Fotos bleiben schwarz - Video Deluxe

Wim-Woittiez schreef op 11.04.2022 om 08:56 uur

Fotos werden eingefügt, und scheinbar korrekt eingelesen, denn in der Zeitlinie werden sie korrekt dargestellt. Aber im Video-Vorschau bleibt die Spur schwarz, und auch beim Exportieren des Videos bleibt an der Stelle des Fotos das Videobild schwarz. Es geht nur um die Teile, in den Fotos benutzt werden. Videoclips werden korrekt dargestellt.

Am Anfang war es noch möglich, dieses Verhalten zu beseitigen durch ein- und ausschalten des Interlacefilters. Jetzt hilft das auch nicht mehr. Alle möglichen Einstellungen bezüglich Hardwarebeschleunigung wurden schon versucht, helfen auch nicht. Aktualisiert auf den letzten Stand, momentan Version 16.0.4.119. Auch das hilft nicht.

Windows 10 Pro auf Zotac CI662 Nano barebone.

Reacties

mi-bo schreef op 11.04.2022 om 09:33 uur

@Wim-Woittiez

Welkom Wim als MAGIX gebruiker op het (Nederlandse)MAGIX gebruikers Forum.

Als U een Duitser bent,kunt U het beste Uw vraag stellen via magix.info(de)

Wel eerst uitloggen van de Forum.

Vriendelijke groet

Michael (FM))

Wim-Woittiez schreef op 11.04.2022 om 13:01 uur

Ik probeerde dit op het Duitse forum te posten, maar dat is duidelijk niet gelukt. Bij deze vertaald:

Wanneer ik een foto invoeg, wordt deze ogenschijnlijk correct geïmporteerd, omdat deze correct wordt weergegeven in de tijdlijn. Maar in de preview blijft het spoor zwart en ook na het exporteren blijft de uiteindelijke video zwart op het moment dat de foto getoond zou moeten worden. Het gaat alleen om de delen met foto's. Delen met videoclips werken wel correct.

In het begin was het nog mogelijk om dit gedrag te omzeilen door het interlace filter aan en weer uit te zetten. Nu helpt dat niet meer. Alle mogelijke instellingen met betrekking tot hardwareversnelling heb ik al geprobeerd en deze helpen ook niet. Bijgewerkt naar de nieuwste versie, momenteel versie 16.0.4.119. Geen verschil.

Windows 10 Pro op Zotac CI662 Nano-barebones.

Bol schreef op 11.04.2022 om 13:15 uur

@Wim-Woittiez

Hallo Wim,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Allereerst, zo zet u uw Topic op een anders talige forum. Hoe zet ik een anderstalige topic op het forum. bv. in het Engels.

U schrijft, dat Video Deluxe is bijgewerkt naar de nieuwe versie 16.0.4.119. Alleen u werkt nu nog met Video Deluxe 2017 16.0.4.119 (laatste versie).

Wat bij u de oorzaak kan zijn, waardoor de foto zwart blijven en uw videoclips goed worden weergeven, daar moet ik u helaas het antwoord op schuldig blijven. Waarmee worden uw foto's gemaakt en wat is de extensie.

Met vriendelijk groet,

Rob (FM)

Laatst gewijzigd door Bol op 11.04.2022, 13:20, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Wim-Woittiez schreef op 11.04.2022 om 13:26 uur

Dank je wel, Rob, voor de info. De foto's heb ik geprobeerd als PNG en JPG, eerst opgeslagen door het knipprogramma en vervolgens omgezet met IrfanView. Het maakt allemaal geen verschil.

Bol schreef op 11.04.2022 om 13:34 uur

@Wim-Woittiez,

Wat is het resultaat, als u de foto's PNG en JPG rechtstreeks op de tijdlijn zet, zonder dat deze zijn omgezet met IrfanView?

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 11.04.2022, 13:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Wim-Woittiez schreef op 13.04.2022 om 11:50 uur

Hetzelfde. Maar het is nu wel opgelost. Het probleem was dat het update-proces fouten introduceert.

Deze morgen stelde Magix me nog een nieuwe update voor, die ik ook geïnstalleerd heb. Toen waren er nog meer problemen. Ik heb alle Magix software gedeïnstalleerd, de computer herstart, en vervolgens Video Deluxe opnieuw geïnstalleerd. Vervolgens moest ik nog de hardwareversnelling uitschakelen, en toen ging het.

Bol schreef op 13.04.2022 om 14:43 uur

@Wim-Woittiez

Hallo Wim,

Bedankt👍voor uw terug koppeling. Vraagje wat is nu uw VDL 2017 versienummer?

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-