fotoproject verplaatsen

janrijs schreef op 10.11.2015 om 11:27 uur

Op mijn notebook (met Magix Fotostory 2015DL) heb ik een nieuw project gemaakt, m.b.v. foto's in map C:\Afb\Verdon. Dit wil ik verder bewerken op mijn desktop. Het project kopiëren werkt niet omdat dan alle foto's stuk voor stuk hernoemd moeten worden, omdat ze op een andere plaats staan. Mijn vraag is of dit in een enkele handeling kan?

Ook heb ik op de notebook een avi gemaakt, gekopieerd naar de desktop en gesleept naar het storyboard. Maar die geeft de afzonderlijke foto's niet weer, zodat ik niet kan bewerken.

Wat doe ik verkeerd, hoe moet het wel?

Reacties

mi-bo schreef op 10.11.2015 om 12:27 uur

Hallo,

op de desktop moet wel foto story 2015 dl staan.

heeft u dropbox of one drive van Microsoft exporteer het daar na toe en importeer het naar de desktop

en anders opslaan als, op een usb stick zetten en inladen in de desktop

gr

Michael

janrijs schreef op 10.11.2015 om 13:18 uur

Dit is te vaag. Uiteraard heb ik op de notebook het mph-project opgeslagen en gekopieerd naar de desktop. mph bevat alleen verwijzingen naar foto's. Op geherinstalleerd Fotostory werken de verwijzingen niet meer, omdat de foto's in een heel andere map staan E:\Afbeeldingen\Verdon (dit i.v.m. backup, synchronisatie en mogelijk toekomstige bewerking). Daarom moet ik op de desktop elke foto afzonderlijk naar de nieuwe locatie laten verwijzen, wat ondoenlijk is. Mijn vraag is of ik in het mph-project op de desktop in één klap alle verwijzingen naar de nieuwe map kan leiden?

Met de andere optie op notebook: Bestand - Exporteren - Video als AVI kan ik wel een AVI verkrijgen en kopiëren naar de desktop, maar wanneer ik dit importeer kan ik de fotoshow wel afspelen, maar niet bewerken, omdat ik in Storyboard maar één enkel plaatje krijg van de hele film. Of is er een optie om deze op te splitsen in de afzonderlijke foto's, onderschriften, e.d.?

janrijs schreef op 13.11.2015 om 16:04 uur

Met de nieuwste Magix update van 13-11-2015 is het probleem opgelost: Ik heb het mph-project en de map met foto's van de notebook gekopieerd naar mappen op de desktop.  Het opstarten van het mph-project op de desktop geeft een venster met foutmelding. Dit is nu eenvoudig op te lossen door een andere map te kiezen. Daarna uiteraard opgeslagen en ik kan verder werken op de dekstop.