Foto's op CD/DVD MX dlx geeft aan dat een schijf vol is terwijl dit niet het geval is ....

JohanL schreef op 10.12.2012 om 16:46 uur

Avond,

Als ik een DVD maak in Foto's op CD/ DVD MX dlx (in versie 2013 ook trouwens) geeft het programma in het overzicht van de slideshows en in de module om de menu aan te maken aan dat de schijf bijna of volledig vol is.  Als ik dan de schijf brandt, is deze maar voor de helft gevuld.
Als ik brandt naar een ISO-bestand is dit ook maar ongeveer 2Gb ipv de 4.6Gb die het programma aangeeft.
Zijn er nog mensen die dit probleem al ondervonden hebben en misschien weten hoe dit op te lossen is ??
Bedankt alvast

Johan

Reacties

magixagent schreef op 11.12.2012 om 13:48 uur

Hoe heeft u Uw schijven geformatteerd onder  Fat 32 of NTSF.
als dat fat 32 is dan is dit een normaal probleem overschrijding 2 GB.
De schijf die bedoeld wordt is Uw harde schijf niet de brand dvd.
Er wordt zodra U een dvd wilt branden, wordt eerst een opslag gemaakt kijk waar dit wordt opgeslagen, en die schijf is bijna vol. wat ook belangrijk is om Uw harde schijven regelmatig te defragmenteren, zodat de data doorstroming sneller gaat.
succes met het mooie MAGIX product.

Voormalige gebruiker schreef op 11.12.2012 om 13:57 uur

Even een correctie op magixagent. Volgens mij bedoelt hij geformateerd en niet gedefragmenteerd.

JohanL schreef op 11.12.2012 om 14:16 uur

ik heb het over een DVD. die kan toch maar op 1 manier geformateerd worden ???

Johan

Voormalige gebruiker schreef op 11.12.2012 om 14:33 uur

Je zeg het al het programma geeft aan 4,6gb. maar brand een iso-bestand van 2gb of naar je DVD. Dit kan er opduiden dat je HD-schijf wel degelijk op Fat 32 is geformateerd kan zijn. Dit kan je controleren door naar de eigenschappen van de HD-schijf kijken. Klik op de HD van je keuze en klik op eigenschappen. Als er achter het bestandssysteen Fat32 staat dan heb je bovenstaand probleem. Dus dan zou je HD schijf opnieuw moeten formateren op NTFS.

gr.

Rob

JohanL schreef op 11.12.2012 om 14:37 uur

Rob,

Harde schijf is geformateerd onder NTFS.

Voormalige gebruiker schreef op 11.12.2012 om 14:58 uur

Hallo Johan,

Een dvd kan maximaal 4,37gb gegevens bevatten .

Wat je zou kunnen doen is om de bitrate aan te passen zodat alles op een schijf gebrand kan worden. De kwaliteit gaat wel iets achteruit.

Succes,

Rob

JohanL schreef op 12.12.2012 om 09:45 uur

Ik denk dat ik het probleem misschien slecht verwoord heb  :-)

Het programma geeft aan dat de DVD vol zal zijn ...

Als deze geschreven wordt staat hij echter maar halfvol...

Als ik brandt naar een iso bestand ipv naar een DVD, is dit ook maar 2Gb groot ipv de 4 Gb die het programma aangeeft.

Als ik dan de bitrate en de kwaliteit verminder, wordt er enkel maar minder op de DVD geschreven ...

Johan

Voormalige gebruiker schreef op 12.12.2012 om 16:33 uur

Ik denk dat ik het probleem misschien slecht verwoord heb  :-)

Het programma geeft aan dat de DVD vol zal zijn ...

Als deze geschreven wordt staat hij echter maar halfvol...

Als ik brandt naar een iso bestand ipv naar een DVD, is dit ook maar 2Gb groot ipv de 4 Gb die het programma aangeeft.

Als ik dan de bitrate en de kwaliteit verminder, wordt er enkel maar minder op de DVD geschreven ...

Johan

Hallo Johan,

Ik heb het programma Foto's op CD & DVD niet. Maar ik heb wel eens gelezen, dat de grote van een slideshow maximaal 99 foto's kan bevatten. Lees de handleiding er nog een op na. Of misschien zijn er ander forumleden die je verder kunnen helpen.

Gr.

Rob

aanvulling: 23:00uur

Hoeveel markers(hoofdstukken) heb je geplaats? De internationale DVD standard bepaalt dat een DVD maximaal 99 hoofdstukken kan hebben.