als fot er tussen uit wordt gehaald is er een open gat.
door daarna op een leeg stuk met rechtermuis te klikken kunt U optie open gaten vinden en sluiten klikken, dan wordt alles netjes tegen elkaar aan gezet.
De beste methode voor mij die ik vaak gebruik is: ga met de muis op het beeld staan wat je wil hebben, tijdlijn wellicht inzoomen dan naar Bestand - Film exporteren en in het volgende beeld kan je enkel frame opslaan als jpeg, bmp of png. Shortcut voor jpeg: Ctrl+Alt+J
Jammer dat het niet werkt, ik weet het ook niet waar het aan zou kunnen liggen. Jammer dat Mi-Bo de vraag niet goed had begrepen die weet meestal wel een goed antwoord. Even het volgende, heb je al geprobeerd om het als bmp op te slaan? Niet geschoten is altijd mis.
een film daar is het uit elkaar getrokken tot 5 seconden, geactiveerd na dat het is gesplitst, hier ziet U begin van film, een stukje wat foto moet worden en de rest van de film
ga naar: Bestand / Film exporteren / Enkel frame als JPG of gebruik de sneltoetsen Ctrl+Alt+J
geef een uw afbeelding een bestandsnaam en sla deze op een door u gekozen map
klik op Ok
Hoi Rob, ik wil in Pro X 13 ook een enkel frame als jpeg exporteren en ik kende de shortcut niet, dus hartelijk dank daarvoor. Waar ik wel last van heb is dat ik het menu niet meer heb, dus exporteren via Bestand/Exporteren/etc lukt mij niet niet.... enig idee hoe ik het menu weer terug krijg?
Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. U schrijft, nadat ik alle drie de mogelijkheden (Import, verwerking en Export op de Compatibiliteitsmodus hebt gezet, alles weer werkt als vanouds.
Zou u kunnen aangeven, welke type / merk videokaart er in uw PC zit, zodat andere forumleden hier ook hun voordeel mee kunnen doen. Alvast bedankt voor uw medewerking.
Is uw probleem reeds opgelost ten aanzien van: "Waar ik wel last van heb is dat ik het menu niet meer heb, dus exporteren via Bestand/Exporteren/etc lukt mij niet niet.... enig idee hoe ik het menu weer terug krijg?"
Zelf heb ik dit nog nooit meegemaakt. Maar hebt u al eens via Bestand / Instellingen / programma-instellingen terugzetten op de standaardwaarden gedaan?
Als dit niet het gewenste resultaat oplevert, zou ook kunnen overwegen om het Video_Pro_x.ini bestand te verwijderen. Hierin kunnen ook fouten zitten. Als u deze verwijderd hebt, wordt het INI bestand bij het opstarten van Pro X13 weer automatisch aangemaakt. Hierdoor worden ook de programma-instellingen op de standaardwaarden teruggezet, incl. uw persoonlijke instellingen.
Dank voor je reactie. Ik heb de ini verwijderd, opnieuw opgestart maar geen verschil. Doordat ik geen menu heb kan ik niet naar Bestand / Instellingen / etc.... Via de Y toets kom ik wel in de progamma instellingen, echter zie ik ook daar geen mogelijkheid om het menu zichtbaar te maken. Ik had in Pro X 12 gewoon wel een menu, na de installatie van Pro X 13 niet meer. Ik heb Pro X 13 ook verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar dat maakt ook geen verschil helaas.
22.06.2021 om 18.42 uur had U al geschreven dat de grafische (video)kaart gtx 750i het probleem zou kunnen zijn,heeft U al gekeken of er nog een update mogelijk is.
Wat u schrijft klopt. Maar het zijn echter wel twee verschillende topic's. Per dag lees en beantwoord ik meerdere topic's, zodat ik niet meer weet wie wat geschreven hebt. Ik behandel topic voor topic. Nu ik uw andere topic [klik_hier] terugleest, dan zie ik dat u een NVIDIA GeForce GTX 750 hebt. Dit zet mij weer op scherp, om ook oude topic's van forumleden terug te lezen.
......wanneer ik een foto uit een filmpje wil halen b.v. .jpeg krijg ik een zwarte foto.....
Ik ben zeer benieuwd, als u Pro X13 versie 19.0.1.105 hebt geïnstalleerd en u bij de Programma-instellingen / hardware-versnelling de Import / Verwerking / Export weer teruggezet hebt op uwvideokaart NVIDIA GeForce GTX 750, nu wel een correcte jpeg foto krijgt.
IK heb pas op 2 juni naar versie 19.0.1.103 verlengt en 149 euro betaald en deze update service vervalt pas 2 juni 2022 om nu de versie 19.0.1.105 te downloaden moet ik terug 149 eur betalen !!!!!! er klopt iets niet maar wat ?????
Voor Rob programma instellingen gezet volgens u bericht en ik kan zonder problemen een foto uit een filmpje halen, bedankt
bedankt ik heb alles gedaan zoals vermeld in u laatste mail en ik heb de update zonder probleem kunnen uitvoeren, bedankt nogmaals voor deze hulp op dit forum, ik stel mij dikwijls de vraag wat doe personen die weinig kennis hebben van pc, die haken gewoon af en smijten dat programma buiten, wat natuurlijk spijtig is want eens alles goed draait is het een plezier om met Magix Pro x te werken, ik zelf heb al tientallen films gemonteerd met dit programma
Het doet mij zeker deugd om te lezen, nadat u Pro X13 hebt gedeactiveerd en opnieuw te hebben geactiveerd, hebt kunnen updaten naar de versie 19.0.1.105.
Helaas, heb ik geen eenduidig antwoord op uw stelling: "Wat doen de personen, die weinig kennis PC kennis hebben?" Mijn advies zou zijn, zoek in uw omgeving naar de juiste mensen met gedegen PC kennis en / of ga naar het forum van desbetreffende programma's.