Fotoshow van DVD naar Stick overbrengen

Willytje65 schreef op 28.02.2018 om 11:49 uur

Vraag eerder al gesteld; Nieuwe oproep!

Ik zou mijn fotoshows gebrand op DVD ( in het Magix programma Foto's op DVD 2013 bestaan ze niet meer als projecten) willen over zetten op stick en dat lukt maar niet.

Ik dacht het gevonden te hebben met een kleine show van 10 min. geprobeerd; de VTS1-vob rechtstreeks te kopiëren naar stick, en dat lukte prima, maar wat blijkt nu, met een grote show van 35 min. lukt dat niet, de film is verdeeld in 2 helften, VTS 1 en VTS 2, dus heb je maar 2x een halve film.

heeft iemand een idee hoe het wel kan? ik had vroeger al een antwoordje gekregen maar dat lukte ook niet.

Ik werk dus met foto's op DVD 2013, op Windows 10

 

Reacties

mi-bo schreef op 28.02.2018 om 14:25 uur

Willytje65,

Wat ik gedaan heb, in foto's op dvd 2013, 2 projectjes gemaakt en op een dvd gebrand.

Nu kan ik als de dvd wordt afgespeeld project 1 of project 2 afspelen.

De gebrande dvd weer in de dvd speler gedaan van de Pc, foto's op dvd 2013 weer opgestart en de dvd driver opgezocht, deze aangeklikt en ging een scherm open, waar het bestand naar toe moest worden geëxporteerd.

Ik gaf aan dat dit in een door mij gemaakte map moest worden gezet,ik zag aan de onderkant van mijn programma een blauwe lijn lopen en het project werdt geëxporteerd naar de map.

Dit opgezocht en naar Foto's op dvd 2013 geïmporteerd en stond op de tijdlijn als 1 project.

Naar exporteren gegaan kijk voor optie naar zwarte pijl

en daarna deze instelling, dan pas naar usb stick exporteren

groeten

Michael

Bol schreef op 28.02.2018 om 14:44 uur

Hallo Willy,

Ik zou het nog eens proberen uit te leggen. Ik gebruik hiervoor Fotostory 2015. (is ongeveer gelijkwaardig aan Foto's op DVD 2013)

  1. start fotostory op en maak een nieuw project aan
  2. klik op media / computer
  3. ga naar de map, waar de DVD met de VOB bestanden zijn opgeslagen
  4. als het goed is zie nu
  5. zoek uit wat je film is, die je wilt hebben op een USB stick
  6. sleep deze naar de tijdlijn van fotostory
  7. klik op exporteren en op de computer opslaan. (bij jou is dit waarschijnlijk "Als video bestand uitvoeren"
  8. kies nu de kwaliteitsniveau
  9. klik op opslaan en je film wordt nu geëxporteerd.
  10. start nu het gemaakt MPG bestand op
  11. dit is dan het resultaat
  12. kopieer dit bestand naar je USB stick

Succes,

Rob

 

Laatst gewijzigd door Bol op 28.02.2018, 14:49, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 28.02.2018 om 17:13 uur

Willytje65,

jammer dat ik moet reageren op, wat hierboven omschreven staat.

In Foto's op DVD 2013 is het niet mogelijk om bestanden die op een dvd staan direct naar de tijdlijn te slepen, het dient namelijk eerst geïmporteerd te worden naar de harde schijf, en dan is het mogelijk zoals om 14.25 uur is omschreven.

dit is een slideshow bestand, en moet eerst geïmporteerd worden voor verder gebruik

In Foto story 2015 is dit namelijk wel mogelijk.

gezien dit al een VOB bestand is.

Groeten

Michael

 

Willytje65 schreef op 01.03.2018 om 09:04 uur

hallo mi-bo

het is gelukt, zoals beschreven, in het geopende venstertje; Volledige disk importeren, en onderaan verschijnt het gekleurde lijntje, als het stopt staat het filmpje in het storyboard. Wel is de kwaliteit iets minder dan de dvd, nu nog eens zoeken als ik die kwaliteit van de dvd kan evenaren, want dat is al niet super,(mijn foto's zijn prima) en ik ben nogal kieskeurig op dat gebied, daarom gebruik ik ook sinds ik een flatscreen tv heb altijd exporteren op stick, Hd kwaliteit 1, mp4, (Hd2 kan hij niet aan, hapert af en toe) kan je ook overal meenemen , niet iedereen heeft nog een Dvd speler, de mijne durft ook al eens haperen, daarom wil ik mijn oude dvd's op stick zetten

Hartelijk dank voor het mooie uiteenzetten, ook de poging van Rob

mi-bo schreef op 01.03.2018 om 10:18 uur

Willytje65.

Fijn te lezen dat uw probleem is opgelost en Uw dierbare beelden nu op een usb stick kan zetten.

Met Uw reactie kunnen MAGIX lezers iets.

veel succes met Uw hobby met het mooie MAGIX product.

Groeten

Michael

Bol schreef op 01.03.2018 om 12:56 uur

Hallo Willy,

Mijn intenties waren oprecht. Persoonlijk heb ik het Magix programma Foto's op DVD 2013 nooit gehad, maar ik dacht, dat het toen al kon, zoals ik heb beschreven in mijn antwoord op 28.02.2018 om 14:44 uur. Maar het is niet anders, volgende keer beter. Maar, misschien is dit wat voor u. Ik heb zelf uitgeprobeerd en bij mij werkt het. Ook op mijn Samsung Led TV van 6 jaar oud.

Download Free DVD Video Converter vanaf: https://www.dvdvideosoft.com/products/dvd/Free-DVD-Video-Converter.htm en installeer deze op uw PC.

Doe dan het volgende:

  • start FreeDVD Video Converter
  • kies bij Invoer-DVD uw DVD
  • kies bij voorkeursinstellingen het gewenste format
  • klik op kiezen en maak uw keuze welke titel u wilt converteren
  • klik op uitvoermap en geef aan waar u bv. de MP4 bestanden wilt wegschrijven
  • klik daarna op Converteren
  • ga naar de uitvoermap

Ik verneem wel van u wat u er van vindt.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 01.03.2018, 16:27, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Willytje65 schreef op 01.03.2018 om 16:20 uur

Misschien ook wel eens het proberen waard, ik heb het nu met Magix gedaan, het resultaat was eerst wat minder, maar volgende in effecten verscherpen, tot 70 gegaan en het resultaat was gelijkwaardig aan de DVD,

Dank je wel , ik noteer het in ieder geval

Bol schreef op 01.03.2018 om 16:22 uur

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Willytje65 schreef op 13.03.2018 om 16:50 uur

Ik wilde eens aan mijn volgende dvd's beginnen, maar het lukt niet meer, kan wel nog de dvd naar Magix 2013 kopieren, maar het is niet goed, de overgangen gaan in hikken, de inzoomen gaan in hikken, ik weet niet hoe het komt, al opnieuw geprobeerd, maar nee, het is telkens niet goed. Ik heb ook al geprobeerd om de dvd in Magix zelf af te spelen, en daar is het ook al in hikken, als je dan kopieert is het natuurlijk ook mis. Nochtans speelt de dvd goed af met mediaplayer of dvdspeler/tv

Bol schreef op 13.03.2018 om 18:40 uur

Hallo Willy,

Probeer het eens op de manier die ik reeds op 01.03.2018 om 12:56 uur heb beschreven.

Download Free DVD Video Converter vanaf: https://www.dvdvideosoft.com/products/dvd/Free-DVD-Video-Converter.htm en installeer deze op uw PC.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-