fotos zijn gedraaid in magix slideshowmaker 2

Freek1953 schreef op 16.08.2015 om 14:14 uur

mijn foto's staan goed in de map en bij het maken van de slideshow zijn diverse fotos gedraaid, hoe kan dit en hoe kan ik maken dat ze niet gaan draaien, dus niet in de hoofdmap veranderen, want daar schiet ik geen fl ... mee op. het zijn duizend fotos in totaal.

 

 

Reacties

RiViS schreef op 16.08.2015 om 23:23 uur

Hallo Freek,

Ik kan niet zo veel met je vraag, dus even een paar vragen van mijn kant: 

- ik ken dat programma niet, heet het echt "slideshow maker 2"? Hoe oud is het?

- welke windows versie heb je?

- wat bedoel je precies met "gedraaid": een kwart slag geroteerd, zodat een staand formaat ineens een liggend formaat wordt? Of zijn ze gespiegeld (links/rechts verwisseld)?

- ga ook eens na of er een soort systeem in zit, bijvoorbeeld dat het alleen bij staand formaat gebeurt, of iets anders

- je hebt het over duizend foto's. Bij de fotoshow maker prograamma's is het maximum aantal foto's per show beperkt tot 100 (of 99, dat weet ik zo niet). Je kunt de voorstelling dus beter splitsen in een aantal kleinere shows, dat kan wel in het zelfde project.

groet,

Rijk

Freek1953 schreef op 17.08.2015 om 07:59 uur

Hallo Rijk,

Ik heb windows 8.1  op mijn pc staan,

Het is echt het programma MAGIX slideshowmaker 2 en in een aanvulling op het programma MAGIX Foto manager MX de Luxe, en dit programma is weer geleverd op de DVD VIDEO DE LUXE 2013 PREMIUM.

Dus het is pas van 2013, en de foto's zijn willekeurig gedraaid, de ene is voor een kwart linksom en de andere rechtsom , sommige zijn gewoon op zijn kop geplaats in de slideshowmaker.

ik vind het wel een beetje vreemd dat er in een foroprogramma maximaal 100 foto's geplaats kiunnen worden, daarom hebben we toch juist een slideshowmaker, om al mijn vakantiefoto's op één DVD te kunnen plaatsen ??

maar ik zal vanmiddag even proberen of het wel goed gaat met ongeveer 100 foto's.

Alvast bedankt voor je antwoord en zeker tot later.

 

Groetjes

 

Freek

 

 

 

RiViS schreef op 17.08.2015 om 11:23 uur

Hallo Freek,

Dank voor je duidelijke toelichting.

Ik heb het programma inmiddels geïnstalleerd en even snel een show gemaakt met enkele tientallen foto's, zowel staand als liggend formaat. Dat ging helemaal goed, geen enkele foto gedraaid. Tijd voor een paar proefjes aan jouw kant:

- zoek even 3 + 3 foto's bij elkaar: 3 stuks die correct zijn weergegeven en 3 stuks die verdraaid zijn, maak hiermee een nieuwe fotoshow: gebeurt het zelfde weer? Zo ja: er lijkt iets met die foto's aan de hand te zijn, misschien moet je er even eentje hier plaatsen (klik op het icoontje "afbeelding" bij het beantwoorden en volg de instructies. Zo niet: misschien heeft het dan toch iets met het grote aantal te maken, al heb ik daar (nog) niets over kunnen vinden bij dit programma.

- wat je ook kunt doen: kijk of er enige systematiek zit in de gedraaide foto's, bv staand of liggend formaat, verschil in herkomst (camera), eigenschappen (via Windows Verkenner, rechtsklik op foto en dan Eigenschappen, tab Details)

Ik ben benieuwd naar je bevindingen

groet,

Rijk

Freek1953 schreef op 23.08.2015 om 19:13 uur

ik ben op het moment bezig met het nieuwe programma MAGIX FASTCUT, als dit werkt naar behoren dan gooi ink de slideshowmaker eruit.

tot nu toe hartelijk dank voor het meedenken.

 

Freek