

HV

 

Voormalige gebruiker schreef op 01.12.2014 om 19:45 uur

Beste Henny,

Ik moet je het antwoord schuldig blijven. Ik heb dit programma niet op mijn computer staan. Misschien zijn er andere forumleden die het antwoord weten

Gr.

Rob

 

RiViS schreef op 02.12.2014 om 16:08 uur

Vraag :  kan ik de zoomsnelheid of de panbeweging LANGZAMER beginnen ?

Hallo Henny,

1) Geef aub even precies aan over welk effect  je vraag gaat (Effecten/ Hoofdstuk/ effectnaam) dan kan ik gerichter antwoorden.

2) Bedoel je dat alleen het begin van die beweging langzamer moet, en daarna weer sneller? Graag wat meer duidelijkheid, anders blijven we heen en weer praten (schrijven)

groet,

Rijk

 

henny-vreeswijk schreef op 02.12.2014 om 16:19 uur

Hallo Rijk,

 

Ik ben altijd cameraman geweest en als ik de een zoombeweging aanzette dan kwam`` ie vloeiend op gang en eindigde ook zo.

Het zelfde geld ook voor een panbeweging.

Kan ik hier ook mee corigeerend zoomen dus van links onder naar totaal ?

 

vrgr

Henny

RiViS schreef op 02.12.2014 om 19:21 uur

Hallo Henny,

In principe kan dat allemaal, maar het hangt er van af welke Fotostory versie je hebt:  Easy of DeLuxe. Laat dat even weten, dan geef ik verder antwoord.

groet,

Rijk

henny-vreeswijk schreef op 03.12.2014 om 10:56 uur

Hallo Rijk,

 

De versie  ... Fotostory deluxe... heb ik gedownload.

Mvg

 

Henny

RiViS schreef op 03.12.2014 om 12:20 uur

ok, Henny, ik ga uit van Fotostory2015 deluxe, ik beschrijf de zoom van linksonder naar totaal:

selecteer de foto en zet de afspeelmarker op de plek waar het effect moet beginnen.

kies het effect Weergave&animatie/ Positie&grootte, je krijgt nu de situatie als in mijn screenshot:

In de mediapool zie je het effect Grootte/Positie met daaronder het effectoverzicht,  dit laatste kun je in/uit schakelen met het icon onder pijl1 van mijn screenshot. Je ziet dat ook daar een afspeelmarker staat (pijl 2)

plaats een routepunt (in andere software heet dit ook wel keyframe) door op de Plus te klkken bij pijl 3, onder de afspeelmarker (2) verschijnt nu een wybertje in de onderste grijze balk.

omdat we van nul naar max willen zoomen, vind ik het zelf handiger om nu eerst naar de eindsituatie te gaan om ook daar een routepunt aan te brengen: verschuif de afspeelmarker naar pijl 4.

breng ook daar een routepunt aan, klik op de plus (3), het beeld moet hier blijven zoals het op de monitor staat, dus doen we hier verder niets en gaan terug naar postie 2, zet daar dus weer de afspeelmarker.

nu kun je op de monitor het beeld naar nul schuiven: sleep het vierkantje rechts boven met de muis naar links onder tot het beeld nul is. In onderstaand screenshot zie je de sitatie vlak voordat het beeld nul is (voor de duidelijkheid), pijl 5 geeft de plek waar je muis op dat moment is:

om het effect vloeiend te laten verlopen bij begin en eind kun je nog op het icon bij pijl 6 klikken, het rechte lijntje verandert in een curve.

speel af en verander corrigeeer etc naar wens.

succes

Rijk