Reacties

mi-bo schreef op 22.06.2021 om 13:02 uur

@daniel-degreef

Beste Daniel.

foto op de tijdlijn staan

foto er tussen uithalen door het te activeren.

als fot er tussen uit wordt gehaald is er een open gat.

door daarna op een leeg stuk met rechtermuis te klikken kunt U optie open gaten vinden en sluiten klikken, dan wordt alles netjes tegen elkaar aan gezet.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bise schreef op 22.06.2021 om 14:46 uur

Beste Daniel,

De beste methode voor mij die ik vaak gebruik is: ga met de muis op het beeld staan wat je wil hebben, tijdlijn wellicht inzoomen dan naar Bestand - Film exporteren en in het volgende beeld kan je enkel frame opslaan als jpeg, bmp of png. Shortcut voor jpeg: Ctrl+Alt+J

Succes,

Cees

daniel-degreef schreef op 22.06.2021 om 14:51 uur

Hallo Bise,
Ja zo doe ik het ook en als resultaat heb ik een zwarte foto???
Mvg
Daniel

Bise schreef op 22.06.2021 om 15:37 uur

Hallo Daniel,

Jammer dat het niet werkt, ik weet het ook niet waar het aan zou kunnen liggen. Jammer dat Mi-Bo de vraag niet goed had begrepen die weet meestal wel een goed antwoord. Even het volgende, heb je al geprobeerd om het als bmp op te slaan? Niet geschoten is altijd mis.

Mvg

Cees

mi-bo schreef op 22.06.2021 om 18:00 uur

@daniel-degreef

Beste Daniel,

Wat er bij verkeerd is gegaan,

kan ik van hieruit U niet vertellen

een film daar is het uit elkaar getrokken tot 5 seconden, geactiveerd na dat het is gesplitst, hier ziet U begin van film, een stukje wat foto moet worden en de rest van de film

Ctrl + Alt+ J opgeslagen en hier het resultaat

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

Bol schreef op 22.06.2021 om 18:24 uur

@daniel-degreef

Hallo Daniel,

  • zet de afspeelmarker op de plek waarvan je een afbeelding wilt maken 
  • wat u nu in het previewvenster ziet staan, zal ook de afbeelding worden
  • ga naar: Bestand / Film exporteren / Enkel frame als JPG of gebruik de sneltoetsen Ctrl+Alt+J
  • geef een uw afbeelding een bestandsnaam en sla deze op een door u gekozen map
  • klik op Ok
  • de afbeelding is opgeslagen in de de door u gekozen map.
  • dit kan dan uw afbeelding zijn

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 22.06.2021, 18:26, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

daniel-degreef schreef op 22.06.2021 om 18:24 uur

Hallo

ik zal het zo proberen

mvg

Daniel

daniel-degreef schreef op 22.06.2021 om 18:27 uur

Hallo Bol,

Ja ik doe het zoals u het beschrijft maar ik krijg een zwarte foto
mvg
Daniel

mi-bo schreef op 22.06.2021 om 18:42 uur

@daniel-degreef

Beste Daniel.

De Grafische (video)kaart zou best wel eens het probleem kunnen zijn.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 22.06.2021 om 18:54 uur

@daniel-degreef

Hallo Daniel,

Als u wel in het preview beeld ziet, zet dan eens bij de programma-instellingen de export op de compatibiliteitsmodus en kijk wat dan de export is.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Armand-Wijskamp schreef op 23.06.2021 om 07:59 uur
  • ga naar: Bestand / Film exporteren / Enkel frame als JPG of gebruik de sneltoetsen Ctrl+Alt+J
  • geef een uw afbeelding een bestandsnaam en sla deze op een door u gekozen map
  • klik op Ok
  •  

Hoi Rob, ik wil in Pro X 13 ook een enkel frame als jpeg exporteren en ik kende de shortcut niet, dus hartelijk dank daarvoor. Waar ik wel last van heb is dat ik het menu niet meer heb, dus exporteren via Bestand/Exporteren/etc lukt mij niet niet.... enig idee hoe ik het menu weer terug krijg?

daniel-degreef schreef op 23.06.2021 om 09:30 uur

Hallo iedereen

ik heb alles op conpabiliteitsmodus gezet en alles werkt nu

bedankt iedereen voor de hulp en hopelijk hebben andere gebruikers er iets aan.

mvg

Daniel

Bol schreef op 24.06.2021 om 14:08 uur

@daniel-degreef

Hallo Daniel,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. U schrijft, nadat ik alle drie de mogelijkheden (Import, verwerking en Export op de Compatibiliteitsmodus hebt gezet, alles weer werkt als vanouds.

Zou u kunnen aangeven, welke type / merk videokaart er in uw PC zit, zodat andere forumleden hier ook hun voordeel mee kunnen doen. Alvast bedankt voor uw medewerking.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 24.06.2021 om 14:24 uur

@Armand-Wijskamp

Hallo Armand,

Is uw probleem reeds opgelost ten aanzien van: "Waar ik wel last van heb is dat ik het menu niet meer heb, dus exporteren via Bestand/Exporteren/etc lukt mij niet niet.... enig idee hoe ik het menu weer terug krijg?"

Zelf heb ik dit nog nooit meegemaakt. Maar hebt u al eens via Bestand / Instellingen / programma-instellingen terugzetten op de standaardwaarden gedaan?

Als dit niet het gewenste resultaat oplevert, zou ook kunnen overwegen om het Video_Pro_x.ini bestand te verwijderen. Hierin kunnen ook fouten zitten. Als u deze verwijderd hebt, wordt het INI bestand bij het opstarten van Pro X13 weer automatisch aangemaakt. Hierdoor worden ook de programma-instellingen op de standaardwaarden teruggezet, incl. uw persoonlijke instellingen.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 24.06.2021, 14:26, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Armand-Wijskamp schreef op 24.06.2021 om 15:50 uur

 

Succes, Rob

Hi Rob,

Dank voor je reactie. Ik heb de ini verwijderd, opnieuw opgestart maar geen verschil. Doordat ik geen menu heb kan ik niet naar Bestand / Instellingen / etc.... Via de Y toets kom ik wel in de progamma instellingen, echter zie ik ook daar geen mogelijkheid om het menu zichtbaar te maken. Ik had in Pro X 12 gewoon wel een menu, na de installatie van Pro X 13 niet meer. Ik heb Pro X 13 ook verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar dat maakt ook geen verschil helaas.

daniel-degreef schreef op 24.06.2021 om 16:16 uur

Hallo Rob,

in een eerdere mail had ik al de gegevens van mijn video kaart gegeven

mvg
Daniel

mi-bo schreef op 24.06.2021 om 16:40 uur

@daniel-degreef

Beste Daniel.

22.06.2021 om 18.42 uur had U al geschreven dat de grafische (video)kaart gtx 750i het probleem zou kunnen zijn,heeft U al gekeken of er nog een update mogelijk is.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 24.06.2021 om 16:45 uur

@daniel-degreef

Hallo Daniel,

Wat u schrijft klopt. Maar het zijn echter wel twee verschillende topic's. Per dag lees en beantwoord ik meerdere topic's, zodat ik niet meer weet wie wat geschreven hebt. Ik behandel topic voor topic. Nu ik uw andere topic [klik_hier] terugleest, dan zie ik dat u een NVIDIA GeForce GTX 750 hebt. Dit zet mij weer op scherp, om ook oude topic's van forumleden terug te lezen.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 24.06.2021, 16:54, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 09.07.2021 om 19:39 uur

@daniel-degreef

Beste Daniel.

Er is vanmiddag een download Patch uitgekomen,

https://www.magix.info/nl/forum/nieuwe-update-voor-magix-video-pro-x13-versie-19-0-1-105--1278290/

die zorgt ervoor dat MVPX13 werkt zoals het moet werken, maw nu kunt U zonder problemen MVPX13 installeren.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m met meer informatie

Bol schreef op 09.07.2021 om 21:48 uur

@daniel-degreef

Hallo Daniel,

......wanneer ik een foto uit een filmpje wil halen b.v. .jpeg krijg ik een zwarte foto.....

Ik ben zeer benieuwd, als u Pro X13 versie 19.0.1.105 hebt geïnstalleerd en u bij de Programma-instellingen / hardware-versnelling de Import / Verwerking / Export weer teruggezet hebt op uw videokaart NVIDIA GeForce GTX 750, nu wel een correcte jpeg foto krijgt.

Ik verneem graag van u.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

daniel-degreef schreef op 12.07.2021 om 13:15 uur

Hallo mi-bo en Rob

IK heb pas op 2 juni naar versie 19.0.1.103 verlengt en 149 euro betaald
en deze update service vervalt pas 2 juni 2022 om nu de versie 19.0.1.105 te downloaden moet ik terug 149 eur betalen !!!!!! er klopt iets niet maar wat ?????

Voor Rob programma instellingen gezet volgens u bericht en ik kan zonder problemen een foto
uit een filmpje halen, bedankt

mvg

Daniel

Bol schreef op 12.07.2021 om 13:32 uur

@daniel-degreef

Hallo Daniel,

Het doet mij deugd om te lezen, dat u nu zonder problemen een foto uit het filmpje kan halen nadat u deze geüpdatet hebt naar versie 19.01.103.

Voor uw ander probleem, ga eens naar:

  • https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/ (inloggen verplicht)
  • mijn account / mijn producten / Video Pro X
  • Noteer het P3-serienummer waarvan de updateservice datum nog niet is verlopen.
  • start Pro X13
  • ga naar: Hulp / Programma deactiveren
  • Start Pro X13 weer op.
  • activeer en registreer Pro X13 opnieuw met de nog niet verlopen P3-serienummer en emailadres

Succes, Rob

Diverse wijzigingen aangebracht i.v.m type foutjes en aanvullingen

Laatst gewijzigd door Bol op 12.07.2021, 14:24, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

daniel-degreef schreef op 12.07.2021 om 15:03 uur

Hallo Bol?

bedankt ik heb alles gedaan zoals vermeld in u laatste mail en ik heb de update zonder probleem kunnen uitvoeren,
bedankt nogmaals voor deze hulp op dit forum, ik stel mij dikwijls de vraag wat doe personen die weinig kennis hebben van pc, die haken gewoon af en smijten dat programma buiten, wat natuurlijk spijtig is want eens alles goed draait is het een plezier om met Magix Pro x te werken, ik zelf heb al tientallen films gemonteerd met dit programma

Groeten
Daniel

Bol schreef op 12.07.2021 om 15:55 uur

@daniel-degreef

Hallo Daniel,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Het doet mij zeker deugd om te lezen, nadat u Pro X13 hebt gedeactiveerd en opnieuw te hebben geactiveerd, hebt kunnen updaten naar de versie 19.0.1.105.

Helaas, heb ik geen eenduidig antwoord op uw stelling: "Wat doen de personen, die weinig kennis PC kennis hebben?" Mijn advies zou zijn, zoek in uw omgeving naar de juiste mensen met gedegen PC kennis en / of ga naar het forum van desbetreffende programma's.

Succes met het samenstellen van uw films.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-