Fotostory 2014 Deluxe geeft minder contrastrijke weergaves dan dezelfde foto's via USB stick op de TV

berne2 schreef op 23.02.2015 om 21:08 uur

Mooie diashow gemaakt met Magix Fotostory 2014 Deluxe.

Als ik deze afdraai op mijn TV, dan constateer ik , dat de foto's minder contrastrijk zijn dan dezelfde foto's via 'n USB-stick .

In de diashow zit natuurlijk beweging in de foto's ( in- en uitzoemen bv./)

De foto's via de USB-stick staan stil.

Weet iemand hier 'n verklaring voor en beter nog:  'n oplossing?

Reacties

RiViS schreef op 23.02.2015 om 22:28 uur

Via welk medium (bv dvd speler of mediaplayer) speel je de met Magix gemaakte film af?

Staan op je usb stick de originele foto's? Die zullen waarschijnlijk heel wat meer pixels hebben dan je film, maar dat hangt er ook erg van af hoe je de film hebt geëxporteerd vanuit Magix, dus graag wat meer details.

groet,

Rijk

berne2 schreef op 24.02.2015 om 15:25 uur

Dag Rijk,

Bedankt voor je snelle contact.

Ik speel mijn dvd af via 'n blue-ray speler op 'n HD -TV van Bang&Olofsen.

Op mijn USB en de Magix foto's waren precies dezelfde. (  grootte ca. 600 kB )

Vanuit Magix heb ik  gekozen  bij diskselectie voor:   TV beeldbuis

Dvd

Dvd speler

Ik hoop dat je hier iets meer houvast hebt.

alvast bedankt voor je reactie.

gr.

Bert

RiViS schreef op 24.02.2015 om 17:07 uur

Hallo Bert,

Dank voor je aanvulling.

Nu moeten we nog even checken of ik goed begrijp wat je klacht is. Je hebt het over "minder contrastrijk", dat wil zeggen dat het verschil tussen lichte en donkere gedeelten kleiner is, het oogt dan wat fletser. Maar het kan ook zijn dat je eigenlijk een mindere scherpte bedoelt, dan zijn de kleine details minder duidelijk.

Contrast kun je regelen met de instellingen van je TV en wellicht ook je bluray speler.

Voor scherpte ben je afhankelijk van de beschikbare hoeveelheid pixels. Omdat je voor dvd hebt gekozen, heb je een pixelverhouding van 720x576, dat is vast een stuk minder dan van je originele foto's. Rechtsklik maar eens op zo'n foto in de Verkenner en kies dan Eigenschappen/ Details. 

Jouw TV kan HD kwaliteit weergeven, dat is twee maal zo scherp als de standaard dvd kwaliteit. Alternatieven zijn dan: 1) Branden op bluray in HD kwaliteit (heb je een bluray brander nodig) of 2) exporteren als videobestand op een USB stick in volledige HD kwaliteit. Dan heb je een apparaat nodig dat zo'n bestand op je TV kan afspelen, bijvoorbeeld een Mediaplayer. Maar misschien kan jouw TV ook wel video vanaf een USB stick afspelen, zie de gebruiksaanwijzing.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 25.02.2015 om 12:51 uur

Hallo Bert,

Een aanvulling op het correcte antwoord van RiViS.

Het is mogelijk om van een gewone DVD van 4,7GB, een blu-Ray schijf te maken. Echter je project mag niet langer zijn dan ca. 25min.

Succes,

Rob